Lisa 236 skrev 2015-01-01 10:47:06 följande:
HEJ och gott nytt år alla kämpar
En för mig viktig fråga!!!!!!
Jag drack en hel del vätska (såklart ingen alkohol
) igår under kvällen.
Sov sen typ 3 timmar och var sen tvungen att gå upp och kissa. Då var urinen typ som vatten och sen sov jag ca 4.5 timme till för att sedan upp och kissa igen.
Då var fortfarande urinen som vatten.
Någon som vet hur mycket en större mängd intagen vätska gör på utseendet på gravtest (HCG)
Testar fortfarande positivt så klart men tycker det borde ökat till nu på morgonen men funderar på om det har med vätskeintaget att göra??????
Tacksam för svar och funderingar
Hejsan och Gott Nytt År :)!
Har läst att HCG fördubblas varannan till var tredje dag. Tror att det kan vara svårt att se skillnad från dag till dag. Sen kan ju mängden intagen vätska påverka resultatet. Finns en del frågor och svar på
se.clearblue.com/faqs-pregnancy-tests och där bland annat följande:
Kan det påverka mitt resultat att jag dricker för mycket vätska?Ja, det är viktigt att du inte dricker för mycket av någon vätska, däribland vatten eller alkohol, innan du gör att graviditetstest. Det är bättre att du väntar med att ta testet tills du behöver urinera naturligt. På så sätt undviker du att råka späda ut nivån på ditt graviditetshormon och får ett falskt ?Inte gravid?-resultat.
Det är säkert ingen fara ifall det inte ser skarpare ut. Jag väntade ett par dagar mellan mina test och då såg jag skillnad. Fast det var ju klart lättare att se skillnad eftersom mitt första test var väldigt svagt.