IVF hösten 2014
Fy vad jag känner mig deppig idag, fick brev hem idag om att inga embryon kunde frysas ner:(
Kram till dig!
Fy vad jag känner mig deppig idag, fick brev hem idag om att inga embryon kunde frysas ner:(
Hej alla!
Var ett tag sedan jag skrev här. Det var aldrig ett missfall utan igår konstaterades utomkvedshavandeskap och jag fick en cellgiftsspruta för att stöta ut embryot.
Mår skit och nu måste jag vänta 3 månader innan vi får börja på ett nytt försök.
Får hoppas att det går bättre nästa gång istället.
Kram på Er <3
Gahhh skrev ett långt inlägg som försvann. Skit!!
Jaja,jag ville bara tala om att jag numera är ruvare på ett toppembryo.!
Jag har lutinus sen förut men fick nu även trombyl och perdnisolon utskrivet. Nån som har erfarenhet av dessa?
Så spännande! Då är det drygt 2 veckor kvar till äp? Har du märkt av hormonsprayet? Ja nu är det två dagar kvar sen ska vi dit och få vår plan. Längtar ihjäl mig :)
Längtan 34: då följer vi varandra rätt så mycket. Vi fick beräknat ÄP vecka 50 :) Håller med dig! Nu känns det mycket bättre när man får se allt på papper och man känner att man kommer sakta men säkert ett steg längre fram :)
Längtan 34: jag har genomfört det långa 1 gång tidigare och det var en berg och dalbana! Men denna gången hoppas jag att det blir mer jämnt, -18 på vågen, äter mer stabil mat (lchf) och tränar flera gånger i veckan :) Det e så individuellt hur man känner sig, men det e stor press och förändring för kroppen, så det e inte konstigt om man skiftar i humöret varannan minut...
Hej!
Sist jag skrev hade jag fått mens efter en månads uppehåll efter misslyckat ET.
Ok, jag har haft den konstigaste kvällen i mitt liv..
Mensen kom då i vanlig ordning efter 26 dagar.. Inga konstigheter..
Denna cykel skulle vi då börja med ägglossningstest, för att vid utslag efter några dagar återföra en femdagars blasto.
Började med testen dag 9 och fortsatte till dag 18 och inget utslag.
Blev knäckt, då vi skulle behöva börja om nästa cykel.
Idag började jag fundera lite, dag 30 på cykeln och ingen mens..
Har som längst EN gång senaste två åren fått mens dag 29 men annars ligger det oftast på dag 26-28 men ibland tidigare.
Jag är gravid!!!!
Spontant utan IVF! Det är så sjukt, vi har försökt i över två år utan ett plus!!
Vågar inte riktigt tro på det, men tagit två test och båda är positiva.
Så ska ringa Huddinge imorgon bitti, om vi ska dit på VUL eller om jag får söka som "vanliga människor"?.
Sen undrar jag, när man skriver in datum för senaste mens i sån där gravidapp står det vecka 4+1 (senaste mensen började 7 oktober), men Clearblue digitaltest visar 1-2 veckor.. "räknar" de olika..?
Såå rädd det visar fel, eller att det är typ kemisk graviditet.. Inte för att jag vet hur såna går till men..
Nu ska jag sluta babbla!!
Fan, jag är gravid :D
Ja ha vänner har inte varit inne på ett tag då jag haft en hel del strul sista tiden.
Nu så var det ju så att vi återigen blev gravida på vårt 12 ivf försök ( av de 12 har vi nu varit gravida 9 ggr utan att det blivit barn ( )
Så också denna gång det lilla livet gav upp i v 9 så i går fick jag återigen en skrapning.... En jäkligt tung dag då något man är så rädd om bara tas ifrån en.
Men vi ger inte upp så snart det går tänker vi ge oss på omgång 13 så jag hänger kvar här ett tag till
STORT LYCKA TILL TILL ALLA OSS SOM KÄMPAR )
Jag har inte skrivit på ett tag. Mkt med sprutor och tankar. Vi gjorde iaf äggplock i lördags, de plockade ut 8 ägg. PÅ söndagen ringde labbet och berättade att två hade blivit befruktade, det skulle bli återföring idag men de rinde för några timmar sen och sa att de va lite osäkra på vilket ägg som va bäst. Tydligen har båda haft lite för snabb celldelning så de vill vänta till imorgon. Usch, allt är bara skitjobbigt. Jag har fortfarande ont i magen efter plocket (ingen kul upplevelse), sen oroar jag mig för att äggen inte är så bra. Dem säger att de tror på äggen...
Har någon annan haft onormal celldelning av sina ägg?