• TreTriss

IVF hösten 2014

lucylight skrev 2014-08-28 20:43:41 följande:

Är det inte tre färskförsök man får via lanstinget? FET förstår jag som om att många betalar själva mellan finansierade färskförsöken.

Kan ha missförstått men hoppas inte :):)

Hmm.. Menar du att frysförsöken inte räknas som försök eller?
  • TreTriss
    lucylight skrev 2014-08-28 21:07:29 följande:
    Precis, så har jag förstått det! :)
    Det är ju jättebra isåfall :)
  • TreTriss
    karro 2014 skrev 2014-08-28 21:16:03 följande:
    Japp, dem tre första är privat, om vi hade valt landstinget först hade dem räknat från mitt senaste ma som va i maj som ofrivilligt barnlöshet och då hade vi fått vänta i ett år.. De va därför vi valde att betala och ta d privat, så har vi landstinget om ett år att få hjälp om vi inte lyckas.
    Det förstår jag. Man tycker ju några månader är lång väntan, så ett år att bara vänta tills "tiden gått" låter inte som ett alternativ!
  • TreTriss
    Luthien87 skrev 2014-08-28 21:39:58 följande:
    Jag har precis varit på "inskrivning" på Sahlgrenska och jag fick förklarat att man får 3 st färskförsök och per varje färskförsök så får du upp till 3 frysinsättningar. 

Alltså: 
    Färsk 1
    (upp till 3 frys)
    Färsk 2
    (upp till 3 frys)
    Färsk 3
    (upp till 3 frys)

Så i praktiken kan du få upp till totalt 12 insättningar. smile1.gif
    Läs gärna min blogg: langtanefterbebis.se
    Visst borde det där även gälla Stockholm?

Himla bra :)
  • TreTriss
    Saturnus skrev 2014-08-29 19:59:58 följande:

Desperat, behöver hjälp!

Jag får inte tag på kliniken i Danmark, dom har inte återkopplat på informationen från Vul:et idag. Mailat flera gånger och ringt bara telsvarare och ingen jourtelefon.

För två dagar sedan fick jag minska minska dosen från 300 till 150 på dag 5. Nu är jag på dag 7 och mina blåsor var 21,19, 15, 15 och 10mm. Dom har preliminärt sagt äggplock på måndag. Nu undrar jag om jag ska ta samma dos och jag förstår att ni inte kan svara på det.

Ni kanske kan svara på om ni tog gonal f hela vägen fram till äggplock? När slutade ni med den och hur stora var era blåsor och när tog ni otrivellen? Hoppas verkligen att någon hör av sig men jag börjar misströsta rejält!! Känns inte bra med en sån här resa.

Jag tog sista gonal-f på lördagen, på söndagen tog jag endast ovitrelle på kvällen och måndag inga sprutor och äggplock på tisdagen!

Himla dåligt att de inte återkopplar, har de öppet på helger så de förhoppningsvis ringer dig imorgon??
  • TreTriss
    Saturnus skrev 2014-08-29 19:59:58 följande:

Desperat, behöver hjälp!

Jag får inte tag på kliniken i Danmark, dom har inte återkopplat på informationen från Vul:et idag. Mailat flera gånger och ringt bara telsvarare och ingen jourtelefon.

För två dagar sedan fick jag minska minska dosen från 300 till 150 på dag 5. Nu är jag på dag 7 och mina blåsor var 21,19, 15, 15 och 10mm. Dom har preliminärt sagt äggplock på måndag. Nu undrar jag om jag ska ta samma dos och jag förstår att ni inte kan svara på det.

Ni kanske kan svara på om ni tog gonal f hela vägen fram till äggplock? När slutade ni med den och hur stora var era blåsor och när tog ni otrivellen? Hoppas verkligen att någon hör av sig men jag börjar misströsta rejält!! Känns inte bra med en sån här resa.

..vill tillägga att jag också tog organutral (som ju hindrar ägget från att släpps), även där tog jag sista på lördagen!
  • TreTriss
    Saturnus skrev 2014-08-29 23:37:43 följande:
    Tack för svar TreTriss det hjälpte mig. Fick tag i dom till slut. Dom skyllde på fel på datorerna. Jag kan tycka att om man har patentet på behandling och väntar på provsvar så ringer man väl upp o frågar varför dom inte dyker upp. Märkligt. Nu är det klart i allafall, måndag morgon äggplock :)

Någon fler än mig som är livrädd för att spontanägglossa? Jag tänker att jag brukar ägglossa vid 21-22mm. Där är jag redan nu. Eftersom man slutar med Orgalutran så är jag rädd för att kroppen sätter fart på ägglossandet. Har någon läkare förklarat detta för er?

Håller med om att sjukvården ska vara lika för alla i alla län!
    Åh vad skönt!

Håller tummarna inför äggplocket :)

Nu gissar jag bara men visst måste äggen lossna för att de ska kunna plocka de? De vandrar väl efter ägglossningen och då plockar man de?

Det där är inga problem!

Jag började känna av mina äggstockar mindre två dagar innan äggplocket men det är tydligen normalt!
  • TreTriss
    Moolie skrev 2014-09-02 19:04:46 följande:
    För personer som är i IVF-karusellen 2014. :) Och full sekretess för de som har offentliga konton.
    Mooelie, jag ansökte om att bli medlem för flera veckor sedan men inte blivit godkänd. Du kan inte vara snäll och puffa för admin där att godkänna nya medlemmar ;)
    Eller om du ser vem som är admi och kan säga nicknamet till mig så kan jag messa?
  • TreTriss
    Moolie skrev 2014-09-04 20:59:39 följande:

Testade positivt idag på RD 5. Nu hoppas vi att vi får behålla denna lilla guldklimp.

Grattis Moolie :)
  • TreTriss
    har någon av er som tagit lutinus upplevt att det blir svårare att föra upp införaren efter en tid?
    sedan några dagar tar det liksom stopp, första 6-7 dagarna var det inga problem, men nu verkar det typ svullet eller nåt?
    gör inte ont så bör ju inte vara irriterat..
Svar på tråden IVF hösten 2014