• Asjak

Junibebisar 2014

soffipropp1987 skrev 2015-01-09 22:17:06 följande:

Ludwig sitter utan stöd :) han är mycket gladare också men han kräver mycket av sin mamma! Man måste passa upp hela tiden och en sak är inte rolig någon längre stund, det bästa han vet är när man bär omkring honom så han får titta runt i huset. Är era bebisar också så krävande när de är vakna?

Låter precis som min tjej :)

Och hon är sååå mammig att hon bara kan vara hos sin pappa en liten stund, men ser hon mig så vill hon direkt till mig... Jätte mysigt men ja får aldrig vila.

Amalian jag bor längst ner i sverige tyvärr :)

Men annars jätte bra tips!

Nica jag längtar efter att kunna gå ut utan regnskydd på vagn och massa tjocka kläder.

Så tråkigt när det blir mörkt så fort!
  • Asjak

Vi kokar vattnet ännu men det är nästan bara för att det är enklast, eller ja kanske mer vana :)

Här blåser det ja herregud, skulle gå mellan två affärer igår, ca tjugo meter och vagnen höll på att välta så ja fick kasta mig över den och springa.. Usch!!

Idag blir det badhuset för första gången med lilla godingen :)

Inatt har hennes pappa haft bebis jour och tror ni inte hon sov hela natten hahaha va f.n...

• Asjak

Vi har inte heller testat up and go ännu men här ålas det och ska sugas på tårna hela tiden :)

Ni som inte vart i badhus ännu med era bebisar så åk! Isabelle älskade det och hon var helt galen i vattnet, och så trött hon blev :)

• Asjak

Här blir allt tråkigt fort och mamma ska gärna vara med hela tiden överallt, leksaker duger att gnugga tänderna med men annars är hon förälskad i allt som är rött :)

Inatt matade jag inget men hon knorrar och vrider sig o sparkar halva natten så ja inte kan sova.

Vet ni vart man kan kolla efter bebis aktiviteter? Typ baby cafe' mm

• Asjak

Tack Axo och Kela hittade öppn förskolan så dit ska vi på onsdag och imorgon blir det badhuset igen.

Tänkte köpa träningskort där, Kela usch 500:- är mucket nu när man går hemma

• Asjak

Kela rutor :O hahaha hur ser sådana ut ;)?

Jag gick ner alla kilon inom en månad efter förlossningen så jag hade jätte tur.

Har åtta kilo i trivsel kilo jag borde göra ngt åt... Läs borde :)

Ska iaf sluta med dricka och godis nu och försöka bli nyttigare

• Asjak

Kela oohh hej och hå det var en rejäl kille :)

Grattis till faster!

Min brorsdotters dotter som va så sjuk har fått komma hem med syrgas vid behov och isolering från folk i tre månader, stackars liten

• Asjak

Soffipropp usch så jkla jobbigt när det är så, ja tål inte min svärmor!

Axo isabelle vänder sig bara från rygg till mage åt höger, har hänt två ggr att hon vänt sig från mage till rygg.

Vet ej riktigt när ja ska börja jobba, hade gärna gått hemma o vart mamma några år :)

• Asjak

Idag har vi vart 3 timmar på öppna förskolan och det var så roligt!

Bara barn under ett år idag, vi vägde henne och nu vägde hon 10150 gram.. Min knubbis :)

Sedan åkte vi hem och sov en timme och sedan badade vi i badhuset en timme så vi lär sova gott inatt båda två!

• Asjak

Nica bäst du inte får fler barn om dom blir mindre och mindre ;)

En av bebisarna idag var född den 26 juni och hon kröp för fullt och ställde sig upp mot saker, kändes som om hon var väldigt mycket äldre än min!

Svar på tråden Junibebisar 2014