• Asjak

Junibebisar 2014

Nica va glad för det, nu är det kallt och dyrt brrrrr!!

Vi är hos min mor nu och hon har tre katter och en hund, isabelle är väldigt fascinerad av katterna och måste se dom hela tiden haha så matningen är lite speciell :)

Hon har aldrig gillat gröt men idag köpte jag sempers gröt med äpple och banan, hon åt så jag undrade om hon hamstrade det i kinderna :)

• Asjak

Soffipropp oj har det kommit nu alltihopa han kan göra?

Nica hahaha stackars dig du måste vart helt slut psykiskt när du kom hem :)

Kela neeeeeej jag vägrar mer sömnbrist!!!

Har en liten dam som inte vill sova i min säng och ligger och gör pruttljud så saliven flyger överallt... Mysigt :)

• Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-02-24 15:58:33 följande:

Asjak, hur har det gått med din häst?

Jag ska iväg till vet imorgon på besiktning igen. Det va en som ringde mig igår och berättade att hon hade ägt mamman till min häst och att hon hade henne när hon skulle föla. Hon är från Stockholm och va i krokarna just nu så hon tittade förbi och hälsade på oss igår. Vilket sammanträffande att han är till salu just nu när hon började söka efter honom! Jag kan ju inte med annat än att sälja honom till henne :) Hon ville gärna köpa honom även om han inte skulle gå igenom. Jag är så exalterad just nu för jag har verkligen inte tid att ta hand om honom och jag vill inte att han ska förfalla.

Men oj grattis vilket flyt du har!!

Besiktade idag och hon fick anmärkningar på måttligt gallig i haserna och 1/2 grads hälta på ena bakbenet, som veterinären tror på en gammal skada sen föl då hon skada sig på tråden, så att huden är lite stram och behöver stretchad/töjas lite. Samt en vargtand som behövdes dras.

Så jag väntar på svar från köparen, är så nervös så ja mår illa!

Kela usch du har nog att göra ikväll :(
  • Asjak
    soffipropp1987 skrev 2015-02-25 15:15:00 följande:

Åh men nej vad tråkigt! Håller tummarna för dig!!

Royal gick igenom besiktningen utan anmärkningar!! Jag blev flera kilo lättare kan jag säga! Så snart kan jag slappna av och njuta det sista av mammaledigheten!

Ååååhhh grattis vad underbart att höra!!

Förstår att det blir en del sorg i lyckan oxå, så är det här med.

Köparen vill ha henne på foder och starta igång henne och göra en ombesiktning i juni, då veterinärentrodde att dessa anmärkningar

Skulle försvinna om hon reds igång och fick tänja tå sträckaren och ärret.

Så jag hoppas allt går bra :)

Isabelle har lärt sig idag att göra tittut själv, och drar snuttisen över huvudet, och när ja säger tittut så drar hon ner den haha så sött :)
  • Asjak

Isabelle sover oxå oroligt sedan två nätter tillbaka.

Är era bebisar oxå mammiga nu?

Hon ska bara vara hos mig men kan vara hos vissa om hon ser mig, ska ja bara gå o hämta ngt så skriker hon mammamama

• Asjak

Juronjaure du har inte funderat på att sluta mata på natten?

Jag va så slut och för ca tre veckor sedan orkade ja inte mata tre ggr per natt längre, så varje gg hon vaknade så vaggade jag och sscccchhhhade henne tills hon somnade igen.

Hon va jätte ledsen men hon log bredvid mig i min säng.

Tog tre nätter sedan dess sover hon hela nätter utan mat, och hon sover mycket djupare och bättre nu.

Tänkte bara för er egna skull.

Fy fasen att behöva bära runt för att somna, min väger ju 10,5 haha hade fått träningsvärk :)

• Asjak

Imorse åkte min häst till sin nya ägare så vi fick gå upp 5.30 men som tur var så behövde ja ingen väckarklocka då isabelle vaknade 4.30... Zzzzzz

• Asjak
    nica skrev 2015-02-28 16:09:40 följande:

Varit på dop idag, lillans utstyrsel

Hoppas ni får en toppen helg

Men en sån liten sockersöt goding!!

Vart köpte du den klänningen?
  • Asjak
    Kela1981 skrev 2015-03-01 20:16:28 följande:

Jaha! Den var vansinnigt söt i alla fall :)

Alice är supernära att börja krypa fast i dag ställde hon sig i plankan flera gånger så jag undrar lite vad hon sysslar med ;) Snart är nog lugnet över när hon börjar flänga rundor här hemma :)

Hon kanske oxå blir en liten gym tjej ;)

Soffipropp sovmorgon låter ju underbart!

Har din häst åkt ännu? Min åkte igår, det gjorde ont men va väldigt skönt.

Igår vaknade vi 4.30 och idag 5.30 så hoppas på iaf kl 7 imorgon, ja klarar inte sova på dagen när hon sover så man blir lätt zoombie.
  • Asjak

5.30 idag igen vad ska ja göra???

Och hon vaknade hela natten o va ledsen tills jag tog över henne i vår säng, då låg hon o sparkade mig i ryggen ist :)

Soffipropp ja det måste man ju göra, nu va inte min inriden ännu bara skrittad så va inte så mycket att testa

Svar på tråden Junibebisar 2014