• pco

IVF hösten 2014

Oj det skickades i förväg.,, som sagt även jag går på CA som du... O jag har gjort flera försök, både färska och sk FET, har blivit gravid de 4 sista försöken, dock mf v 5 o 6 och vi har tyvärr inte fått sätta in två även fast vi ville :/ men som de andra säger, stå på dig. Jag har nu inför detta försök tjatat och kommit med bra argument så Jag iaf fick utskrivet fragminsprutor. Kör FET på tisdag av en blastis som jag har i frysen.

• pco

Karro: jag fick ta upp det själv o då sa läkaren 'aha på vilka grunder vill du ha det? ' och jag förklarade mina tidigare mf (bara ett på CA, tidigare var det på SU Sahlgrenska asså) o fick trycka på om all info. Då sa han' sånt får man bara om man haft några mf innan o jag sa att det har jag juh o då sa han att det får man då efter mf utredning o då sa jag att varför har jag inte blivit erbjuden det då, visst bara haft ettmf här men ändå 3 tidigare på SU .. Oj sa han då ;/ o sa okej d

• pco

Oj igen blev det skickat innan :/ .. Okej då får du det då. .. Jag har pco vilket innebär att jag antagligen nångång elr aldrig har egen äl. äL.. Jag har små omogna ägg hela tiden som har börjat växa men som aldrig växer till sig för äl heller. Jag är 28 och min man 29 år. .. Vilken läkare har ni? Vi har Torbjörn men i somras hade vi Göran då han den andre var borta. ., Göran är bra på att prata o förklara o ge trygghet.. Torbjörn är mest eftertraktad och kan lite mer men är inte så bra på att förklara o ge trygghet. Göran är oxå mer hård om mediciner ( han håller på principen) medans Torbjörn går o pratas omkull lite om man tror på son grej o har bra grunder för sin sak. ., ni då?

• pco

Sesanka: åh man blir så arg, bara för att de säkert har en familj hemma o detta är 'bara' deras jobb, åh sånna människor ska inte ens jobba med sånt här! ..men du, köp babyklister från Danmark, ät folsyra, tjata att du vill ha blodförtunnande (om inte så köp receptfritt på Apoteket, tab. Albyl minor) så känner du att du iaf gjort allt som står i din makt!

• pco

Då har jag snart insättningen igen, kör FET av en blastis. Är sååå orolig att de ringer o säger att den ej klarat upptiningen :/

Sasanka: fyy så hemskt!!! Du har inte möjligheten att byta? .. Japp :) jag kör med babyklister :) härligt! Du gör iaf allt du kan oavsett vad :) jag tror på dig!

• pco

Tack så mkt för lyckönskningen, nu har jag fått tillbaka lilla blastisen som såg lika fin ut vid frysning som vid upptining, inga celler tappade elr så :)

• pco

Saturnus: nu går jag på CA men innan gjorde vi gratis försöken på SU och då fick vi inte heller långtidsodla. När man förfarits försöken får man oftast inte det det förrens isf på sista försöken vilket vi inte heller fick.men nu när vi gjort några försök o inte lyckats ominöst vi betalar så får vi det. Oftast gör Manderlay för att lättare urskilja vilka befrukta embryon som är av bästa kvalité, då man annars kanske får flera befrukta ägg men som stannar av sedan i utvecklingen, vilket vi tidigare haft men nu med blastosyst innebär att hela celldelningen är fördig o man sett att det fortsatt att 'leva' så nu är det bara för den att komma ut från sitt skal o fästa, så hela första delenärfärdig när man får tillbaka den.
    Min är odlad i 5 dagar innan. Jag har TD 12 dagar senare.

• pco

Måste bara fråga. Är det någon här som gjort FET och som haft Liite mensvärk liknande några dagar innan insättning och som fortsatt? Kan det vars progynonen som gör det elr crinonen? Tar ju båda två ett tag innan juh? Har aldrig haft såhär innan någon annangång? Är orolig juh! Är endast på rd 1 :S satte in det igår. Elr kan mensen redan vara på g?

• pco

Åh tack speck, då känner jag mig lite lugnare iaf :)

Svar på tråden IVF hösten 2014