• TreTriss

IVF hösten 2014

Hej!

Kan jag hoppa in här?
    Påbörjar sprutstart imorgon (korta protokollet, oförklarlig barnlöshet) på Huddinge!

Kört tre inseminationer på Sophiahemmet innan, så är lite inne i det, men ändå nervöst!

• TreTriss
    Moolie skrev 2014-08-15 09:40:31 följande:
    Det är nog lika nervöst varje gång!! Välkommen hit! :)

Vill du berätta om din resa såhär långt...?
    tack :)

vi har försökt bli gravida i två år ganska precis, sökte utredning efter ett år och den blev klar i oktober i fjol som då visade oförklarlig barnlöshet med MVG i typ allt :)
    min barnmorska skickade då remiss för både insemination och IVF, eftersom vi inte hade någpt "fel" så tyckte hon insemination var värt en chans!
    kom sen snabbt till sophiahemmet och fick starta insemination i januari och körde sedan tre försök.

i slutet av maj blev vi sedan kallade till huddinge för IVF och kör nu igång med det!
    vi har haft väldigt tur med både människorna vi träffat och kötid, nu hoppas jag turen fortsätter i IVF-försöken!
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-22 22:04:21 följande:

Åh vad roligt attjag hitta denna tråd:))

Jag och min sambo har försökt att få barn i lite mer än 1,5 år..detta sista halvåret att jag gått igenom ett missfall i v 5 och ett MA i v11...har även låg äggreserv för min ålder plus att sambon jobbar utomlands på veckodagarna vilket minskar chanserna på att bli befruktade på egen hand så vi var på kliniken idag och bestämde oss för att ta behandlingen (3 försök)

Här är det väldigt blandade känslor men oerhört glad och lite avslappnad av att få en hjälpande hand..väntar in min mens som skall komma i mitten av september sen kör vi igång;))

Jag hoppar också in här! :)

Beklagar missfallet och MA!

Jag ligger lite före er, har tagit sprutor sedan förra fredagen och på tisdag blir det äggplock!

Vart ska ni göra er IVF? Vi går på Huddinge!
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-23 09:51:05 följande:

Ahh va roligt att följas åt.. Är det ditt första försök? Vi hör till i Göteborg på calanderska:) nervös är bara förnamnet kan jag säga men ändå spännande på något sätt.. Och om min mens kommer som den skall så börjar jag med sprutorna 17/9:))

Ja första men hjorde tre inseminationer på sophiahemmet i i våras så tror det gjort mig lite mer förberedd :)

Kommer gå bra! Ni kör korta protokollet va?
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-23 12:28:53 följande:
    Ah okej, ja vi kör de korta protokollet du med??
    Ja jag med :) det går faktiskt väldigt smidigt!
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-23 13:11:57 följande:
    Va härligt för dig!!

Jag längtar bara och önskar att dessa tre veckor går fort. Men det kommer dem ju inte göra.. Men men det som väntar på något gott säg;)
    Vi fick vänta över hela sommaren pga sommarstängt på Huddinge samt vår egna semester, men det var ganska skönt att koppla av :)

Ang fler ägg, jag själv är enäggstrilling, och visst det är underbart nu men ganska slitigt för både oss som bråkade mycket när vi växte upp samt en massa merjobb för våra föräldrar! :) Tänker också att man inte hinner ge barnen samma uppmärksamhet som om man får ett!

På Huddinge sätter de bara in fler om man tror att chansen ökar med fler ägg, annars sätter de bara in ett eftersom flerbarnsgraviditet är en förhöjd risk! Men är säkert olika från landsting till landsting!
  • TreTriss
    Saturnus skrev 2014-08-23 21:39:59 följande:

Hej! Hoppar in här. Min resa startade idag! :) Jag kör korta varianten och har blivit ordinerad att ta 300 IE om dagen i 8 dagar. Troligtvis äggplock 2/9 dvs på 10:e dagen Fast det var beroende på vul:en.

Hur många dagar har ni blivit stimulerade, vilken dag blev det äggplock för er och vilken dos hade ni?

Ang. Gonal-f. Jag har inte fått några instruktioner på hur eller vart man ska sätta nålen. Det står på förpackningen att läkaren ska ha talat vart och hur. Jag tog den i magen och typ 10 över 12. Alltså lite i vinkel. Vad har ni fått för instruktioner? Några tips?

Tacksam för svar.

Hej!

Jag tog precis min sista gonal-f samt organutral, och äggplock på tisdag (vilket är dag 12 sedan mensstart, dag 11 sedan stimulansstart)

Tog 150 dos av gonal-f.

Jag fick instruktion att ta nedanför naveln (alternera gärna sida från dag till dag), och de sa att bara sticka in den rakt!

Vart går ni på behandling?

Önskar er lycka till :)
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-24 09:07:11 följande:
    Okej tackar infon, vi pratade lite igår och vi satsar på att bara ta en, de senaste halvåret har jag vart gravid två ggr men tyvärr fått mf/ma.. Så under den tiden har jag ju ändå haft lätt. För att bli gravid... Men om de blir en andra o tredje försök så får ju detta diskuteras!! Tar en dag insänder nu för att inge bli upp stressad.. Sen har vi vänt oss privat och betalt själva så om vi så jätte gärna vill om man har misslyckades försök bakom sig så är nog inget omöjligt!

Hur går det för dig? Snart dags för äp?
    Det låter klokt.

Har själv också varit den som legat steget före, läst på otroligt mycket. Himla skönt att bara släppa det och bara lita på läkarnas erfarenhet och kunskap!

Håller tummarna för er!

Ja på tisdag, så ikväll tar jag ägglossningssprutan!

Jag sover otroligt dåligt på nätterna men tror det är för att mina äggstockar känns av så mycket, är nog ganska trångt där inne med äggen kanske? Ska bli skönt på torsdag när vi förhoppningsvis fått ett fint embryo insatt!
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-24 10:34:42 följande:
    Ja d e nog bäst så:))

Åh vad roligt, håller alla tummar o tår att de går bra för er:)

Jag skall ju vänta nu i tre veckor innan jag börjar med injektionerna.. Känns som en vighet fram till dess, hur skall man göra för att tiden skall rinna iväg? De ändå som snurrar i mitt huvud är om behandlingen haha!!
    En dollar million question, det där med tiden :)

Galet hur mycket tid och energi det tar..

Hoppas tiden rinner iväg för er!
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-08-24 13:07:01 följande:
    Spännande med någon som ligger i fas med en själv! Vi har oxå äggplock på tisdag! :)  har kört 100 IE Puregon + Orgalutran. Tisdag är för oss dag 12 sedan stimulansstart. Även om jag fasar för äggplocket så längtar jag ju oxå :) Vart går ni? Vi går i Linköping
    Kul, då håller jag tummarna för oss båda :)

För många gör det inte alls ont med äggplock, vi får hoppas vi tillhör de!

Vi går på Huddinge i Stockholm!
Svar på tråden IVF hösten 2014