• EnBoll

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Jag sitter i samma båt! Har provat några kurer pergotime, men nu är det alltså tänkt att jag ska börja med sprutor efter min gyn haft sommaruppehåll i augusti, men eftersom min sambo ligger borta mycket på jobb under den månaden får vi sätta igång i början på september. Och tiden går ju sååå långsamt!

• EnBoll

Nej jag fick inte en tillstymmelse till ägglossning av pergon, därför ville gyn att vi går direkt över till sprutor. Men det känns bra för mig, sprutor verkar effektivt :)

Vet du vilken sort du ska få?

Jag ska ha den som heter gonal nånting :)

• EnBoll

Nej jag tog bara halv enkeldos och sedan enkeldos, men gyn trodde ändå sprutor blir bättre för mig.

Jag skulle börja med provera 1 augusti för att sedan börja med gonal på nån mensdag, vet inte vilken, vet du? Jag skulle även göra spolning en speciell dag. Och min sambo spermaprov. Nu blir det ju dock framskjutet eftersom sambon kommer ligga borta på jobb större delen av augusti.

Så det blir nog proverastart runt mitten på augusti och sedan gonal efter det.

Vad härligt för dig att det snart är dags, spännande.

Typiskt jag ville också börja då men de går ju inte då sambon inte är hemma :(

Ska du också göra en spolning? Och spermaprov på sambon?

• EnBoll

Vad spännande ikala! Jag kommer börja med provera runt den 10 augusti och sedan gonal-f, så det börjat närma sig för oss också

• EnBoll
    ikala skrev 2014-07-28 11:57:26 följande:

Här har det varit tyst ett tag nu, jag förstår att alla väntar på att semestrar ska ta slut.

Jag började med primolut nor idag och mensen bör komma om 12-13 dagar. På blödningar 2 börjar jag med puregon. Längtar och hoppas på ett plus i höst!!!

Det känns inte som att man har så mycket att tillföra nu innan behandligen drar igång!:)

Men gud så spännande! Vilken dos ska du börja spruta med?

Jag kommer börja med provera om ca 2 veckor. Längtar! !
  • EnBoll
    ikala skrev 2014-07-29 10:14:05 följande:

Maka001. Vad skönt att du har kunnat koppla bort detta lite och njuta av sommaren, det är inte lätt det ska gudarna veta men man måste försöka.

Själva stickande i sig är jag inte så rädd för men det känns så drastiskt och påtagligt att allt inte är ok när man måste spruta i sig grejer.

Enboll. Jag kommer att börja med 50 iu, men det lär ju behövas vrida upp en del.

Lillajag86. Ja hoppas du får tid snart så du får nån ordning på mensen, har du några andra pco/pcos symtomer?

Jag kommer börja på 37,5 är det sagt. Känns drygt att börja så lågt, anar att det inte kommer bli resultat av den låga dosen. Åå vad jag vill plussa denna höst!!!
  • EnBoll

Ikala: nej precis, hade ingen reaktion alls av pergon. Hade du det eller hur var det nu?:)

• EnBoll

På Söndag börjar jag med prover. Är så nervös att jag ska hinna få mens innan, har sån mensvärk. Är det någon mer som har så, att ni har mer eller mindre "mensvärk" månaderna igenom?

Hur går det för er som redan börjat med provera?

• EnBoll

Ikala: i 10 dagar tar man provera!

Vad spännande, på vilken dag ska du in på ul för att kolla hur de går med sprutorna?

• EnBoll

Ikala: lycka till, uppdatera om hur det går :)

Jag hoppas kunna börja med provera imorgon men har inte bestämt ifall jag ska vänta några dagar för att vara på den säkra sidan, sambon är hemma från och med den 5/9 och vill inte riskera att få ägglossning innan dess...

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??