Vi som sätter hoppet till långtidsodling och återföring av blastocyst! Utbyte av tankar, erfarenheter, funderingar och pepp!
Nu kom mensen, imon startar jag med Progynon!!
Nu kom mensen, imon startar jag med Progynon!!
Grattis Fröken Smilla!!
Grattis Väduren2!! Vad häftigt!
Ska på ultraljudskoll imon, har tagit Progynon i 12 dagar, håll tummarna!!!
Det gick jättebra! Slemhinnan var 10 mm och treskiktad (enligt läkaren). Väntar på svar från Carlanderska nu bara om vilken dag det blir!
På tisdag em gäller det! Håll ännu hårdare nu!!
Bubby: Inte en aning... Kan du inte ta p-piller en månad och starta så att det gynnar äl-dagen? Och så köra på den mensen som blir efter tre veckor? Lycka till!!
Själv har jag FET imon, men så har jag legat magsjuk i helgen... Tror ni det riskerar något imon??
Dags för FET nu! Håll tummarna!
Det gick bra, den hade inte kommit riktigt max i kläckningsstadiet, men hade iaf gjort ett hål i taket på skalet! Läkaren berättade att de börjat med embryo-glue, så nu håller vi tummarna för molvärk de närmsta dagarna och för hunger tidigt på morgonen och trötthet tidigt på kvällen!
Shinyxxx: Grattis!!! Visst är det fantastiskt när det man egentligen redan vet, visar sig?
Embryo glue har funnits ett tag och används sedan ett par månader tillbaka på Carlanderska. Det är en slags lösning som ägget ska ligga i 10 min innan återföring, görs endast vid FET. Han sa att det finns god statistik för det och att det iaf inte har någon negativ effekt. Vi får se vad som händer!