• EnBoll

Hormonbehandling med sputor, nån mer??

Mitt problem är att jag jobbar skift så för mig går det inte att undvika, gruvar mig för nästa kvällspass då jag kommer måsta tjorva på på jobbet! Men det får gå :)

• EnBoll

Fy va tråkigt att det inte hänt nått ikala! :(

Ikväll har jag tagit första sprutan, gick så bra, tyckte det knappt kändes! Känns dock lite väl fegt att börja på 37,5..

Jag känner sån oro över om jag också måste in på vul 2 ggr i veckan, förstår inte hur jag ska lyckas pyssla ihop det med heltidsjobb och barn. Och jag har även i stort sett omöjligt att ta mig loss från jobbet en timme för att åka iväg på det.. hur gör ni?

• EnBoll

Moasmostermia, hur gör du med jobb och så om det blir flera vul i veckan? Och hur gick det idag?:)

• EnBoll

Jo det går på högkostnadsskyddet, men vet inte hur mycke man måste handla för först! Jag hämtar ut mina gonal-f gratis t.o.m i november men sen blir det dyrt, såg på förpackningen att EN penna kostar över 2000...

• EnBoll

Ja det är verkligen dyrt men som tur är så gäller högkostnadsskyddet från och med ca 2000 så om jag har fattat det rätt behöver man ju iaf bara köpa en förpackning för fullt pris. För mig betyder det ju iaf att jag kan plocka ut mina dyra astma-mediciner gratis resten av den perioden!

Hur mår ni andra på sprutorna? Jag hat fått för mig att jag har varit lite illamående sen jag började med dom men det kan ju bero på annat också kanske.

Är iaf på Cd 5 idag och har sprutat i 4 dagar med 37,5 ie. Ser fram emot vul på torsdag även om jag känner mig rätt säker på att inget kommer ha hänt då. Ska eventuellt spolas då också.

• EnBoll

Fyfan jag mår verkligen inte bra på dom här sprutorna, illamående, kallsvettas, huvudvärk, arg och ledsen. Försöker intala mig att det är positivt - kroppen reagerar! När jag åt pergotime kände jag inget alls, och heller inga ägg växte. Förstår inte hur jag ska orka med det här många dagar till!! Ingen annan med samma problem? ?

• EnBoll

Så tråkigt maka001, önskar dig all lycka med ivf!

Och välkommen hit dom nya :)

• EnBoll

Ikala, jag har precis kommit från vul. Efter 7 dagars sprutande med 37,5 ie så hade ett ägg växt till 11 mm, vilket var bra enligt honom :), ska fortsätta samma dos och tillbaka på tisdag. Känner mig helt skakis, va så säker att det skulle bli negativa besked idag, hur ska jag kunna vänta tills tisdag? ?:) han var däremot inte så nöjd över att jag har rosa flytningar, men slemhinnan såg bra ut tyckte han ändå!

När var du in sist på vul då och vad sas då?:)

• EnBoll

Moasmostermia, okej men visst var ditt ägg 13 mm va? Vad tråkigt, då håller vi tummarna för både dig och mig på tisdag!

Jag använder gonal-f, det är säkert ungefär samma som puregon!

• EnBoll

Jo jag tycker att det fungerat bra!

Skulle hämta ut min ovitrelle igår och hoppas så innerligt att den kommer användas nästa vecka, men nej den var slut på alla apotek här, så jag fick beställa men det var inte säkert att den skulle kunna komma till nästa vecka, vad nervös jag blir!

Svar på tråden Hormonbehandling med sputor, nån mer??