Hormonbehandling med sputor, nån mer??
Idag ska jag äntligen börja med provera och sambon ska göra spermaprov i veckan, äntligen har det börjat för oss också!
Idag ska jag äntligen börja med provera och sambon ska göra spermaprov i veckan, äntligen har det börjat för oss också!
Ikala: lät ju kanon! Hur många dagar har du sprutat i nu?
Jag har 3 dagar kvar med provera, skulle vilja att tiden hoppade fram några veckor så jag får veta om jag också svarar bra på sprutorna
Ikala: hoppas det går bra på torsdag! Vad härligt om de tar sig första omgången. :)
Jag ser fram emot att börja mee sprutorna, blir nog på söndag eller måndag! :)
Nu har vi fått svar på sambons prov, vilket var kraftigt nedsatt :( dock så hade vi inte fått några "regler" om avhållsamhet innan, så vi hade sex bara 9 timmar innan provet. Efter lite googlande har jag insett att det inte var nått smart drag.. han ska nu få göra blodprov och nytt test. Hur långt innan har ni fått restriktioner om?
Idag har jag ätit min sista proveratablett och inväntar nu mens och sprutstart. Känner mig taggad :)
Vad synd! Men det hade ju växt iaf! Om det inte har växt mer innan måndag, ska ni höja dosen då?
Ikala, så tråkigt! Det som verkade gå så bra i början. Vilken dos ska du höja till nudå?
Jag beräknade ju mens igår och sprutstart idag, men nej då vill inte mensen komma! Blir så frustrerad! När man väl vill ha mens kommer den inte!! Jag hoppas den kommer idag så får jag börja med sprutorna imorgon.
i övrigt har sambon lämnat in nytt spermieprov idag då det förra var så dåligt. Denna gången har vi inte haft sex på 2,5 dygn så det bör väl räcka??
Börjar faktiskt bli lite nervös, tänk om det här provet visar lika dåligt resultat som sist. Då har vi båda oddsen emot oss. Då får våran dotter inget syskon, för ivf kommer vi inte göra. Fyy vad dåligt jag mår, vill ha provsvaren nu..
Ägget har säkert växt sig stort och fint tills torsdag! Vet du hur länge man får spruta innan man avbryter försöket?
Jag hoppas vi kan få svar på provet inom några dagar, inte roligt att behöva fundera såhär!
Dottern är 3 år + några månader så det är verkligen på tiden med syskon! Du hade också ett barn va?
Ingen mens än och all mensvärk jag hade är som bortblåst, fyy kan den bara komma nu!!
Vilken dag! Fick först mensen, som jag har väntat! Sedan fick vi svar på sambons spermaprov, vilket var bättre än sist, men inte bra. Blev så himla rädd att jag inte skulle få börja med sprutorna pga det, men det fick jag! Så imorgon börjar jag med sprutorna, vul nästa torsdag!
Vad hade era sambos för svar på spermieprovet? Min hade 15 miljoner rörliga, av 20 miljoner. Är inte så insatt så vet inte riktigt vad de betyder?
Ikala, du skulle på vul idag va??
Ikväll börjar jag med sprutorna, tänkte vid ca 18. Visst ska man ta dom ungefär samtidigt varje dag va?