• karro 2014

IVF hösten 2014

Monsan skrev 2014-08-31 13:54:15 följande:
    Tack..:)..

Jag skulle oxå bli förvånad om det skulle tagit sig då vi bara hann med 2 gånger förra veckan och vet inte ens om vi prickade in ÄL..

Blir roligt att följa din och alla andras resor..:)..
    Desamma:)) skall bli roligt.. Börjar du din behandling nu när mensen kommit?
  • karro 2014
    Monsan skrev 2014-08-31 15:04:45 följande:
    Nä, vi kommer nog inte ingång förrän okt... Som sagt, sambon ska lämna ännu ett sperma test eftersom det första visade på få och slöa spermier.. Måste tydligen lämna det innan vi får köra igång med ivf..
    À just d ja, så var de:)

Men de går fort skall du se och då har ni ju chansen en månad till att försöka på egen hand:)
  • karro 2014
    Monsan skrev 2014-08-31 19:24:53 följande:
    Hur lång tid tar det från det att man gjort klart utredningen till det att man få påbörja IVF om man kör privat.. Är det mkt förberedelser?
    De jag gjorde var att jag o sambon var på carlanderska i februari månad och skulle göra en fertilitetsutredning, den dagen lämnade vi spermieprov och blodprover.

Var redan då gravid fast visste inte om det, utan fick reda på det några dagar efter provtagningsdagen. Ringde då och avbokade nästkommande besök..

Sen skickades provsvaren hem!!

Sen kom vi inte längre, eftersom jag var gravid och trodde d skulle gå vägen.. På pappret vi fick hemskickat med provsvaren stod ju att jg hade låg äggreserv för min ålder, och att ivf skulle vara en hjälpande hand om inte de gick naturlig väg..

Sen fick ju jag missfall, och blev gravid igen vilket blev ett ma.. Så efter de så tog jag telefon o ringde till carlanderska med en gång. Och de var i slutet av maj, förklarade hur allt låg till och fick en läkartid i slutet på augusti (varför de tog så lång tid var pga de var mitt i sommaren, när semestrarna var) och de besöket var ju de vi var på förra veckan:)
  • karro 2014
    karro 2014 skrev 2014-08-31 19:51:47 följande:
    De jag gjorde var att jag o sambon var på carlanderska i februari månad och skulle göra en fertilitetsutredning, den dagen lämnade vi spermieprov och blodprover.

Var redan då gravid fast visste inte om det, utan fick reda på det några dagar efter provtagningsdagen. Ringde då och avbokade nästkommande besök..

Sen skickades provsvaren hem!!

Sen kom vi inte längre, eftersom jag var gravid och trodde d skulle gå vägen.. På pappret vi fick hemskickat med provsvaren stod ju att jg hade låg äggreserv för min ålder, och att ivf skulle vara en hjälpande hand om inte de gick naturlig väg..

Sen fick ju jag missfall, och blev gravid igen vilket blev ett ma.. Så efter de så tog jag telefon o ringde till carlanderska med en gång. Och de var i slutet av maj, förklarade hur allt låg till och fick en läkartid i slutet på augusti (varför de tog så lång tid var pga de var mitt i sommaren, när semestrarna var) och de besöket var ju de vi var på förra veckan:)
    Nu kom vi ju till läkaren precis under den veckan jag hade min mens, vilket var försent.. Man skall börja med att ta injektionerna när du precis fått din mens, så om du har tur kanske du kan börja med sprutorna veckan efter om besöket tinar in i din cykel:)

Om du kör d korta protokollet, så injicerar du dig i ca 12-13 dagar sen är det äggplock.. Efter de är de befruktning, sen återförande (för embryot tillbaka i livmodern). Sen ruvar man, typ som äl+6 fast Ruvardag 6, Fram till testdag (bim) graviditetstest!
  • karro 2014
    Moolie skrev 2014-09-04 20:59:39 följande:

Testade positivt idag på RD 5. Nu hoppas vi att vi får behålla denna lilla guldklimp.

Grattis grattis..

Vill inte komma här o göra dig besviken, men du vet väl om att läkemedlet ovitrell kan ge positiva utslag på gravtester (om du tagit d)
  • karro 2014
    Moolie skrev 2014-09-05 06:44:09 följande:
    Jag är helt ostimulerad. Så länge ovitrellen inte ger utslag sedan jag tog dem sist i januari. ;)
    Nä d får vi inte hoppas;)
  • karro 2014
    lucylight skrev 2014-09-08 18:14:15 följande:

Uppdaterar, hade äggplock idag, 19 ägg. ET på onsdag.

Lilla0 - ET 25/8 

MiaMorot - ET 27/8 

TreTriss - ET 27/8 

Moolie - FET 30/8 

Calabalic - FET 2/9, TD 16/9 

Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9

Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9 

Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9 

lucylight - ÄP 8/9, ET 10/9

Lokattis - Sputstart 31/8 

Speck - Spraystart 2/9 

trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket) 

sesanka - FET i naturlig cykel 17/9 

Frugis- beräknad sprutstart 17/9 

MissEmman: .Sprutstart 5/9. ÄP v.38 

Hur många äggblåsor hade du:))??
  • karro 2014

Hjälp mig tjejer!!!!

Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...

Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!

Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!

• karro 2014
    Moolie skrev 2014-09-12 10:05:41 följande:
    Man har rätt att gå till läkaren! Så du får säga att du fått en tid som du måste gå till! :)
    Ahh men de känns så dumt när man är ny och är blir sjuk o sen begär ledighet.. Är det själva äp dagen man bör vara hemma från jobb?
  • karro 2014
    TreTriss skrev 2014-09-12 11:18:01 följande:
    grymt!! :)
    jag hade också ungefär så många äggblåsor och har mått förvånansvärt bra :) lite svullen och uppblåst men inte särskilt påverkad fysiskt!
    karro 2014 skrev 2014-09-12 09:52:18 följande:

Hjälp mig tjejer!!!!

Vi har ju planerat lite ang när äl plocket är o så, då var ju planen att jag skulle ringa o sjukanmäla mig (har nytt jobb o har jobbat sen den 1/9) men ligger nu hemma med magsjuka o feber och jobbar även denna helgen...

Vad tror ni dem tänker? Kan man verkligen sjukanmäla sig två ggr inom två veckor? Känner mig så dum, men samtidigt är det ju viktigt!

Ingen på min arbetsplats vet om något om ivf pga jag går på ett vikariat i ett halvår o om allt går bra för både mig o att mina kollegor trivs med mig så väntas en fast tjänst! Vill därför ej säga något för att dem kanske inte vill anställa då!

du kan ju säga du har fortsatta problem där efter 2 veckor?
    för mig räckte det med att bara vara hemma ÄP-dagen. dagen efter kändes det lite men kunde absolut jobba!
    krya på dig!!

en fråga till alla: någon som vet hur man gör efter en IVF när man kört korta protokollet och fått minus.
    vi har både 2-dagars och långtidsodlade i frysen, tar man per automatik det långtidsodlade, samt behöver man komma in på nån koll? eller kör man bara ostimulerat med ägglossningstest, utan VUL?

Ah okej, får hitta på en annan sjukdom, har nämligen åkt på maginfluensa med hög feber:(

Tack för infon:))
Svar på tråden IVF hösten 2014