• MiWe

IVF hösten 2014

Chasingdreams skrev 2014-09-29 15:03:04 följande:

Speck: Grattis! Hoppas på fina embryon nu också :)

Jag är nu ruvare till ett perfekt tre dagars embryo. Våra tre andra embryon såg också fina ut och ska odlas i ytterligare tre dagar. Är så glad och lycklig just nu.

Wow,Grattis! !! :D

...glöm inte uppdatera listan ;)
  • MiWe
    Mallan82 skrev 2014-09-29 07:07:46 följande:

Japp, ET idag Så tack  

Det kommer gå toppenbra med plocket. Snart är det klart! 

Hur har det gått?
  • MiWe
    Mallan82 skrev 2014-09-29 17:19:04 följande:

Det gick bra Den är på plats och ska nu gosa till sig fram till den 14. Då ska den bekräfta för mig att den tänker stanna kvar i ytterligare 8 mån. Sån är planen. 

Härligt! Och mycket bra plan tycker jag! :)
  • MiWe
    Battlingbard skrev 2014-09-30 11:41:13 följande:

Grattis alla ruvare och ni som gjort ÄP! Hoppas det går vägen för oss alla

Här sitter vi och väntar på vul om en vecka för att se om våran "lilla blastocyst" är kvar och att hjärtat har kommit igång som det ska. Gick in i v.8 idag

Vad spännande, håller tummarna! :)
  • MiWe
    frk lorelei skrev 2014-09-30 16:28:08 följande:

Efter 2 dagar med Puregon tycker jag redan att jag känner aktivitet i äggstockarna. Är det möjligt? Är det bra? Jag är så oroad för att bli dålig. Blodprov på fredag.

Har inte haft puregon, men tyckte det kändes snabbt av stimuleringen, så jag gissar att det är normalt. :)
  • MiWe
    Lokattis skrev 2014-10-01 07:43:17 följande:

Hurra! Vi lyckades igen! Nu ska det bara hålla i sig hela vägen den här gången!

Tjohooo Grattis! !!! :))
  • MiWe
    Speck skrev 2014-10-01 14:57:17 följande:

Så, utav 10 ägg var 8 mogna och 3 blev befruktade. Två ska de försöka odla till blastocyster och en är i mig! Testdag 20/10.

Grattis till ruvning! !! :D
  • MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-03 12:10:06 följande:
    Ja fick många fler biverkningar plus att jag fick ångest mm.... en kompis sa samma sak om dom.

Jag fick nog mer biverkningar av Lutinus än Crinone, MEN väljer att tolka det som att det är tecken på att Lutinus är effektivare och nu fick vi ju faktiskt ett plus. :D

Om de är ångestframkallande eller ej säger jag inget om, IVF-behandlingen och all denna väntan och alla kast mellan hopp o förtvivlan är nog i sig ganska ångestframkallande så... 

• MiWe
    calabalic skrev 2014-10-06 10:20:22 följande:

RD9 idag med tvådagars. Jag vet inte om jag inbillar mig men dagens test (till höger) tycker jag känns aningens starkare än de andra. Och idag kom det upp efter 3,5 minut, igår kom det ju efter ca 10 min. Samtidigt har jag börjat känna tendenser till mensvärk idag på morgonen (bim idag eller imorgon) vilket ju inte känns så lovande. Usch, jag skulle helst vilja bara söva ner mig några dagar.

Grattis! ! :D När är TD?
  • MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-10-08 16:26:34 följande:

Har bara mobilen, men kan någon ta bort mig från listan? Här kom mensen på ruvardag 9. Ett jävla skit heltvete! Gör en paus från tråden, men önskar er övriga lycka till!

Fortsätt med progesteron till TD ändå, tycker jag har läst om så himla många som haft blödningar trots att de varit gravida.

Det är ju TD som gäller!

Calabalic : stort grattis! !!
  • MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-10-09 05:44:37 följande:

Tack allihopa.

MiWe: Ska fråga kliniken idag hur jag ska göra med progesteronet. Visst kan mindre blödningar förekomma vid graviditet. Men rejäla blödningar med stora klumpar kan aldrig vara positivt.

Har ändå läst om flera som haft störtblödningar med klumpar och ändå har det inte varit missfall. Håller tummarna för att det gäller dig med, och CB också!!
  • MiWe
    Mallan82 skrev 2014-10-14 07:08:11 följande:

Hej alla, 

Nu har vi testat och det blev neg. Lämnar tråden och tar en paus. Lycka till allihop!

