• Asjak

Junibebisar 2014

ellami skrev 2014-11-17 20:52:34 följande:

Alltså hjääälp! Hur nattar ni era bebisar? Jag blir tokig och min rygg går snart av pga allt vaggande!! Känns som att min bebis är den enda som inte vill somna ammandes eller genom att ligga nära mig. Nej nej här ska det kämpas och vaggas i en evighet för att få herrn att somna!

Berätta era rutiner om dagen samt vart han sover och hur du gör när du ska natta.

Så kan vi alla kanske komma med lite ide'er?

Jag leker Isabelle trött och ser till att hon är hungrig när hon ska nattas, då byter pappa henne till pyjamas och ny blöja medans jag gör flaska.

Sedan går vi in och lägger oss och startar vaggvisorna på baby monitorn och jag bäddar ner henne, sedan får hon flaskan och brukar somna efter ca 5 minuter.

Låter vaggvisorna gå i ca tio minuter till så hon verkligen har somnat djupt.
  • Asjak
    boogiewoogie skrev 2014-11-17 21:11:58 följande:

Är det någon som fått tillbaka mensen ? jag har börjat få lite mensvärk i några dagar nu, men har inte kommit ÄN i alla fall...

Fick oxå tillbaka den runt 3 månader efter fl och jag ammar inte heller, men just nu kommer den och går som den vill!
  • Asjak
    Humlan26 skrev 2014-11-18 10:37:24 följande:

asjak: nej han är född 9/7, men det är bättre aktivitet här än i min julitråd så smög mig in. hoppas det va ok.

Nej men ta det inte så, klart alla får va med!

Roligare för dig då dim andra ligger lite före så du kan dra nytta av erfarenheterna ;)
  • Asjak

Här är en till liten som har feber och tät i näsan, inatt va katastrof och jag tror jag sov en timme totalt och hon ville upp 07.

Sedan dess har hon sovit 2x40 minuter.

• Asjak

Är så roligt att följa era vardagar och veta att det är fler än jag som är som en zoombie hela dagarna och vakna halva nätterna :)

Imorgon är första gången min man ska ha Isabelle själv för jag ska på klassåterträff med min gymnasieklass, inte nog att ja är nervös för det så är jag nojjig att lämna henne.

Nu ringde dessutom en av mina gamla klass kompisar och sa att alla skulle gå ut på stan sedan och sätta oss på ngn krog.. Ahh ännu längre tid från henne.

Men jag vet att min make klarar det bra, och är nog nyttigt för han att se hur mycket jobb jag egentligen gör ;)

• Asjak

Soffipropp här är en till som inte orkar med svärmor, är fortfarande ett jkla gnäll att dom inte fick komma till sjukhuset och hälsa på när jag hade fött.

Ja orkar inte ens lyssna längre så ja bara svarar att nej och det får ni inte nästa gg heller :) hehe

Isabelle är oxå jätte känslig och mammig men det går inte in i hennes huvud utan hon tror att hon kan trösta henne...

• Asjak

Hurtänktedunu oj så liten :) vilka skillnader det är på våra små!

Min vägde 2550 g när hon föddes och drunknade oxå i storlek 44, nu ska vi till bvc imorgon. Men på sin 4 månaders kontroll var hon 64 cm lång och vägde 8400 g och har storlek 74/80 :)

• Asjak

Nica min tjej var tillväxthämmad -30% hon föddes med akut ks 39+1 pga att fostervattnet va slut och flödet till navelsträngen påverkat samt att jag börjat få havandeskapsförgiftning.

Men vi visste sedan v 27 ca att hon va tillväxthämmad så ja va sjukskriven tills ja födde och gick på extra kontroller varje vecka. Och ut kom en frisk liten glad skit :)

• Asjak

Suttit på barnakuten i Lund i 5 timmar idag.. Lilla sessan fick 39,4 graders feber inatt och va så ledsen,snorig och hostig.

Nu får hon ipren suppar och vatten så febern håller sig nere och välling såklart.

Fy f*n vad hjälplös man känner sig när dom är sjuka, det va nog bland det värsta jag vart med om, mammas allt får inte vara sjuk ;(

• Asjak
    Sessan4 skrev 2014-12-10 09:50:14 följande:

Hurtänktedunu???? Så att säga..

Så gör man bara inte! Tänk på infektionsrisken! Det kliar under läkningsprocessen, bebisen kommer med all säkerhet att riva o klia i örhängena. En bebis förstår inte innebörden, inte jag heller för den delen.. Jag jobbar i vården o ser tyvärr för mycket!

Svar på tråden Junibebisar 2014