Villhaenbebbe skrev 2016-07-11 11:20:15 följande:
Skönt att du har sambon hemma så länge :)
Här har jag en vecka kvar innan sambon får semester i 5 veckor, ska bli skönt att han kan hitta på saker med Olle på dagarna (typ gå på badet osv) så han får fullt fokus och leka av sig :) så himla trist att öppna förskolan här har sommarstängt, för hade gärna hängt där på dagarna :)
Men annars går det jättebra tycker jag, tycker nästan det är enklare med Olle och en liten bebis än Olle och vara gravid, DET vad tungt. Orkade inte lyfta, leka, springa runt osv, nu har jag mer ork!
Det enda som är jobbigt är att man helt förlorat sin "egentid", när Olle somnat för kvällen så vill jag passa på att ge Sigge närhet och låta han sova i famnen. Då blir det inte mycket tid för mig och sambon, eller tid att kunna långduscha (raka mig, inpacking, smörja in mig), träna, måla naglar och sånt man gör för sin egen skull. Men försöker tänka att den här tiden kommer snart försvinna och njuta av att han är så liten och go istället. Men nog saknar jag lite egentid!
Det är väldigt skönt att han är hemma, då kan jag lätt ge båda barnen lite egentid! Men vilken skillnad det är att få första o andra barnet, med Bosse var vi i en bebisbubbla flera veckor, nu med Alma var vardagen igång direkt igen.
Tycker också det är grymt skönt att inte längre vara gravid, för det var verkligen tungt på slutet! Bara att torka golvet efter varje måltid var ju en marddröm!
Hittills har Alma sovit mestadels (3v idag) så vi har kunnat se film på kvällen osv, ha mycket egentid med sambon. Men nu börjar hon vara vaken mer, kräva lite mer stimulans osv så våra myskvällar kommer nog inkludera henne mer o mer, och vår egentid bli mindre. Men man får tänka att det bara är en kortare period. :)
Hur har Olle reagerat på Sigge? Själv upplever jag ingen som helst svartsjuka. Han är mest go och ska krama lillasyster (ibland lite väl hårt dock). Mycket nyfikenhet också! Och har vi besök och någon håller i Alma vill står han ofta nära, pekar och säger något vi inte förstår :)