Men nä vad tråkigt! =(( Beklagar verkligen... Nästa gång lyckas det!!!
  • MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-15 10:39:49 följande:

Hej hur går det för er alla.... här är det ännu så att det ökas på så det känns tryggt. är idag i v5+2. Och vill mest att det ska bli 29 okt då vi har Vul. men det är med skräckblandad förtjusning som jag längtar sist hade vi ofostrig graviditet å det vill jag inte uppleva igen.

kämpa på å ge aldrig upp kram

Här väntas det också skräcknervöst... 8+0 idag och en vecka till VUL.

Kram!

• MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 15:49:56 följande:

Blev orolig idag... varit på extra Vul idag... är i v5+4 men de såg ebn fin tjock slemhinna och hinnsäck som var precis i rätt storlek men inget mer.... Hon tyckte dock att allt såg normalt ut MEN skulle de inte sett något mer??? Nästa Vul 29/10

I 5+4 är det fantastiskt att de öht såg nåt... Varför hade du VUL så tidigt?
  • MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-17 22:43:02 följande:

Pga smärta i ryggen så de ville se så det inte är utomkveds... men det verkade inte så. Har nämligen haft det 3 ggr förrut

Aha, men då såg du ju det iaf,och så har du snart VUL igen ju, då syns säkert mer. :)
  • MiWe
    Längtan 34 skrev 2014-10-28 22:11:19 följande:

Fy det låter fruktansvärt :(. Det är jädra inte ok att han behandlar dig så. Man känner ju sig tillräckligt sårbar och orolig i den situation man är. Hans jobb är att se till att du känner dig trygg och mår bra före, under och efter besöket. Jag hade försökt byta läkare!

Så himla tråkigt att läkaren gjorde att en del av din upplevelse blev så jobbig! Förstår att det är lättare sagt än gjort men försök att tänka bort det och fokusera på att du mår bra istället. Ett stort steg är över nu när äggplocket är gjort och du har en massa spännande att se fram emot :).

STOR kram till dig!

Jag har också haft ett hemskt ÄP, dock ej elak läkare då. Men osmidig hårdhänt läkare på senaste ET, dock verkar det ju funka eftersom det blev plus.

Bit ihop, och jag hoppas ni hade några guldägg! :D
  • MiWe
    CB1982 skrev 2014-10-30 14:00:39 följande:

Hej alla!

Var ett tag sedan jag skrev här. Det var aldrig ett missfall utan igår konstaterades utomkvedshavandeskap och jag fick en cellgiftsspruta för att stöta ut embryot.

Mår skit och nu måste jag vänta 3 månader innan vi får börja på ett nytt försök.

Får hoppas att det går bättre nästa gång istället.

Kram på Er <3

Men nej!! Och fy så hemskt! :(( Stor kram till dig! <3
  • MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-12-05 05:36:32 följande:

Hej! Påfrestningarna efter vårt första misslyckade ivf var för stora. Jag vågade därför inte skriva här igen när det var dags för frysförsök. Idag en vecka efter insättningen av vår blastocyst har jag fått beskedet gravid. Jag kände dock tidigt att något var annorlunda den här gången. Och till er som inte lyckas få så många ägg, vill jag bara säga att det finns hopp. Vi hade bara fyra som delade sig, men det räckte. Kul att se att det fortfarande är liv i tråden, men jag hoppas att ni alla får orsak att gå vidare snart :) Kram!

Yessss!!!!!! :D Grattis! !!!
  • MiWe
    Chasingdreams skrev 2014-12-06 21:10:45 följande:

Tack. Jag har startat en fortsättningstråd: www.familjeliv.se/forum/thread/74453448-vi-som-blivit-gravida-efter-ivf-hosten-2014. Eller finns det redan någon annan tråd?

Nu håller jag tummarna för att vi ses där snart :)

Jag gjorde en tråd för några veckor sedan som heter "35+ första barnet, BF vår/sommar 2015", fast den är ju för oss lite äldre (men flera har gjort IVF).

Så inte riktigt samma sak, men en del passar ju in i flera trådar. :)

• MiWe
    Zaza skrev 2015-01-01 17:59:30 följande:
    Fan också, testade mig nu och fick detta?????? Åhhhhhhhhh
    Testa på morgonen med CB's test istället, det där var säkert ett måndagsex!
Svar på tråden IVF hösten 2014