Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nån som hunnit fundera över preventivmedel efter graviditeten? Jag slutade med minipiller 2010, innan jag blev gravid med mitt första barn, sen dess har jag inte haft nått då vi kört med avbrutet... Inte så smart men då visste vi ju också att vi nån gång ville ha ett barn till. Nu har vi ett barn till så kanske man borde skydda sig lite bättre?

• Mildamilda

Jag åt ju också minipiller för att jag ville få i mig så lite konstgjorda hormoner som möjligt, fick tyvärr jättedålig hy av dem så de vill jag inte ta igen. Vanliga p-piller vill min bm inte att jag ska ta pga jag haft gränsblodtryck... Vi sa under denna graviditeten att vi skulle vara nöjda med två barn... Men jag känner nu att jag kommer vilja ha en till... Kanske är hormoner som talar! Min sambo säger att vi är klara... När min äldsta son föddes ville jag ha en till direkt, men det gick över sen : ) ett tag hade jag nästan ångest över tanken på ett till barn... Tog tills han var 2,5 år innan jag kunde tänka mig en till och då blev jag gravid direkt.

• Mildamilda
    ebe91 skrev 2015-04-04 06:27:26 följande:
    Ja, man kan få fortsätta tvätta i några dagar då det kan vara lite småblodigt. (På bosse var det torkat blod som vi blötte lös)
    Vi torkade också några gånger efter den ramlat av - med vatten och tops.
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-04 11:37:23 följande:
    Ja fy fasen. Svettig, blodig och full av spyor och läckande mjölk.

Idag har jag satt i linser och sminkat mig för andra gången sen förlossningen (som var 9/3). Snart ska jag kränga på mig ett par för små tights och en för stor tröja. Jag är uppenbarligen INTE en sån där fräsch och snygg milf.
    Känner igen mig... Sminkade mig för första gången idag! Men känns ok ändå. Nattliga svettningar klarar jag mig dock utan...
  • Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2015-04-04 20:22:41 följande:

Ca 30 timmar efter de första värkarna där på natten till den 3 april föddes vårt lilla charmtroll. Så han kom på min födelsedag trots allt. Det var en väldigt utdragen förlossning med först en lång latensfas (typ från 2 på morgonen till 19 på kvällen) Vid åtta var vi på förlossningen och jag var öppen 4 cm och slapp därmed åka hem igen. Fram tills jag var öppen 7 cm klarade jag mig utan något smärtstillande alls även om det var jobbigt men just vid 7 cm tog det stopp och då började vi med tens och värmekudde vilket jag överlevde på en halvtimme innan jag testade lustgasen. Vilken skillnad det blev trots att jag fortfarande kände allt. Detta var runt 2 på morgonen. Krystningarna var jobbiga och jag var väldigt nära att ge upp allt när de kom. Men just då var det skiftbyte och den bestämda barnmorskan och undersköterskan såg till att jag inte fick ge upp. De tvingade mig att byta ställning för att vi skulle få ut honom men dt var många gånger jag bara ville ge upp för det kändes som att huvudet aldrig ville komma fram även om jag fick känna på det. Men till sist kom bara hela bebisen ut med en krystvärk och så hade jag mitt lilla underverk på magen.

Blev bristningar på insidan för han hade satt handen vid huvudet som Stålmannen så dels hade det gjort det svårare för mig och dels hade han skurit upp insidan. Vi blev även tvungna att stanna en stund på komplikationsavdelningen (eller vad den heter) för jag hade feber och kunde inte kissa. Men nu är allt bra och vi befinner oss på familje-BB och försöker förstå att nu är allt över och det stora föräldraäventyret har börjat.

Grattis!!
  • Mildamilda
    JhjärtaK skrev 2015-04-04 22:38:58 följande:

Pissdag idag. Tjejerna har varit osynkade och mycket mer missnöjda vid vakenhet än innan. Svärföräldrarna på besök och jag tycker att det är påfrestande trots att de verkligen vill väl och hjälper till med storasyster smile4.gif

A har blivit en riktig kräkbebis och hon kräks från och till i upp till 2 timmar efter att hon fått mat. Oftast bara lite åt gången men minst en rejäl kaskadspya per dag smile4.gif

Sömnbrist på det också, jippi...

Förstår dig! Vi är på besök i svärföräldrarnas stuga och jag längtar hem till lugn och ro!! Lilleman skickades runt från famn till famn hela dan igår och jag hade typ ångest. Kanske överreagerar men tycker ändå det är jobbigt med mycket folk runtom... Sen om man blir ifrågasatt tex "ska han äta igen"?? Då känner jag att jag blir så irriterad jag är hans mamma liksom...
  • Mildamilda
    Trollunge85 skrev 2015-04-05 07:07:51 följande:
    08:09 på morgonen. Det blev som jag förstod det en del stygn inuti eftersom han gick så hårt ut med handen men jag vet inte hur många. Var upptagen med lustgasen och bebisen smile5.gif Utanpå blev det bara något enstaka. Hade tur eftersom insidan var speciell att jag födde just när jag gjorde för där var en bm på plats som nyss genomgått specialutbildning på bristningar som kunde hjälpa min bm med råd.
    Jag fick också sy en hel del på insidan... Vet inte hur många stygn men läkaren höll på ett bra tag...
  • Mildamilda
    Lilj3 skrev 2015-04-05 14:14:23 följande:
    Jag får också ångest av sånt. Var hos svärföräldrarna i fredags och en del av sambons släkt var där. Blev väldigt irriterad när de inte lämnade tillbaks honom till mig eller pappan när han var missnöjd. Jag är så dålig på att säga ifrån också... Hade hoppats på att sambon skulle göra det eftersom det är hans del av släkten, speciellt då jag redan innan förklarat för honom att jag var orolig över att han skulle skickas från famn till famn.
    Ja fy va jobbigt! Skönt ändå att veta att nån mer känner lika... Önskar också jag vore bättre på att säga ifrån men då blir det jag mot hela familjen liksom. Skulle ha lättare att säga ifrån om det var min egna familj. Jaja, nu är vi hemma och jag har hetsätit choklad så nu känns det lite bättre... Pratade med min sambo i bilen hem och han känner lika som mig.
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-04-05 20:11:42 följande:
    Tack! Skönt att höra! Vad skulle jag göra utan er?
    Håller med : ) skönt att bara ventilera med andra i samma situation.
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-06 16:44:42 följande:
    Jag känner verkligen igen det där, jag är också nervös för allt möjligt som kan hända utanför hemmets trygghet. Sånt som man säkert inte ens reflekterar över om ett halvår. :)
    Jag med, fast det är andra barnet. Men överlevde gallskrikande bebis i köpcentrum i fredags : )
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?