• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-05-12 16:10:14 följande:

Idag var vi och köpte en ny kostym åt sambon, vi ska på bröllop om ca 3 veckor (en av mina bästa vänner gifter sig) och jag tyckte sambon kunde ha en mer somrig kostym en den tråkiga svarta. Blev en jättefin mellangrå med en matchande grå fluga. Nu har jag bara ångest för min klädsel... Har beställt två olika långklänningar som borde komma imorgon/början av nästa vecka. Jag kommer vara i v 38 när det är dags för bröllopet så har beställt klänningarna i tre olika storlekar så hoppas någon passar. Ena är verkligen helt perfekt. Min förhoppning är att jag ska kunna ha den i september också då vi ska på svågern+svägerskans bröllop, men det får vi ju se då! (Har bara gått upp ca 8kg nu i v35). Håller tummarna att någon av klänningarna sitter någorlunda iaf!

Så roligt att gå på bröllop! Jag träffade en av mina bästa vänner i förrgår som berättade att de kanske skulle gifta sig nästa sommar.. de har varit tillsammans 2,5 år så jag blev lagom avundsjuk;) vi har ju hållit ihop snart 10år och träffades 3,5år innan vi blev tillsammans så jag tycker det är dags för oss också.. ger sambon hintar lite då och då men han verkar inte nappa och när jag säger att han ju uppenbarligen inte VILL gifta sig säger han bara att "jag har väl aldrig sagt att jag inte vill".. nu ids jag inte hålla på mer, vill ju inte att vi ska gifta oss för att jag tjatar:/
  • ebe91
    septemberbarn08 skrev 2016-05-13 10:28:44 följande:
    Så roligt att gå på bröllop! Jag träffade en av mina bästa vänner i förrgår som berättade att de kanske skulle gifta sig nästa sommar.. de har varit tillsammans 2,5 år så jag blev lagom avundsjuk;) vi har ju hållit ihop snart 10år och träffades 3,5år innan vi blev tillsammans så jag tycker det är dags för oss också.. ger sambon hintar lite då och då men han verkar inte nappa och när jag säger att han ju uppenbarligen inte VILL gifta sig säger han bara att "jag har väl aldrig sagt att jag inte vill".. nu ids jag inte hålla på mer, vill ju inte att vi ska gifta oss för att jag tjatar:/
    Ja, kommer bli jättekul! Dom gifter sig typ 20 mil härifrån så har bokat in en hotellnatt på köpet ;) Bosse ska ändå sova hos sin farmor (premiär o sova borta!) så varför köra hem 2,5-3 timmar mitt i natten höggravid ;) så kan vi sova ut, äta hotellfrukost i lugn och ro för att sen köra hem :)

Haha, jag o sambon har varit tsm i 9 år iår och någon gång ska vi gifta oss, men just nu är det inte ekonomiskt aktuellt. Vi är ju bara 24 år så vi hinner innan vi är för gamla ändå ;) har sagt att innan 30 ska vi iaf vara gifta!
  • septemberbarn08
    ebe91 skrev 2016-05-13 12:40:37 följande:

Ja, kommer bli jättekul! Dom gifter sig typ 20 mil härifrån så har bokat in en hotellnatt på köpet ;) Bosse ska ändå sova hos sin farmor (premiär o sova borta!) så varför köra hem 2,5-3 timmar mitt i natten höggravid ;) så kan vi sova ut, äta hotellfrukost i lugn och ro för att sen köra hem :)

Haha, jag o sambon har varit tsm i 9 år iår och någon gång ska vi gifta oss, men just nu är det inte ekonomiskt aktuellt. Vi är ju bara 24 år så vi hinner innan vi är för gamla ändå ;) har sagt att innan 30 ska vi iaf vara gifta!

