Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hejsan
Jag hoppar in här :)
Första barnet, 26 år i Stockholm.
Skulle haft en majbebis men gick över tiden och fick bli igångsatt.
Den 7 juni, 34 timmar och 16 dagar senare kom vår Dexter, 53cm och 4,4kg stor :P
Ang magont och knorrig bebis har Dex blivit bättre efter att jag slutat amma, slutat med Semper magdroppar och börjat byta kissblöjan i spjälsängen. Nu kan han ibland sova 6 timmar inräknat ett blöjbyte samt instoppning av napp ca 2gg. Himla skönt!
Vi har ibland en orolig tjej, märkt att lök är dåligt för hennes mage, även nötter. Choklad & jordgubbar har jag inte ens tordas pröva :) annars är hon oftast nöjd, inte alls ofta hon har mag ont, tack och lov!! Hoppas det blir bättre för er med mag problem
Blippblopp; jag gick också över 16 dagar dock gick min igångsättning på bara 3 timmar ist. Även här en bamsing till bebis, 4.4 kg & 53 lång :) vilket sammanträffande!
Idag har vi varit på bvc, våran tjej är 3 veckor gammal. Födselvikt 4.4 kg & 53 lång, idag 3 veckor gammal 4.9 kg & 58 cm lång. Så nu kan jag slappna av, amningen funkar kanon :)
Vi har också varit på Bvc idag.
4 veckor och två dagar gammal 55,7 cm och 5114 g när han föddes var han 50 cm och vägde 3825 g :) Man kan säga att han tycker om mat min grabb!
Vi var också på BVC idag :)
6 veckorskontroll och allt var fint förutom att hans bakhuvud blivit väldigt platt. Så nu blir det bara sidosovning. Nu är han 59cm 5,9kg
Vi tog glatt emot RS-vaccin också. Fick se via FB hur en bekants barn fick kämpa emot det som inte hade blivit vaccinerad. Det var fruktansvärt :(
Många som varit på bvc idag, även vi var på bvc
Min lilla loppa vägde 3820g 52cm idag. Födelsevikt 3380g och 50 lång på torsdag blir hon 4 veckor Fick en guld stjärna i kanten för att hon var så duktig på att hålla upp huvudet och blev även "godkänd" på 4 veckors kollen.
Visste inte att de fanns ett rs-vaccin måste vara rätt nytt?
Sen att få rs-virus vid denna tiden är väl inte så vanligt?
Dock ingen rolig sjukdom :-/
Många som varit på bvc idag, även vi var på bvc
Min lilla loppa vägde 3820g 52cm idag. Födelsevikt 3380g och 50 lång på torsdag blir hon 4 veckor Fick en guld stjärna i kanten för att hon var så duktig på att hålla upp huvudet och blev även "godkänd" på 4 veckors kollen.
Visste inte att de fanns ett rs-vaccin måste vara rätt nytt?
Sen att få rs-virus vid denna tiden är väl inte så vanligt?
Dock ingen rolig sjukdom :-/