IVF hösten 2014
Hej!
Kan jag hoppa in här?
Påbörjar sprutstart imorgon (korta protokollet, oförklarlig barnlöshet) på Huddinge!
Kört tre inseminationer på Sophiahemmet innan, så är lite inne i det, men ändå nervöst!
Hej!
Kan jag hoppa in här?
Påbörjar sprutstart imorgon (korta protokollet, oförklarlig barnlöshet) på Huddinge!
Kört tre inseminationer på Sophiahemmet innan, så är lite inne i det, men ändå nervöst!
Åh vad roligt attjag hitta denna tråd:))
Jag och min sambo har försökt att få barn i lite mer än 1,5 år..detta sista halvåret att jag gått igenom ett missfall i v 5 och ett MA i v11...har även låg äggreserv för min ålder plus att sambon jobbar utomlands på veckodagarna vilket minskar chanserna på att bli befruktade på egen hand så vi var på kliniken idag och bestämde oss för att ta behandlingen (3 försök)
Här är det väldigt blandade känslor men oerhört glad och lite avslappnad av att få en hjälpande hand..väntar in min mens som skall komma i mitten av september sen kör vi igång;))
Ahh va roligt att följas åt.. Är det ditt första försök? Vi hör till i Göteborg på calanderska:) nervös är bara förnamnet kan jag säga men ändå spännande på något sätt.. Och om min mens kommer som den skall så börjar jag med sprutorna 17/9:))
Hej! Hoppar in här. Min resa startade idag! :) Jag kör korta varianten och har blivit ordinerad att ta 300 IE om dagen i 8 dagar. Troligtvis äggplock 2/9 dvs på 10:e dagen Fast det var beroende på vul:en.
Hur många dagar har ni blivit stimulerade, vilken dag blev det äggplock för er och vilken dos hade ni?
Ang. Gonal-f. Jag har inte fått några instruktioner på hur eller vart man ska sätta nålen. Det står på förpackningen att läkaren ska ha talat vart och hur. Jag tog den i magen och typ 10 över 12. Alltså lite i vinkel. Vad har ni fått för instruktioner? Några tips?
Tacksam för svar.