• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-10-06 12:42:17 följande:
    Absolut kan det vara sant!! :)) Grattis! :D
    Helt underbart om det är så Hjärta Är så rädd för att vara glad med risken att det fortfarande kan försvinna men mina läkare sa till mig att vara positiv så det ska jag vara.
    Längtar tills jag också får se ett litet hjärta.
  • JenJoh5

Grattis 83berkvist! Vad roligt! Hoppas det håller i sig!

Tråkigt att du känner så Kelsson1, men jag vet lite hur du menar. Har också känt så. Fast jag trodde iofs inte att det hade funkat sist jag blev gravid men det var ändå nån viss känsla i kroppen när jag tänker på det som saknats när vi inte lyckats. Fast kroppen spelar en elaka spratt också så! Usch, det är verkligen jobbigt att ruva. Hoppas ändå du har fel. Men man känner ju tyvärr sin kropp rätt väl efter alla år av försök osv. Ja, jag hoppas det ska gå bra med upptiningen men vi har 4 i frysen så nån borde ju klara sig!

Roligt med insättning snart då blomflugan, vi kör ju nästa måndag så då ruvar vi ju lite tillsammans sen! Lycka till på torsdag! 

• väduren2

Hoppar gärna in här, har en son som kom till på vårt första ivf försök av en blasto, är nu inne på vårt 7 syskon försök och idag va det vul och nästa tisdag blir det insättning av en blasto, jag har haft crinon innan men fick nu lutinus, heter det så? någon som haft det?,Går på Carlanderska i Göteborg och han  sa att de har börjat gå ifrån crinon mer och mer!

Grattis till er som plussat, en underbar känlsaGlad

• Moolie
    83bergkvist skrev 2014-10-06 13:40:49 följande:

Helt underbart om det är så Är så rädd för att vara glad med risken att det fortfarande kan försvinna men mina läkare sa till mig att vara positiv så det ska jag vara.

Längtar tills jag också får se ett litet hjärta.

Jag vågar inte vara riktigt glad heller... Jag kikar på allt som har med bebisar att göra, spjälsängar och skötbord, babyskydd och barnvagnar... Men HELA tiden faller jag tillbaka på vårt MA i våras och helt plötsligt börjar jag känna mig sjuk istället för att känna mig gravid... Mitt psyke är inte det bästa... Har kommit överens med mina föräldrar att vi inte ska prata om det mer... Att vi får vänta till efter KUB... När vi ska överraska alla familjemedlemmar med våra presenter och bilder...

Låg och grät i soffan att det ta mig tusan är MIN tur att få vara glad över att få ett barn... Ska jag "bara" få njuta i 20 veckor när andra får känna glädjen genom hela...
  • Kelsson1

JenJoh: Så är det man känner sin kropp väl nu och är medveten om hur det bör kännas och vad som saknas.
    Men när ni har så många så är det självklart att någon (jag tror på första) klarar tining.

Väduren2: Välkommen!
    Vår klinik (FC i Stockholm) säger också att de börjar gå ifrån Crinone mer och mer till Lutinus. Jag fick Lutinus nu och tycker att den är mycket kladdigare o jobbigare än Crinone men vad gör man inte när den ger lite bättre chans till lyckat försök...

Moolie: Någonstans på vägen får man fatta beslut om att sluta nojja och glädja sig istället för graviditeten. Jag vågade inte heller innan KUB men efter så valde jag att lägga oron åt sidan o njuta istället (så mycket det nu gick för illamåendet, jag mådde illa från v6 och ända in på förlossning).
    Grattis igen och jag är övertygad om att det kommer att gå bra den här gången!

• JenJoh5

Jo, så är det ju Kelsson1, tråkigt nog! Jo, jag tror säkert någon av dem klarar sig, men alltid lite nervöst! Speciellt samma dag och när man ska ringa och höra om det klarat sig!

Moolie, hoppas du kan koppla av efter KUB och njuta av att vara gravid. Efter v 12 slappnade jag av lite men var sjukt nervös vid RUL. Innan v 12 oroade jag mig konstant för mf. Jobbigt när man bara oroar sig och inte kan glädjas över nått som man längtat så efter!

• Kelsson1

JenJoh: Här ringer de en bara om det inte finns något att återföra, gissa om man hoppar högt ifall telefonen ringer oavsett vem som ringer
    Självklart är det nervöst men som sagt är jag helt övertygad om att första klarar sig

• Maggilooo

Hej alla! Idag fick vi se ett litet hjärta ticka<3

Allt såg jätte fint ut och rätt stl precis för dagen (är i v7+5)

Känns helt otroligt kul!!

• 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-10-06 18:35:13 följande:
    Jag vågar inte vara riktigt glad heller... Jag kikar på allt som har med bebisar att göra, spjälsängar och skötbord, babyskydd och barnvagnar... Men HELA tiden faller jag tillbaka på vårt MA i våras och helt plötsligt börjar jag känna mig sjuk istället för att känna mig gravid... Mitt psyke är inte det bästa... Har kommit överens med mina föräldrar att vi inte ska prata om det mer... Att vi får vänta till efter KUB... När vi ska överraska alla familjemedlemmar med våra presenter och bilder...

Låg och grät i soffan att det ta mig tusan är MIN tur att få vara glad över att få ett barn... Ska jag "bara" få njuta i 20 veckor när andra får känna glädjen genom hela...
    Jag försöker verkligen vara positiv, tycker du också ska vara det. Då mår kroppen bättre fysiskt inbillar jag mig. Håller alla tummar för dig!
Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!