• pco

IVF hösten 2014

Jag håller med. Hellre få med bra kvalité än många med dålig kvalité. Håller tummar o tår för dig :)

Jag har börjat få massa vattnings flytningar som jag brukar få innan mens :( redan lixom?? Har aldrig fått det innan. Kan det ha o göra annars med fragminen? Nån annan som tagit det?
    Har fått flytningar innan vid grav dock seeenare och då tjocka o trådiga( ursäkta beskrivningen) känns rätt surt?

• pco

Okej, jag gjorde FET så har inte tagit någon äl spruta. Fick min blastis tillbaka i måndags som var odlat i 5 dagar. Vet att det inte gått så många dagar än o brukar inte känna av nåt heller men har vääääldigt mkt vattniga flytningar o som sagt brukar bara få det innan mens så känner mig depp :(
    Jag tar förresten progynon och crinone o nu för första gången kör jag med fragminsprutor oxå. Är det nåt du provat innan?
    Tack så mkt för ditt svar :)

• pco

Nej man ska inte ägglossa, spär det försent, man plockar de precis innan de ägglossar o då blir äggplockningen själva ägglossningen.

• pco

En blastis fäster inom 1-2 dygn efter insättning :)

• pco

Lilla0: välkommen :) jag är på rd 6 idag, känner heller ingenting. Tidigare grav som iof slutat i mf men då kände jag att det drog o stickningar samt tjocka flytningar som var typ äggvita. Men denna gång inget sånt :/ ursch depp depp för mig idag.
    Hur har du kännt innan? Elr är detta din första gång? 2 dagars elr blastis i magen? Själv har jag blastis :)

• pco

Fyfasiken vad jag hatar detta!! Nu efter har stört gråtit i min mans armar kan jag prata lite om det. Fick såklart lite blod på crinone hylsan idag! O då vet vi alla vad som snart händer. Hur mkt orkar man??!! Vi har ett betalat försök kvar men skiter nog i det för jag pallar inte mer efter 5 färskförsök o ett flertal frysförsök så blir det ändå såhär. Varför kan inte vi få en familj som alla andra för??

• pco

Calabalic: ja jag är på rd 6 med blastis. Nä har inte testat än men varje gång det blir såhär så har det skitit sig. Har fått mf de 4 senaste o nu vet jag inte ens om det tagit sig alls då jag inte denna gång har kunnat läsa av min kropp så bra, små ilningar bara inget annat tecken har visat sig.

Ja jag förstår precis din tanke, man gör ju allt för att få en familj men som du säger, är det värt att utsätta sin kropp mer på det sättet. Har ni pratat nåt om adoption? Hur känner ni inför det?

• pco

Calabalic: ja det har tagit hårt på oss, man står mellan hopp och förtvivlan. Nä har fått tidiga mf vissa v 5 o vissa v 6 men ändå. Tog ett gravtest idag, helt onödigt egentligen men iaf så visar det svagt plus men det ca typ det eller blankt som jag förväntat mig, o lite mensvärk idag oxå så snart är allt förbi oss :/
    Ja adoption är absolut ett alternativ för oss, både min man och hans bror är adopterade från Colombia, men det som sätter stopp är framförallt ekonomin men även hela den resan, som du skriver, kommer man orka det? Vart adopterade din vän i från o vilken organisation hade de?

• pco

Hej tjejer! Jag har valt att avstå från fm lite då allt kändes som om det skulle skita sig. i onsdags morse kom det ut 3st stora bruna klumpar och senare på kvällen kom en störtblödning va då i v 6+0 i fredags (6+2). Va jag inne på vul för att konstatera mf men till våran förvåning så fanns en liten där inne med ett tickande hjärta. Kommer fortfarande små små bruna klumpar. Ska tillbaka för vul nästa v och är då i v 7+1 .. Känner mig livrädd för att förlora detta.

Hur går det för er andra?

• pco

Givetvis stort grattis tillNicki och det fina pluset :)

• pco

Saturnus: tack för tumhållningen det lär behövas. Ursch tänker hela tiden på mf för det är typ det enda man hittar om när man googlar (såklart man gör) haha

Hur går det för dig?

