• Längtan 34

IVF hösten 2014

Lisa 236 skrev 2014-12-31 14:20:28 följande:

Hej på er kära vänner å kämpar... då är vi på G igen....

Har plussat igen ganska tidigt ännu har inte testdag förrens på söndag men har som sagt redan plussat. Men livrädd att det ska gå dåligt igen.
    Detta är ju vår gång nummer 13   av återföring och inget barn ännu men varit gravid 10 av dessa 13 så det fungerar ju i allafall även om vi inte får till själva slutklämmen men denna gång ska det gå.... Nu kämpar vi på tillsammans ... kom igen och gott nytt år KRAM

Åh va härligt att höra Lisa, grattis till plusset :)! Ja denna gång SKA det gå!!! Jag håller verkligen tummarna superhårt för er.

Ha en härlig dag och Gott Nytt År :)!!

Stor kram!!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 14:52:30 följande:
    Hur långt gången är du nu? Tänkte ju på de, vi borde ligga gaska nära varandra va?
    Jag har läst lite hur det räknas och tror att jag har kläm på det :). Startdatum sätts till två veckor innan ägguttaget (räknas som äl) vilket jag gjorde den 15/12. Det borde innebära 4 veckor och två dagar?! Du hade äl någon dag efter jag gjorde ägguttag så vi ligger nog nära varandra :).
  • Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 10:47:06 följande:
    HEJ och gott nytt år alla kämpar smile1.gif En för mig viktig fråga!!!!!!

Jag drack en hel del vätska (såklart ingen alkohol smile1.gif ) igår under kvällen. 

Sov sen typ 3 timmar och var sen tvungen att gå upp och kissa. Då var urinen typ som vatten och sen sov jag ca 4.5 timme till för att sedan upp och kissa igen. 

Då var fortfarande urinen som vatten. 

Någon som vet hur mycket  en större mängd intagen vätska gör på utseendet på gravtest (HCG) 

Testar fortfarande positivt så klart men tycker det borde ökat till nu på morgonen men funderar på om det har med vätskeintaget att göra??????

Tacksam för svar och funderingar
    Hejsan och Gott Nytt År :)!
    Har läst att HCG fördubblas varannan till var tredje dag. Tror att det kan vara svårt att se skillnad från dag till dag. Sen kan ju mängden intagen vätska påverka resultatet. Finns en del frågor och svar på se.clearblue.com/faqs-pregnancy-tests och där bland annat följande:
    Kan det påverka mitt resultat att jag dricker för mycket vätska?

Ja, det är viktigt att du inte dricker för mycket av någon vätska, däribland vatten eller alkohol, innan du gör att graviditetstest. Det är bättre att du väntar med att ta testet tills du behöver urinera naturligt. På så sätt undviker du att råka späda ut nivån på ditt graviditetshormon och får ett falskt ?Inte gravid?-resultat.

Det är säkert ingen fara ifall det inte ser skarpare ut. Jag väntade ett par dagar mellan mina test och då såg jag skillnad. Fast det var ju klart lättare att se skillnad eftersom mitt första test var väldigt svagt.

• Längtan 34
    karro 2014 skrev 2014-12-31 15:48:37 följande:
    Om jag räknar att jag senast fick äl 18/12 så är jag på 3+6 idag:) du ligger tre dagar före mig=) kul att följas åt :))
    Ja jätteroligt att följas åt :D!! Hoppas allt är bra och att ni hade en fin nyårsafton!!
  • Längtan 34
    karro 2014 skrev 2015-01-01 13:10:40 följande:
    Jadå, Vi hade de jätte trevligt, hur hade ni det?

Vad är din ålder och vart bor du?
    Vi hade en lugn och trevlig kväll och det kändes finfint att dricka alkoholfritt ;). Är 34 och bor i Blekinge. Har gjort IVF på RMC Malmö. Du då :)?
  • Längtan 34
    Zaza skrev 2015-01-01 13:55:59 följande:

Hej alla. Ser att det var många som plussade igår, som jag själv. Är överlycklig så jag vet exakt vad ni känner. Och att få skåla med Pommac kändes bättre vilket vin eller bubbel som helst. Men nu dagen efter blir jag nojig att jag kanske inte är gravid? Jag testade mig som sagt igår, och igår var det exakt två veckor sen jag gjorde ägguttag. Kan det vara sprutorna spm finns kvar i kroppen som gjorde att det blev ett plus??

Va roligt :D! Stort grattis! Har också läst att sprutan finns kvar i 10 dagar så det lär inte vara den som är orsak till plusset :). Jag gjorde test på dag 12 och 14 och kommer att göra ett imorgon på min testdag.

Härlig start på nya året :D!
  • Längtan 34
    Zaza skrev 2015-01-01 16:46:23 följande:

Åh vad kul tjejer. Nu håller vi tummarna och tar hand om oss själva så kanske det går vägen för alla. Nu ska jag springa iväg och köpa på mig några test. Jag testade digitalt igår och det var ett klart +. Men hur kan jag vara i vecka 5 när jag gjorde äggplock 17/12? Hade mens sist 28e nov? Hopp och styrkekram till alla

Det gör vi :D!

Tiden räknas från två veckor innan äggplock. Äggplocket är ju ägglossningen (2+0). Jag gjorde äggplock den 15/1 vilket innebär att jag är 4+3 (veckor+dagar). Du är alltså 4+1 som Karro skrev. Det har alltså gått 4 hela veckor och vi har gått in i vecka 5 :).

Kram tillbaka!!
  • Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-01 17:20:59 följande:

Usch känner mig orolig.... vill att mina test ska öka i styrka det gör de i och för sig men väldigt väldigt lite..... ska man va orolig eller försöka njuta

Njut!! Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det hjälper absolut inte att du oroar dig. Viktigt att bara ta det lugnt och ta hand om sig själv :).

• Längtan 34
    Chasingdreams skrev 2015-01-01 19:25:13 följande:

Grattis till alla plus. Kul att så många lyckades innan 2014 var slut. Om ni vill hänga med till tråden: www.familjeliv.se/forum/thread/74453448-vi-som-blivit-gravida-efter-ivf-hosten-2014/4 får ni gärna göra det :)

Tack, det känns helt underbart!!! Är så galet kul att så många plussat ungefär samtidigt.Både i denna och en annan tråd :D!
    Jag var faktiskt inne och läste på  fortsättningstråden innan och tänkte att jag nog snart vågar göra er sällskap :)!
  • Längtan 34
    Lisa 236 skrev 2015-01-05 16:48:41 följande:

Känns läskigt att mina test ökar så lite.... vill ha starka test nu efter alla dessa 13 försök  med 10 missfall så ska det bara gå.
    Och ja de har gjort alla möjliga test de säger att vi inte direkt har några fel lite förhöjt immunförsvar som de dämpar nu med kortison bla. 

Men som sagt vill bara det ska gå.

Första är ruvardag 12 det andra är ruvardag 14 Dock är det svårt på bild att få det att bli bra

Syns en tydlig ökning :D!! Jag gjorde också tester på rd 12 och 14. Var svagt på dag 12 men skarpare på dag 14 precis som dina. På rd 16 hade det ökat ytterligare. Du hade testdag igår va? Jobbigt nu när man går och väntar. Känns overkligt men samtidigt också lite oroligt. Önskar att 12 veckor hade gått så att man kunde känna sig lite tryggare!

Håller verkligen tummarna för oss alla!!!
Svar på tråden IVF hösten 2014