• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig

Hej på er! Det gläder mig att se att ni är kvar några stycken! Och tänk att det vankas/kommit nya bäbisar redan!

Walter slog av en bit av en framtand igår. Han verkar inte besvärad av det, det var ingen stor bit, men nu ser han lite tokig ut - jag ska ringa folktandvården imorgon bitti, men jag befarar att man inte lagar mjölktänder? Så han får leva med sitt nya, skeva leende? Någon som vet? (Ja, jag känner mig lite ytlig som ens bryr mig om det estetiska. Men jag gör ju det.)

Kram på er alla!

• KarinIngrid

Det kanske är annorlunda med så små barn men när jag var 5 år lagade de min framtand när den gick av.

Mimipig skrev 2016-06-19 23:44:40 följande:

Hej på er! Det gläder mig att se att ni är kvar några stycken! Och tänk att det vankas/kommit nya bäbisar redan!

Walter slog av en bit av en framtand igår. Han verkar inte besvärad av det, det var ingen stor bit, men nu ser han lite tokig ut - jag ska ringa folktandvården imorgon bitti, men jag befarar att man inte lagar mjölktänder? Så han får leva med sitt nya, skeva leende? Någon som vet? (Ja, jag känner mig lite ytlig som ens bryr mig om det estetiska. Men jag gör ju det.)

Kram på er alla!

• ebe91
    LillLouise84 skrev 2016-06-19 22:44:43 följande:
    Hur går det för dig? Kommit någon bebis?
    Ingen bebis här :( bf imorgon men förhoppningsvis innan veckan är slut! Haft lite mer förvärkar i helgen men klingat av varje gång...
  • tovemaja

Trött tröttare tröttast! 36 dagar till BF här och vi åkte optimistiskt nog iväg på cykelsemester med några vänner över helgen. Det var mysigt och gick bra men jag måste ha förträngt hur tungt det är på slutet av en graviditet,,. För på något mystiskt vid har jag också planerat besök från min morfar nu i 3 dagar, sedan middag med vänner hos oss dagen innan midsommar. Bort till släkt midsommar och middag/bio dagen efter... Sedan åker jag och F själva till västkusten 1 vecka. Hur tänkte jag? Får försöka planera om tror jag...

• septemberbarn08

Nu har jag äntligen slutat nattamma. I lördagsmorse vid 4.45 blev jag så otroligt less efter att hon suttit fast i mig hela natten, så jag kände att nu får det vara nog! Natten mot söndag gick över förväntan. Några uppvak men somnade rätt fort med nappen. Vaknade och var grinig igårmorse men det var ju inte så konstigt, hon var väl hungrig.

Inatt har vi sovit ännu bättre! Vaknade dock imorse till en grinig Selina igen.. inte konstigt som sagt, hon äter ju inte riktigt bra på dagarna och är sedan utan något alls att äta i minst 12 timmar. Hon var lite skakig också imorse så jag tänkte att hon var lite låg i blodsockret. Direkt efter det kräktes hon, typ tre droppar bara. Gult och luktfritt. Fikade lite och fick amma, bara för är få bort den värsta spänningen i bröstet. Sen kräktes hon igen, rätt lite, helt genomskinligt och luktfritt. Tänkte att det kanske kom för mycket och för fort när jag inte ammat på över två dygn. Gick en halvtimme så kom det en liten guck till efter att hon druckit vatten. Nu har hon både ätit och druckit och det har gått 3 timmar. Inte bajsat något alls än.

Känns skiiit att hålla syskonen inne i flera dagar och försöka hitta på något så de inte klättrar på väggarna men man vill ju heller inte ta för givet att det inte smittar så.. blir dryga dagar nu! Suck

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2016-06-19 23:44:40 följande:

Kram på er alla!

De lagar nog inte. Dottern slog bort toppen på en hörntand strax innan 3 år och de bara dokumenterade händelsen hos folktandvården och sa att vi skulle anmäla till försäkringsbolaget ifall att nästkommande tand har defekter pga vad som hänt mjölktanden
  • ebe91

Igårkväll trodde jag verkligen förlossningen var på gång, fick sån hemsk mensvärk i svanken. Och precis samma känsla i kroppen som när fl startade med Bosse... Inga direkta värkar, men sammandragningar. Fick till o med gå upp o bajsa. Men sen vid 00:30 klingade det av och idag är allt som vanligt... Hann säga åt sambon att jag trodde att det ev var på gång, 50/50 typ. Vilken besvikelse när det avtog...

• tovemaja

Å men spännande ändå! Det är på gång nu! Undrar så hur det kommer kännas för mig när det drar igång... Om man minns känslan osv. Från förra gången.

ebe91 skrev 2016-06-21 12:13:47 följande:

Igårkväll trodde jag verkligen förlossningen var på gång, fick sån hemsk mensvärk i svanken. Och precis samma känsla i kroppen som när fl startade med Bosse... Inga direkta värkar, men sammandragningar. Fick till o med gå upp o bajsa. Men sen vid 00:30 klingade det av och idag är allt som vanligt... Hann säga åt sambon att jag trodde att det ev var på gång, 50/50 typ. Vilken besvikelse när det avtog...

• Kpax
    ebe91 skrev 2016-06-21 12:13:47 följande:

Åh vad spännande!

Har du (och ni andra) något ni skulle vilja göra annorlunda inför en ny förlossning? Stundande, eller rent hypotetisk. Något ni kände var mindre bra när vi fick våra marsbebisar?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?