Ekonomin är inget hinder här då jag ändå sagt att jag inte vill ha något bröllop.. jag är inte den typen som skulle klara av att planera ett bröllop och sen ha all uppmärksamhet riktad mot mig. Och att behöva ha klänning, nej usch haha.. men gift vill jag vara så för våran del skulle det innebära en snabbvigsel på kommunhuset, det är mer min stil.. diskret och enkelt liksom. Det är bara grejen att jag vill vara gift, vill att hela familjen ska ha hans efternamn osv. Sen det viktigaste, han måste fria romantiskt och visa att det ligger mycket tanke bakom det.. själva frieriet är viktigare än ett bröllop för mig ;)
  • Mildamilda

Är det nån vars barn har astma eller förkylningsastma? Vi misstänker att Isak har det. Han fick RS virus och lunginflammation för två veckor sen o vi fick ligga inne på barnsjukhuset fyra nätter. Nu är han förkyld o flåsig igen.

• LillLouise84
    ebe91 skrev 2016-05-13 12:40:37 följande:

Åh vad kul med bröllop! Jag sa till maken igår att vi får byta umgängeskrets då ingen av våra vänner är såna som gifter sig, förutom de två bröllop vi varit på.

Vi firar snart 7 årig bröllopsdag. Vi gifte oss när jag var 25 och han 26. Vi hade kyrkobröllop och middag för ca 60 personer i makens farfars lada.
  • LillLouise84
    Mildamilda skrev 2016-05-13 22:17:41 följande:

Är det nån vars barn har astma eller förkylningsastma? Vi misstänker att Isak har det. Han fick RS virus och lunginflammation för två veckor sen o vi fick ligga inne på barnsjukhuset fyra nätter. Nu är han förkyld o flåsig igen.

Usch vad hemskt med rs. Jag har själv förkylningsastma men inte barnen ännu (jag fick min vid typ 25 år). Däremot så åkte båda barnen på krupp i påskas, det var inte kul. Sen åkte W på det igen efter tre veckor. Så hemskt när andningen strular.
  • Mildamilda
    LillLouise84 skrev 2016-05-14 06:43:34 följande:
    Usch vad hemskt med rs. Jag har själv förkylningsastma men inte barnen ännu (jag fick min vid typ 25 år). Däremot så åkte båda barnen på krupp i påskas, det var inte kul. Sen åkte W på det igen efter tre veckor. Så hemskt när andningen strular.
    Ja, RS är ett vanligt förkylningsvirus men har man otur kan det bli riktigt besvärligt. Han behövde syrgas i tre dygn (lätt när han inte ville ha masken på). Hoppas era barn klarar sig! Det som känns positivt är att förkylningsastma ofta försvinner när de blir äldre. Vi väntar på tid för utredning nu. Ska även gå med storebror som alltid blir väldigt slemmig rosslig o sjuk vid förkylning...
  • Mildamilda

En rolig sak som Isak gör nu: han säger Thunder fast på bebisspråk, då vill han lyssna på AC/DC Thunderstruck o så står han o typ headbangar! Vad gör era små för tokigheter?

• septemberbarn08
    Mildamilda skrev 2016-05-14 09:37:01 följande:

En rolig sak som Isak gör nu: han säger Thunder fast på bebisspråk, då vill han lyssna på AC/DC Thunderstruck o så står han o typ headbangar! Vad gör era små för tokigheter?

Selina slår sig själv i huvudet när vi säger "koko". Hon tyckte det var kul i duschen när hon hade schampo i håret, lät väl kul med skummet. Sen gjorde hon det vid middagen samma dag och sambon, som inte förstod varför hon klappade sig på huvudet, gjorde likadant och sa koko och det var tydligen hysteeeriskt roligt. Så efter det slår hon sig i huvudet och skrattar så fort vi säger det ordet ;)
  • Lilj3
    Mildamilda skrev 2016-05-14 09:37:01 följande:

Det första han gör när han kommer upp på morgonen är att peka på kryddhyllan och fnysa med näsan. Då vill han lukta på kryddor, får han inte det blir han jättesur.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?