• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-03-18 06:40:42 följande:

Vi ska ha ett-årskalas imorgon för Olle, för att han ska vaccineras på måndag och vi ville inte riskera att han hade feber på sin födelsedag (23:e), så vi valde att ha det innan. Men såklart har han fått feber nu ändå, 38,7 nu på morgonen och snorig! Han är dock pigg i övrigt, skulle ni ställt in kalaset eller haft det ändå? :) det är inga barn som kommer, bara våra familjer!

Jag hade informerat men haft kalas ändå. Det är ju olika från barn till barn, och febern kan såklart stiga, men Josefin är inte så värst påverkad vid den temperaturen (hittills!) :)
  • Trollunge85
    Astilbe skrev 2016-03-17 21:59:18 följande:

Era små som inte går än men som vill krypa på lekplatsen, vad har de på fötterna? Tycker det är vrålsvårt att klä rätt nu...

Tofflisar från pop. Men kör på skor ibland också för ibland vill han gå och hålla mig i händerna. Dock funkar tofflisarna för det med så oftast är det de som åker på. Dessutom verkar de bekvämast ;)
  • Astilbe
    Trollunge85 skrev 2016-03-18 16:07:56 följande:
    Tofflisar från pop. Men kör på skor ibland också för ibland vill han gå och hålla mig i händerna. Dock funkar tofflisarna för det med så oftast är det de som åker på. Dessutom verkar de bekvämast ;)
    Toppen! Då ska vi testa tofflor också! Tack!
  • LillLouise84
    Astilbe skrev 2016-03-17 21:59:18 följande:

Era små som inte går än men som vill krypa på lekplatsen, vad har de på fötterna? Tycker det är vrålsvårt att klä rätt nu...

Vi har kört skinntossor från Lindberg. De tål att gå och krypa i, väldigt stryktåliga.
  • LillLouise84

För exakt ett år sen satt jag i tvrummet på BB och väntade på nästa undersökning. Då hade jag haft värkar i 18 timmar. Sen väntade en lång och plågsam natt innan min underbara lilla pojke kom ut. I morgon blir min lilla lilla bebis ett helt år! Vart har tiden tagit vägen?!

• septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2016-03-24 23:03:17 följande:

För exakt ett år sen satt jag i tvrummet på BB och väntade på nästa undersökning. Då hade jag haft värkar i 18 timmar. Sen väntade en lång och plågsam natt innan min underbara lilla pojke kom ut. I morgon blir min lilla lilla bebis ett helt år! Vart har tiden tagit vägen?!

Min lilla fis fyller också 1 idag! Vi var framme vid 4 på BB och 07.26 kom hon ut! Så för exakt ett år sedan den här tiden hade jag mina värsta värkar. Känns helt galet att hon redan fyller år. Min lilla bebis liksom! Nog för att tiden gått fort sen man fick barn men det här året har verkligen rusat förbi! Jag vill bara stanna tiden och få vara hemma med henne i all evighet. ÄLSKAR varenda minut med henne:)
  • snö 81
    septemberbarn08 skrev 2016-03-25 07:09:14 följande:
    Min lilla fis fyller också 1 idag! Vi var framme vid 4 på BB och 07.26 kom hon ut! Så för exakt ett år sedan den här tiden hade jag mina värsta värkar. Känns helt galet att hon redan fyller år. Min lilla bebis liksom! Nog för att tiden gått fort sen man fick barn men det här året har verkligen rusat förbi! Jag vill bara stanna tiden och få vara hemma med henne i all evighet. ÄLSKAR varenda minut med henne:)
    Grattis LillLouise84 och septemberbarn08 till era 1-åringar idag!!

Min lilla 1-åring traskar omkring med en innebandyklubba i näven och viftar hej vilt efter diverse bollar :) Vart tog den lilla hjälplösa krabaten vägen?!
  • ebe91

Inatt ska jag sova utan min plutt för första gången. Jag jobbar till 22 och börjar 7 imorgon igen så sambon ska fara till hans föräldrars stuga med sonen och fira påsk. Jag åker dit imorgon efter jobbet för påskmiddag så även fast jag jobbar heeeela helgen (fre-mån) hinner jag fira lite påsk iallafall :) men det var först igår det slog mig att det blir första natten ifrån sonen... Antingen kommer jag sova helt ostört eller så kommer jag inte sova alls!

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-03-25 07:30:00 följande:

Grattis LillLouise84 och septemberbarn08 till era 1-åringar idag!!

Min lilla 1-åring traskar omkring med en innebandyklubba i näven och viftar hej vilt efter diverse bollar :) Vart tog den lilla hjälplösa krabaten vägen?!

septemberbarn08 skrev 2016-03-25 07:09:14 följande:

Lillemans födelsedag började på sämsta möjliga sätt. Men slutade bra. Födelsedagen började 1.20 med en snabb resa till akuten för andningssvårigheter. Han hade fått krupp som inte gick över. Så adrenalin och kortison så vi kom hem 3.30 och sen sov vi några timmar för att sen kliva upp och göra tårta till ettårskalaset. Det var bara närmaste släkten som tur var, så vi blev bara 15 personer. Nu är både jag och lilleman rätt slut. Han har somnat och jag hoppas att han sover hela natten.
  • Teresiat

Hej! Länge sen jag skrev här. Sonen är ett år och två veckor numera.. Någon som börjar längta efter syskon? ;)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?