• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Sooli

Hej! Tänkte vara med här :). Är 28 år och väntar första barnet. Bor i Linköping. Läste att många har spökveckor och tror jag är där nu. Imorgon går jag in i vecka 13 (12+0). Längtar så till mitt ultraljud på måndag! Kan inte låta bli att vara lite orolig innan jag sett det lilla livet! Här erbjuds alla KUB så vi tackade ja till det.

En fråga. Tog alla urinprov hos BM vid inskrivningen? Systemet var nere men vaknade till liv på slutet så jag kunde lämna blodprover. Tänkte om det glömdes bort.

• Villhaenbebbe
    Sooli skrev 2014-09-10 22:01:25 följande:

Hej! Tänkte vara med här :). Är 28 år och väntar första barnet. Bor i Linköping. Läste att många har spökveckor och tror jag är där nu. Imorgon går jag in i vecka 13 (12+0). Längtar så till mitt ultraljud på måndag! Kan inte låta bli att vara lite orolig innan jag sett det lilla livet! Här erbjuds alla KUB så vi tackade ja till det.

En fråga. Tog alla urinprov hos BM vid inskrivningen? Systemet var nere men vaknade till liv på slutet så jag kunde lämna blodprover. Tänkte om det glömdes bort.

Jag fick inte göra urinprov på inskrivningen, ska ringa dit tänkte jag och kolla så det inte missades!
  • snö 81
    Sooli skrev 2014-09-10 22:01:25 följande:

Ja, jag fick lämna urinprov - tack och lov! Fick efter det veta att jag hade GBS
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-10 22:08:12 följande:
    Åh fin mage :) :)
    Tack! Känns så häftigt när den börjar synas
  • mizzidus

Här kommer en bild på min lille plutt :) <3 Allt var bra och värdena var toppen också så jag slipper göra fosterdiagnostik. Nu känns det mer verkligt att jag verkligen har något som lever i magen på mig :)
    v 13 ( 12+6) 
  • Mimipig

Yllras - en vecka eller om det var 7 arbetsdag ar. Jag minns inte vad läkaren sa riktigt. Usch, det blir svårt att inte grubbla. Blir mer och mer intresserad av att veta hur siffrorna tas fram, vad är det som mäts i blodet tex. Bröt inte ihop när jag var där, men storgrät när det visade sig att jag blivit för tjock för alla sommarkjolar.

• JhjärtaK
    Mimipig skrev 2014-09-10 21:22:08 följande:

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...

Men så jobbigt att få en sådan chock

Hoppas mkp går bra idag men skall du verkligen åka iväg till Asien på en jobbresa? Går det att skjuta upp den några dagar iaf? Du måste ju vara i chock och det är väl bra att ta det lugnt efter ett mkp. Jag har själv ett "viktigt" jobb som jag gillar mycket men i den här situationen måste du tänka på dig och inte på ditt jobb. Fast resan kanske blir en bra distraktion samtidigt.

Lycka till igen!
  • Tussludd
    Mimipig skrev 2014-09-10 21:22:08 följande:

Jag gjorde kub idag. Frid och fröjd först - bäbisen vinkade, viftade och sög på tummen. Sen fick vi siffran 1:15. Tårarna rinner, men känslorna är avstängda. Allt gick så fort. Nackspalten var 2,7 mm som störst och det är inte så farligt mkt tror jag. Så det är alltså blodprovet som visar något fel.

Jag får göra moderksksprov imorgon bitti innan jag sätter mig på ett flygplan till Asien på en jobbresa. Ska försöka tänka att det fortfarande är 93,33% chans att allt går bra, och om det inte gör det, så vill jag hellre veta det så snart som möjligt. Plus - visar det provet ett friskt barn så är det svart på vitt friskt, ingen sannolikhetsfråga. Så ska jag tänka strax.

Men det visade dåligt på den andra siffran också 1:18. Ingen kan förklara för mig vad dessa siffror egentligen är, hur man kommer fram till dem. Bäbisen såg ju så frisk och alert ut...

Jag förstår att det kommer som en chock att siffrorna var låga. Men sannolikheten är fortfarande väldigt liten. Endast 400 barn/år föds med downsyndrom. Har ni funderat på hur ni vill göra om mkp är positivt/negativt? Kan vara bra att prata om oavsett. Stor kram och hoppas att undersökningen idag går bra!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?