IVF hösten 2014
Tack allihopa! !! Jag håller tummarna HÅRT för er alla nu att det blir många ägg, lyckade ET, lyckade ruvningar och många fina PLUS här i tråden under hösten!
<3 <3 <3 :)
Tack allihopa! !! Jag håller tummarna HÅRT för er alla nu att det blir många ägg, lyckade ET, lyckade ruvningar och många fina PLUS här i tråden under hösten!
<3 <3 <3 :)
Testade nyss svagt positivt på rd 8 :D
Tack :)
Jag fick tillbaka en 2-dagars förra lördagen så det har gått 12 dagar sedan ovitrellen och 10 dagar sedan äggplocket.
Jag har td 29/9 och var fullt medveten om att det mycket väl kunde vara negativt idag. Men jag läste att en del testat positivt på rd 9 så jag testade idag iaf :)
Hade den varit en vanlig menscykel så hade jag varit i bim-4.
Hej allihopa...
Vi är inne på vårat andra ivf-försök. Vi gjorde vårat första ivf-försök vid påsk då vi fick ett ägg till frysen och ett att sätta in. Inget av försöken gav något positivt resultat.
Just nu är jag på ruvardag 10. Har testdag den 27/9.
Kan inte förstå hur otroligt långsamt dagarna kan gå... känns som om det sniglar sig fram. Är aningens tveksam till att det skulle gå vägen den här gången. då jag sedan ruvardag 6 haft ljusrosa/lite bruna flytningar som verkar vägra avta, har dessutom fått mer och mer ont i magen som typ mensvärk.
Någon av er som har erfarenheter av detta? Hur stor är sannolikheten att man ändå kan vara gravid?
Har inte vågat tjuvtesta än heller.. känns för tidigt..
MiWi- Nä. Varje dag blir det inte. Jag kommer att testa någon gång till för att se att det blir starkare men ett plus är ju ett plus annars så jag är nöjd så länge jag ser stegringen ;)
Ja, i veckorna när man jobbar så går det ju rätt bra att fördriva tiden :) men värre på helgen när man har lite mer dötid.
Mjo, det är lutinus jag fått. Men kände inte av lutinusen förra gången och då fick jag den eländiga mensen vid ruvardag 16. Men det kan väl säkert vara olika från gång till gång. De där jäkla tabletterna får ju en att tro att man fått mens varenda gång den rinner ut.. :(
Så egentligen borde man kunna tjuvtesta redan nu utan att få falskt resultat alltså? Har tänkt att jag ska försöka uthärda någon dag till, man vill ju gärna inte förstöra det lilla hopp som finns med att få ett negativt testresultat..
Tror bestämt vi har lyckats!
Sådär då!
Jag har en fråga, har gonal f 900 Ie injektionspenna och idag skall jag injicera för 4e ggn.. Tar 225 varje kväll fram till ul.. Så nu är frågan, jobbat mycket med insulin o så, och på dem pennorna kan man vrida upp enheterna för att se hur många enheter de är kvar, och vad jag räknat ut att det skall finnas 225 IE kvar, eftersom 4*225 = 900.. Men när jag drog upp för att kolla hur mycket de va kvar så visade de sig 450, vilket inte kan stämma... Hur skall jag göra? Skall jag på börja en ny penna för o vara säker eller hu tjat ni gjort? Vill ju få i mig rätt dos!!
MissEmman, vilken fruktansvärd ÄP, den slog till o med min första. ;)
Så skönt att du fick ET, känns väl mer värt det då? :)