• pco

Hej tjejer! Grattis till er som lyckats och till er andra håller jag tummarna!! Jag har fortsätt o följa er lite grann för o se hur det går :)

Såg att ni diskuterade sprutorna .. Från början hade jag gonal-f och det blev inget.. När jag bytte till menopur så började vi lyckas iaf, blev några mf innan men menopur är av bästa kvalité och mf har inget med det att göra för det är ju precis som 'vanliga' som får mf men ändå lyckas. .. O nu sitter jag här med stor mage i v34 .. Håll ut tjejer, det går!! Även om det känns omöjligt. Efter våra gratis försök tog vi oss till Carlanderska o där använde vi menopur, fragminsprutor och klistret fructus Femina som jag beställde på nätet som jag verkligen kan rekommendera, detta ska alltså göra så att det befruktade ägget sitter mer fast som ett klister men sen om det var just det som gjorde att det funka vet jag inte men det va det som jag gjorde helt annorlunda denna gång o lyckades :)

Det finns solskenhistorier och snart är ni där! Jag håller tummarna för er alla!!

• pco

Glömde oxå tillägga att detta klistret används alltid vid ivf försök i Danmark, varför vi inte har det i Sverige vet jag inte och tycker verkligen att det är konstigt att det inte ges.

• pco
    Saturnus skrev 2015-03-28 22:12:27 följande:
    Vilken klinik gick du på i DK? Jag har dålig kvalitet på mina ägg. Några rekommendationer? Hur många ivf tog det för dig?
    Jag gick på Carlander i Göteborg men beställde det här klistret på nätet från Danmark. Det gick på 5 ivf försöket men på 10 insättningen. Vart går du? Gör de långtidsodling på äggen för att få ut de bästa? Icsi kanske oxå?
  • pco
    Saturnus skrev 2015-03-30 00:13:21 följande:
    Mitt problem har varit dålig kvalitet på ägg och få ägg. Så det har inte varit läge att odla. Går på klinik i DK. Jag har dessutom varit i rätt stressat skick senaste två åren pga annat. Dom kunniga säger att stressande påverkar, jag börjar tro det eftersom jag fick mitt första barn naturligt när jag var 38 och på första försöket. Jag kör icsi pga hårt skal på äggen men dålig befruktningsgrad trots bra spermier. Jag går på kinesisk akupunktur nu och fått örter som ska hjälpa. Har du provat? Tack för svar & grattis!!!
    Hej nej tyvärr har jag inte provat sånt. Okej Danmark ska vara bra :) men just ang dålig kvalité på äggen är ju det rätt läge för att prova odling av ägg för att se hur det gör än att få tillbaka o så går det lixom inte.

Lycka till håller massa tummar!!
  • pco
    LinneaSvea skrev 2015-03-30 11:33:13 följande:

pco, vad är det för klister? Kan man använda det när man kör naturligt också? Vart beställde du det?? Berätta gärna mer!

Saturnus, vart går du i DK, är det något du kan rekommendera? Vad kostar det? Jag har gått på akupunktur i ett år med en massa konstiga örter men på mig har det tyvärr inte funkat men jag vet flera som det funkat på. Eller rättare sagt vet man ju aldrig vad det är som funkar när/om det nu tar sig. Jag har också kassa ägg, har haft lätt att bli gravid tidigare, alltid med hjälp av pergotime men nu vill det verkligen inte lyckas....

Absolut kan man använda det i naturlig cykel oxå :) det är ett sk klister som används vid ivf i Danmark som ska få de befruktade äggen att fastna lättare. Tänk dig ett kardborreband och när det är nytt så fastnar det bra men när det är utslitet så fastnar det rn stund för att sedan släppa taget ( den jämförelsen fick jag) och vissa befruktade ägg har lättare för att få fäste än andra så därför används detta. Det sök på nötet så är det bara att beställa ( fructus femina) lycka till
  • pco

Vill oxå lägga till att det som jag ändrade detta försöket som funkade förutom klistret jag beställde så kombinerade jag även blodförtunnande sprutor. Oftast får man det efter en mf utredning men jag sa att jag orkar inte med mer försök snart o detta är något jag vill prova då jag löst om andra som använt sig av fragminsprutor(blodförtunnande) pga att det som kan göra om man haft mf tidigare är att vissa domslut gravida kan få blodproppar i livmodern (ofarliga som sedan försvinner efter mf) och detta i sin tur gör att det blir inte tillräckligt med blodflöde till embryot o därmed blir ingen graviditet. Tillslut fick jag det utskrivet o kombinerade detta med klistret. vet inte vilket av det som gjorde att det funkade men jag var villig att prova allt o stod på mig, vilket lönade sig oxå. Så tjejer, läs på o stå på er prova allt ni kommer pt och fightas för er sak. Jag håller alla tummar o tår för er!! Jag tror på er!!

Svar på tråden IVF hösten 2014