Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-03-17 09:44:02 följande:
    Här händer inte ett skit. Jag är bara så jävla trött på att vara gravid och inte orkat vara aktiv på ett tag. Jag har de senaste två veckorna haft rejält med onda sammandragningar i en timme åt gången sen slutar det plötsligt. Jag kommer att föda hemma för när det är dags kommer jag inte förstå att det är allvar.
    Ok just checking, tänkte också att nåt var på gång. De kommer ju ut förr eller senare : )
  • Mildamilda

Jag kan inte förstå att jag snart har två barn! Ni som har flera, hur känns det?? För mig känns det helt absurt att jag ska snart sitta med en bebis i min famn som är min, jag har ju redan fått en bebis (som nu är 3 år)...

• Mildamilda

Började få onda sammandragningar för nån timma sen. Har inte haft några förvärkar förut. Gick inte över när jag la mig ner... Kände att jag fick lite ångest nu!

• Mildamilda

Ni som haft mkt förvärkar och falska alarm, hur länge höll värkarna på och hur långt var det emellan? Nu har jag haft onda värkar med 2-6 min mellanrum i 2 timmar, håller i sig 30-60 sekunder. Behöver andas igenom dem... Ligger i badet och känner mig rädd ochnervös! Jag skulle ju chilla en vecka till!

• Mildamilda
    Skumbollen skrev 2015-03-17 21:22:49 följande:
    Så hör såg det ut för mig häromnatten, höll på mellan 01-04.30 ca. Har du tagit två alvedon? phpG3ZcpV97136.jpg
    Samma app som mig ser typ lika ut : ) är väl bara o vänta o se...
  • Mildamilda

Vi fick en pojke igår 23:53, kvart över elva kom vi in på förlossningen, så det gick ruskigt fort!

• Mildamilda
    Nixe skrev 2015-03-18 15:55:51 följande:

08:53 i morse kom vår lilla Adam äntligen ut! 3860 gram tung och 51,5 cm lång. Snittet gick bra även om jag tyckte det var ganska oenhagligt, bedövningen tog lite snett och långsamt så fick ligga med huvudet i nedförsbacke och lite så. Kunde inte slappna av så jag låg mest och skakade. Men nu är han äntligen här, en pojke så som vi trott från början :D

Grattis!
  • Mildamilda

Tänkte berätta om min förlossning! Efter middagen igår började jag få lite sammandragningar som "sved till lite", tänkte att jag behövde vila lite så jag började natta min 3-åring. Det gick inte över så jag bestämde att ta ett bad. Sa till min sambo att det gjorde ont men säkert skulle gå över, var ju en vecka kvar och jag var helt inställd på att gå tiden ut... I badet blev det mer och mer jobbigt, ringde fl som sa att vi fick komma in o kolla. Gick för att duscha och då började värkarna göra ont som satan plus att de kom hela tiden knappt utan pauser. På väg från parkeringen kände jag vattnet rinna. När vi kom in på förlossningen sa de ojoj ni ska in på ett förlossningsrum direkt och jag sa: nu måste jag ha lustgas. Kände sjukt tryck mot rumpan. Öppen 10 cm o bebis på g. Men hjärtljuden gick ner under värk, de sa att jag hyperventilerade så fick andas syrgas istället. De satte sugklocka och han kom ut på kanske fyra krystvärkar. Min första förlossning pågick över två dygn och slutade i akut kejsarsnitt, så nu har jag upplevt två väldigt olika varianter på att föda barn! Och nu ligger ett litet mirakel och snuttar vid mitt bröst!

• Mildamilda
    Kpax skrev 2015-03-19 08:22:41 följande:
    Jäklar!!! Gick du sönder mycket när det gick så fort och de dessutom fick använda sugklocka?

Bra jobbat och stort grattis!
    Jag tyckte de sa grad 2 bristning, de höll på o sy ett tag men vet inte hur många stygn det var. Jag har också fått två alvedon och Ipren under tiden på bb. Och första morgonen fick jag två citodon för starka eftervärkar. Tydligen vanligt för omföderskor.
  • Mildamilda
    JhjärtaK skrev 2015-03-19 15:33:35 följande:

Nu är töserna här smile1.gif

De kom ut igår med planerat snitt och allt gick toppen! Två rätt så rejäla tvillingar på vardera knappa 3 kg smile1.gif .

Snittet var en bra upplevelse och iom att jag inte ammar så kan jag få ordentlig smärtlindring vilket är toppen! Det här dygnet på bb har varit så jäkla vilsamt och inte alls som när dottern föddes och vi var osäkra förstagångsföräldrar som kämpade med en mycket krånglig amning. Denna gången är det smooth sailing och de tar flaskan väldigt bra och är tydliga med när de vill ha mat (ger dem mat var 3,5-4 timme om de inte sagt till innan).

De mest sover, äter och bajsar och är helt fantastiska smile1.gif

Grattis! Tycker också det känns lite mer avslappnat än första gången...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?