• TreTriss

IVF hösten 2014

MiaMorot skrev 2014-09-05 12:14:54 följande:

TreTriss- jag använda bara införanden en gång, jag tyckte det var för krångligt. Når ju ändå hela vägen med fingrarna, så jag tyckte det var lättare. Märker ingen större skillnad mer än att livmodertappen sitter högre upp nu. Tjuvtestade ett fett minus imorse på rd 8, inte så konstigt kanske eftersom det är så tidigt.. plussade sjukt svagt på rd 9 sist. Har du testat något? Ska du testa något snart?

ja, kändes lite ovant första gången, men för mig har det fungerar väldigt bra.
    så långt jag får in den får jag fasen inte in ett finger :D
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-05 12:14:54 följande:

TreTriss- jag använda bara införanden en gång, jag tyckte det var för krångligt. Når ju ändå hela vägen med fingrarna, så jag tyckte det var lättare. Märker ingen större skillnad mer än att livmodertappen sitter högre upp nu. Tjuvtestade ett fett minus imorse på rd 8, inte så konstigt kanske eftersom det är så tidigt.. plussade sjukt svagt på rd 9 sist. Har du testat något? Ska du testa något snart? smile1.gif

Just ja, ang test, leker lite med tanken att testa tidigare, men gör nog det i mitten av nästa vecka isåfall :)

Håller tummarna du får ditt plus!

Räknar du RD1 som dagen efter ET?
  • TreTriss
    Bubby skrev 2014-09-05 16:06:48 följande:
    Jag upplever också att jag inte får den lika långt in längre, skönt på nå vis att jag inte är ensam:)

Grattis Moolie :D!!
    Skönt att jag inte är ensam om det :)
    Moolie skrev 2014-09-05 16:22:03 följande:
    Jag märkte faktiskt att det blev jobbigare efter ett tag (i januari)... Råkade rispa mig själv med instrumentet och så med... Blev ganska obehagligt. Fingrarna testade jag aldrig med eftersom instrumentet är smalare! :P Det kanske är alla hormoner som gör att det svullnar upp?
    Ajaj, låter obehagligt!
    Ja har också gissat på hormonerna.. Inbillar mig att det är positivt att det känns trängre :)
    MiaMorot skrev 2014-09-05 16:27:47 följande:

TreTriss - japp jag räknar ET som ruvardag 0. Så dagen efter blir ju rd 1.

Alla verkar räkna olika.. har tänkt på ET som dag 1 haha.. håller nog fast vid det så jag inte loosar en dag ;)

• TreTriss
    MissEmman skrev 2014-09-07 20:46:53 följande:

Är det någon av er som testat akupunktur samtidigt som behandling? Jag kör det nu samtidigt, får väl se om det ger något. 

Jag gick på det när jag gjorde inseminationer.

Lyckades inte men däremot försvann min mensvärk som brukade vara väldigt brutal så det har ju bevisligen effekt på blodgenomströmningen!

Har dock inte provat det nu under IVF, blev lite dyrt samt så mycket spring både på läkarbesöken och akupunkturtider!

Finns ju de inom sjukvården som gör akupunktur och då gäller högkostnadsskyddet!
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-07 19:02:03 följande:

Jag böjar ställa in mig på att det inte blev någon bebis den här gången, och jag har då börjat fundera på om man  ska byta klinik till nästa gång..? Vi har nu gjort två behandlingar med sprutor och äggplock och hela baletten på RMC Linköping, och ingen av gångerna fick vi embryon till frysen, och vi körde exakt samma medicinering båda gångerna.  

Jag tänker att man kanske kan göra små justeringar i behandlingen och då få bättre resultat (embryon till frysen) och då kanske det är läge att byta klinik?  Hur skulle ni tänka? Vilken klinik ska man välja?

tog du något test?

jag är också inställd på att det inte blir något, men än är inte hoppet borta!!

har du frågat om de har någon förklaring på varför det inte blir några ägg till frysen?
    visst hade ni gjort IVF tidigare också? körde ni på samma klinik då?
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-08 19:13:39 följande:
    har tagit ett test om dagen nu sedan dag 9 men det visar ett stort minus varje gång.

Nej jag har inte pratat med kliniken alls om vad det kan bero på att vi inte får några till frysen.. tänker att svaret bara blir något i stil med att "embryona håller inte tillräckligt hög kvalitet för att frysas, men varför det blir så är svårt att säga".

Men när jag ringer och meddelar (det negativa) svaret så ska jag passa på att fråga hur man kan gå vidare, om man kan testa något nytt eller så. Annars byter vi kanske klinik.. jag vet inte..

Ja vi gjorde en lyckad ivf på samma klinik för två år sedan..
    Håller tummarna du slipper byta - att det tagit sig i din mage!! Har du testdag på lördag också?

Vi fick hem brev idag om att vi nu har sex ägg i frysen. Två frös de ner efter 2 dagar så 4 klarade långtidsodling. Vi som nu försöker få vårt första barn har ju iaf lite back up inför framtiden eller om detta inte blir något..
  • TreTriss
    Bubby skrev 2014-09-08 20:34:12 följande:

Fick ni några restriktioner efter insättning?

Till mig sa dom att jag bara fick ta lugna promenader, absolut ingen träning och tunga lyft på minst en vecka helst 2.

(tur att hon sa det eftersom jag annars tränar inför en tävling inom just styrkelyft, hade varit surt om allt skulle gå åt pipsvängen bara för det)

Ungefär samma till mig.

För mig är det främst löpning som gäller och det var ju nono i ett par veckor eftersom äggstockarna är svullna och tunga!

I övrigt följa vanliga gravidråd typ :)
  • TreTriss
    lucylight skrev 2014-09-08 20:57:54 följande:
    Gud vad härligt med så många till frysen :) Grattis 
    Tack :)
  • TreTriss
    MiaMorot skrev 2014-09-09 05:44:32 följande:

TreTriss - gud vilken underbar känsla det måste vara att ni fick så många till frysen! Grattis!

Jag har testdag den 16:e.. så det är väl i mitten på nästa vecka eller nåt sånt. Men jag testar ju varje dag :-P har du testat något?

Saturnus - jag är på ruvardag 12 idag (ET=rd 0). Ja jag hoppas såklart att det är kroppen som är lite seg, men sist fick jag plus på rd 9 så det är ju inte utan att man misströstar lite. ..

Tack, känns väldigt skönt!

Vad konstigt att det skiljer sig så, när vi gjorde ET samma dag! Jag har testdag den 13:e!
    Nej jag har hållit mig från att testa :) Min man tycker vi kan vänta, men ska försöka muta mig till att testa på fredag haha!
    Ska ha gäster på lördagen så är det negativt vill jag kunna samla mig känner jag!
  • TreTriss
    Moolie skrev 2014-09-09 08:29:15 följande:

Jag fick inga restriktioner alls. Vi hade sex som vanligt och HUJ va jag fick höra om det i trådarna sen... Jag hade inte läst eller hört NÅGOT om det... Låg som en strandad säl i soffan i två veckor efter det... Skuldkänslor DELUX kan jag lova...

Bada får man inte heller göra...

Det där med sex och bada sa de till mig på Huddinge att det är de första dagarna på grund av infektionsrisken efter äggplocket, de har ju ändå rört runt en del där.
    Men efter några dagar var det inga problem att både ha sex och bada! 
    Hemskt att du skulle få skuldkänslor!!
Svar på tråden IVF hösten 2014