septemberbarn08 skrev 2016-03-16 16:48:52 följande:
Idag har vi haft ettårskoll (hon blir ju 1 nästa fredag). Ok-stämpel och vaccination. Vikten pekade lite neråt och nu väger hon 8600g och är 73cm lång. Vet inte vad viktnedgången beror på men hon är ju pigg och mår bra så jag oroar mig inte så mycket :)
Håller på att gå igenom ytterkläder för att se vad som behöver inhandlas framöver. Alla tre barnen behöver nya sommarskor och nya sommarjackor. Åtminstone 2 av 3 behöver stövlar. 2 behöver regnkläder. Känns som en rolig utgift nu! Vi har ju dessutom bara en affär att köpa allt sånt här från om vi inte vill beställa men bägge tjejerna är mitt emellan två klädstorlekar så jag vågar inte köpa utan att få prova innan. Har ingen aning om vad jag ska välja för storlek på regnkläder åt Selina när jag gärna vill att hon ska kunna ha det även i höst. 74/80 lär hon kanske hinna växa ur och 86/92 kanske blir på tok för stort?
Vi har 1-priskontroll nästa vecka och det ska bli jättespännande att se vad som hänt i tillväxt. Vid 10 månader vägde Tage 10920 g och var 74 cm lång. Tror att han kommer väga runt 12 kg - 2 kg mer än storasyster vid samma ålder :)
Kläder till dessa små är svårt att använda flera säsonger oftast eftersom dom växer mer än de stora barnen. Dessutom är det lättare för ett större barn att ha lite på tillväxt än vad det är för en liten med jättekorta ben :)
Vi har köpt skalkläder från Kax (Kapp Ahl) i strl 86. Jag hoppas att dom ska kunna funka även till hösten, men det får vi ju se...