• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81
    Kpax skrev 2016-04-15 11:20:20 följande:
    Jag kände den där paniken för ett tag sedan, och planerade att ta en hotellnatt (och frukost!!!) helt själv, men så blev nätterna bättre och jag la ner.

Men kan du göra det kanske? Komma bort och få vara ifred och sova ikapp lite? Plus att du får fokusera bara på dig själv, skämma bort dig lite?
    Precis så kände jag i höstas :) Jag fantiserade om en helg i Stockholm på hotell - helt själv!! Men precis som för er så blev nätterna bättre och behovet försvann.

Nu ska jag och dottern åka till Stockholm nästa helg och bo en natt på hotell och en natt hos min syrra med familj. Ska bli jättekul att få hänga en hel helg med bara henne, det var sannerligen länge sedan.
  • septemberbarn08

Jag drömmer också om att ta mig bort, ut ur huset. Om inte själv så med de äldre barnen som just nu skriker efter uppmärksamhet.

Meeen för tillfället kan jag inte ens gå och pinka utan att Selina gråter så hysteriskt att hon får en affektkramp och svimmar.. en snabbvända upp på affären är bara att glömma och än mindre kan jag ju vara borta flera timmar. Måtte det gå över innan dagisstart i höst :/

• LillLouise84

Nu har jag varit mammaledig i stort sett 3 år. Idag var jag på en anställningsintervju. Fy tusan vad jobbigt det var. Nu är det dags att ta tag i livet och skaffa en vardag med rutiner. Nu är jag helt slut efter den där timmen med vdn och hans fru kontoristen. Jag både längtar och har ångest efter att börja jobba igen.

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2016-04-25 21:15:31 följande:

Nu har jag varit mammaledig i stort sett 3 år. Idag var jag på en anställningsintervju. Fy tusan vad jobbigt det var. Nu är det dags att ta tag i livet och skaffa en vardag med rutiner. Nu är jag helt slut efter den där timmen med vdn och hans fru kontoristen. Jag både längtar och har ångest efter att börja jobba igen.

3 år föräldraledig - hatten av för dig! Det är sannerligen ett tufft jobb utan raster eller semester och nån löneförhöjning är det sällan tal om.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2016-04-26 06:38:32 följande:

3 år föräldraledig - hatten av för dig! Det är sannerligen ett tufft jobb utan raster eller semester och nån löneförhöjning är det sällan tal om.

Jag var in och jobbade 3 månader mellan barnen, men då var det mycket vabba. Det är ännu mer jobb än att vara mammaledig.

Nu sitter jag och försöker läsa på och påminna mig om vad jag gjorde innan barnen. Jag pluggade när jag blev gravid och blev klar med utbildningen men hann aldrig jobba. Nu känns det som hela hjärnan består av knäck
  • ebe91

Nu har ju bara jag ett barn än så länge men hittills tycker jag det varit mycket enklare att vara hemma med han än att vara o jobba! Var ju in o jobbade 8 veckor nu i vår, och det var myyyycket tyngre. Sen får vi se hur det känns att vara hemma med två små monster, gissar att det är en viss skillnad ;) men som vi tänkt nu kommer lilleman vara hemma hela tiden, han får börja dagis samtidigt som lillasyster (våren 2018).

• Kpax
    snippisen skrev 2016-04-26 08:28:16 följande:

Någon som blivit gravid igen? Jag har haft två missfall på rad nu...

Usch vad tråkigt att höra! Hoppas du mår okej?

Jag är gravid, bf 20/9. Håller tummarna för dig!
  • Kpax

Jag försöker lägga in en bild, det brukar inte gå så bra. Det här är i alla fall min älskade kotte, 1 år den 9/5!

Sååå roligt nu när hon är större, jag gruvar mig för att få en ny bebis, men det är väl bara att ställa in sig på att det blir några tuffa månader i början :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?