• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • laila88
    Kpax skrev 2014-09-10 19:44:15 följande:
    Vad fin du är! Är det första barnet?

Jag tycker det är så surt att man inte kan ladda upp bilder från mobil och surfplatta (iaf inte om man har Android), jag sitter aldrig vid datorn :(
    Jag har laddat upp från android, men från crome på mobilen :) alltså ingen app, prova på den vägen?
  • Kpax
    laila88 skrev 2014-09-10 19:50:54 följande:

Jag har laddat upp från android, men från crome på mobilen :) alltså ingen app, prova på den vägen?

Åh, ska testa! :)
  • Kpax

Nej fan, det går ju inte! Jag väljer en fil, men det kommer aldrig upp någon!

• Villhaenbebbe
    Teresiat skrev 2014-09-10 19:39:17 följande:

Bjuder på en magbild! Första barnet för oss och ni har pyret fått nytt smeknamn av mig och sambon - bäbbo. Det är ju faktiskt en bäbis där inne även om det känns overkligt.. Känns som att jag har en sjukt framåtlutad livmoder då magen känns enorm för att vara så pass tidigt..

Åhgud vilken fin mage :) :)
  • snö 81
    Teresiat skrev 2014-09-10 19:39:17 följande:

Bjuder på en magbild! Första barnet för oss och ni har pyret fått nytt smeknamn av mig och sambon - bäbbo. Det är ju faktiskt en bäbis där inne även om det känns overkligt.. Känns som att jag har en sjukt framåtlutad livmoder då magen känns enorm för att vara så pass tidigt..

phplLDaoC28197.jpg

Fin mage!
  • snö 81

Jag tog min första magbild imorse 12+6

• Mimipig

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...

• Madelia
    Mimipig skrev 2014-09-10 21:22:08 följande:

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...

Åh, jag håller tummarna för att ni får glada besked på moderkaksprovet!
  • Madelia

Åh, Vad roligt med lite bilder i tråden:) gick med i en bildtråd för mars, men där har det inte varit någon aktivitet alls.

• Yllraz
    Mimipig skrev 2014-09-10 21:22:08 följande:

Håller alla tummar och tår! Hur länge får man vänta på provsvaret på ett mkp?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?