IVF hösten 2014
Förresten : det är inte farligt /dåligt att träna under tiden man injicerar hormoner?
Förresten : det är inte farligt /dåligt att träna under tiden man injicerar hormoner?
Sådär då!
Jag har en fråga, har gonal f 900 Ie injektionspenna och idag skall jag injicera för 4e ggn.. Tar 225 varje kväll fram till ul.. Så nu är frågan, jobbat mycket med insulin o så, och på dem pennorna kan man vrida upp enheterna för att se hur många enheter de är kvar, och vad jag räknat ut att det skall finnas 225 IE kvar, eftersom 4*225 = 900.. Men när jag drog upp för att kolla hur mycket de va kvar så visade de sig 450, vilket inte kan stämma... Hur skall jag göra? Skall jag på börja en ny penna för o vara säker eller hu tjat ni gjort? Vill ju få i mig rätt dos!!
Hur gör ni när ni injicerar orgalutran? Precis likadant vid gonal f??
Skall nämligen börja att lägga till orgalutran idag och blev lite fundersam om jag skulle göra likadant som den andra sprutan!
Halloj, VUL idag, och jag hade 8 st äggblåsor i stl 8-12 mm. Jag ska in igen på onsdag för VUL, det var för tidigt att bestämma när ÄP ska ske.
Fick även svar på mitt amh värde och det var 0,52 Så jag har ganska låg äggreserv. Men tack vare att jag är så ung än så kommer jag fortfarande få ägg av bra kvalité även om det inte blir så många. Så jag hoppas på ägg av stjärnkvalitét nu. Det fanns fler äggblåsor som kanske hinner växa till sig.
Jag är bara så nervös, tänk om makens simmare har blivit sämre än sist? Han har ju inte levt så sunt som är idealiskt... Men jag försöker tänka positivt...
Karro: Du är inte med i listan! Hur länge har du tagit sprutor? Jag fattar inte vad du skrev, fritt citat "sist vi va på ul såg vi 7 äggblåsor, imorgon ska vi dit på första ul sen vi började behandlingen"? Hade du 7 äggblåsor innan du ens började med sprutorna eller vadå? När har du beräknat ÄP?
Nickidocka: Men kan det verkligen göra någon skillnad vad han äter nu? Jag trodde dte var 3-4 månaders "förnyingscykel" för killarnas simmare? Så det han gör idag ger effekt om 4 månader?
Karro och chasingdreams va kul att vi ligger så lika i tiden! Vi kommer ju få ruva ihop! :)
Miwe: jo jag har börjat ge min man vitamin mineral tablett och så har jag bett att han ska sluta med nikotintuggummin. Dessutom har han börjat träna igen så om 4 mån har han nog bättre kvalitet (OM det nu skulle va så). Men jag hoppas de hittar några guldsimmare!
Jag är så himla ledsen:((
Var nyss på ul för o se hur de såg ut!!
Har fått avbryta min behandling idag pga att dem hittade en cysta (antagligen min förra ägglossning som är kvar) som har stört behandling... Så nu skall jag vänta 6 veckor, och sedan gå på ul för o se om den är borta och då kan jag starta behandlingen... Men det beror ju helt o hållet på cystan är borta... Så himla ledsen o besviken:((
Åhh vad jag e avis på er som är under behandling o ruvar!!!!
Hade också vart en ruvare nu om allt gått bra vilket de inte gjorde:((
Fick ju avbryta min behandling redan på dag 6 pga dem hittade en cysta på ultraljudet...
Hade både glädjen o hoppet, men nu känns allt så lång borta!!
Trodde att jag o sambon inte skulle ha några fler motgångar med två missfall och nästan två års försök och äntligen få se ljuset ur tunneln Men ne här är de bara motgång efter motgång!!
Blir naturligtvis glad av att höra att folk blir gravida, men blir samtidigt så ledsen!! Jag skulle ju också vart gravid nu...
Är nog extra känslig med eftersom jag skulle haft bf nu i oktober o november.