• MissKS

Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!

För första gången har jag embryon som långtidsodlas. Förhoppningvis blir det återföring av en fin blastocyst på måndag! Jag har inte hunnit läsa in mig på ämnet ordentligt, vågade knappt hoppas att det skulle bli verklighet. Men kliniken ringde idag (på dag 3) och bekräftade att våra embryo mår bra, vilket innebär att vi kör på till dag 5. Jag känner ingen som varit med om detta och skulle så gärna vilja att det fanns en grupp här på FL för oss som är mitt i blastocyst-projekt, men även för er som siktar på det, eller redan varit igenom det! Hoppas att fler än jag känner så. Själv har jag gått igenom fem IVFer. Den tredje resulterade i min fina son! Han blev till av ett embryo som inte fick bra poäng och återfördes tillsammans med ett annat. Övriga IVFer har jag fått toppembryo på dag 2 eller 3 som aldrig lett till något. Nu är vi alltså inne i syskoncirkusen och hoppas att det ska lösa sig till det bästa. Vi gör IVFer pga att min makes spermier är få i antalet. Vi har väldigt låga chanser till spontan graviditet... Nu går vi till Nordic IVF Malmö och vi trivs otroligt bra. Dessförinnan har vi varit på Öresundkliniken och RMC. Öresund var "sådär" och RMC var en katastrof. Ingen av klinikerna fick någon ordning på min behandling, trots att jag är ung (33 år) och frisk. Nordic satte direkt in vanlig dos av Gonal-F och det har lett till stabilare resultat med lagom antal ägg. Nu återstår bara att bli gravid också. Jag hoppas på att blastocyst är vår lösning. Häng med, dela med dig av dina erfarenheter!!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
  • Love is everything

Kelsson1: Grattis!!! Vad roligt! Känner du något än?
    Självklart kommer jag att ta Lutinus också, det brukar jag göra!

• Kelsson1

Love is everything: Haft lite lite ont i magen (växtvärk?)
    Från i eftermiddag fruktansvärd illamående (mådde illa med dottern också men då först från v6 om jag minns rätt).
    Det är kladdigt med Lutinus, men vad gör man inte för ett lyckat resultat

• Min älskade dotter

Kelsson1: grattis!!!

Och bara för att man väntar på mensen o sen äl för att göra frysförsök så är tant röd sen.. Bara en dag sen hittills men ja... Och testade med digitalt graviditetstest imorse för säkerhetsskäl och för att jag mått såå konstigt en vecka men där blev det ej gravid...

• Kelsson1

Min älskade dotter: Tack testerna blir bara starkare o starkare
    Så jobbigt att den ska vara sen precis när man vill att den ska börja så man får köra igång igen. Håller tummarna att den kommer igång snart

• Mrs we

Nu är jag förvirrad. Lyssna på den här den som är intresserad. 

För 26 dagar, 15/9, sedan fick jag vad jag trodde var mens och vi konstaterade att det inte lyckades den gången heller. Det var lite konstigt bara att mensen kom då för jag hade inte beräknat mens förrän 5 dagar senare , 20/9, och min mens brukar vara som en klocka. Hur som helst, 5 dagar senare (20/9) kom mensen igång. Jag började med ägglossningstickorna 10 dagar efter första mensdag (15/9) även om det då inte kändes som "riktig" mens. Direkt fick jag en blinkande gubbe, körde clearblu digital med tre symboler: En tom cirkel, en blinkande glad gubbe (som betyder att ägglossning är på g) och en glad gubbe. Det blinkade i flera dagar. Till slut tog teststickorna slut och jag fick köpa ett nytt paket. Då var cirkeln tom. Men, dagen efter så var det en glad gubbe som icke blinkande (=ägglossning). Detta var exakt 14 dagar efter den dagen då mensen kom igång på riktigt. (20/9)  Alltså då det brukar vara ägglossning i min cykel. 

Jag pratade med barnsköterska och då sa hon men då skriver jag att din mens startade 20/9 då den kom igång på riktigt för då stämmer det ju med ägglossningen. Så, 6 dagar efter ägglossningen, igår, satte jag in en blastocyst. Och idag: Bruna flytningar, mens på g. På måndag är det exakt 28 dagar sedan jag fick mensliknande flytningar. 

Fan. Jag är bara så förvirrad, fattar ingenting. Min kropp spelar mig ett spratt och har verkligen bestämt sig för att detta med barn inte ska fungera. Blir så jävla less. Men betyder detta nu att jag får mens, en vecka tidigare och direkt efter insättning av blastocyst att det per automatik inte kommer fungera denna gång? I guess so. 

Ni får ursäkta. ville bara skriva av mig. ignorera mitt gnäll... 

• Kelsson1

Mrs we: Låter konstigt att det skulle vara mensen som är på G. Kan det inte vara bara att du har sköra slemhinnor och därför får brunt.
    Har du progesteron i någon form?
    Skulle det visa sig att det är mensen så tycker jag att du nästa gång begär att få stimulerat försök istället för ostimulerat eller åtminstone att du får VUL för att kontrollera att du verkligen har ÄL på G.
    Håller tummarna att det inte är mensen som är på ingång.

• Love is everything

Håller med ang progesteron! Testa det nästa gång, det skadar ju inte. Känns ju hopplöst att sätta in när kroppen inte sköter det själv...

Min mens kom igår, underbart! Men jag tror att jag vill ha en "riktig" normal mensmånad innan vi sätter in nåt mer. Ska kolla med äl-stickor om ca 2 veckor. Kanske kan få göra ett ultraljud då med för att kolla hur det ser ut utan mediciner. Om det är halvdant eller om jag inte får några utslag, väljer vi nog stimulerat, det har ju ändå fungerat 3 av 4 gånger.

• Kelsson1

Love is everything: Viktigt att lyssna på sig själv o sin kropp. Stimulerat tror jag också på eftersom ostimulerade har inte fungerat för oss alls och första ostimulerade så fäster det

Visst hade vi flera gravida i tråden?

• Kelsson1

Love is everything: Gravidhjärna redan självklart menade jag stimulerade så fäste det

Svar på tråden Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!