• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • KarinIngrid

Julian vaknar 6.30 och gör morgon. 
    äter frukost 7.00
    lunch 11:30 och somnar sen runt 12-14
    mellis 15.00
    middag 17:30
    somnar sen 20.00 för natten. 
    Vaknar 1-2 ggr per natten och behöver omstoppning och nappiplutt men annars sover han jättebra så det är ok.

• KarinIngrid

såg att det var någon som skrev och undrade om navelbråck, hur har det gått?
    jag fick navelbråck med Julian i v. 40 så blev igångsatt pga smärtan av bråcket, för att jag skulle slippa gå omrking med det längre än nödvändigt. Det var ytterst smärtsamt då den stora magen puttade ut bråcket hela tiden. Direkt efter förlossning försvann bråcksmärtan och vid återkontrollen var det helt läkt!

• Kpax
    septemberbarn08 skrev 2016-08-02 20:26:13 följande:

Min första kom två dagar innan bf (39+4), tvåan kom exakt på bf och med Selina gick jag över 4 dagar. Så i mitt fall har jag fått gå längre för varje barn jag fått:/

Äsch då, hoppas jag får lite tidigare! :)
  • Kpax
    ebe91 skrev 2016-08-03 04:58:18 följande:

B börjar äntligen sova bättre!

Han somnar för natten kring 20-20:30, just nu kämpar vi med att få han att sova i eget rum hela natten. Oftast vaknar han någon gång per natt för att han inte hittar tutten. Vi har då valt att göra det enkelt för oss - stanna o sova i hans rum resten av natten. Men nu försöker vi avvakta ifall han hittar tutten och annars gå in o ge den o sen gå tillbaka till vårat sovrum. Går bättre o bättre faktiskt! Inatt har vi ännu inte behövt gå in till han! :)

Sen vaknar han kl 7. Vilar middag kring 12 o sover då 45-90 minuter, oftast knappt 1 timme. Och sen sova igen kring 20-20:30.

Åh vad skönt! Jag önskar att Josefin också kunde sova till 7. Nu ska vi snart ha inskolning så då blir det väl jobbigt nog för henne, men annars kanske det vore idé att prova låta henne sova lite kortare på dagen. Typ 60min istället för 90.
  • Kpax
    Villhaenbebbe skrev 2016-08-03 07:38:19 följande:

Olle sover bra, och Sigge med faktiskt trots att han är så liten.

Innan Sigge föddes så strulade Olle med sömnen med många uppvak och svår att söva om, så i slutet av min graviditet fick han sova i vår sång igen (efter flera månader av att sova själv utan problem), och sova bra! :) sen föddes Sigge och nu sover jag med båda i vår säng och sambon sover i Olles rum haha.. Så vi har inte delat säng sen Sigge föddes. Men varken jag, han eller barnen lider av det. Bättre att alla får sova bra så vi orkar på dagarna :)

Olle sover iaf -

6:00 morgon

11-13 sova (vaknar han mot förmodan senare på morgonen blir vilan lite senare)

19-20 somnar för kvällen

Här är en bild på hur det ser ut när jag ska försöka tränga mig ner på kvällen haha..

Haha, vad mysigt det ser ut! Josefin sover inte bra i våran säng heller. Ofta flyttar jag över henne för att jag så desperat vill sova nån timme till, men hon ligger bara och myspetar på mig och sen vill hon ändå gå upp.
  • Kpax
    KarinIngrid skrev 2016-08-03 10:06:09 följande:

såg att det var någon som skrev och undrade om navelbråck, hur har det gått?

jag fick navelbråck med Julian i v. 40 så blev igångsatt pga smärtan av bråcket, för att jag skulle slippa gå omrking med det längre än nödvändigt. Det var ytterst smärtsamt då den stora magen puttade ut bråcket hela tiden. Direkt efter förlossning försvann bråcksmärtan och vid återkontrollen var det helt läkt!

Det var jag som frågade om navelbråck. Jag hade för mig att någon här i tråden hade det!

Det var nog inget bråck, det gjorde ont en vecka ungefär, men sen blev det bra. "Bullen" blev inte större. Vet inte om bebisen låg och tryckte bara, men det känns märkligt att hen skulle töja på samma punkt så himla länge när jag känner sparkar åt alla håll varje dag.
  • tovemaja

Kanske glömde skriva här? Natten till söndag föddes lillebror äntligen med en väldig fart! Vi var inskrivna på förlossningen 1 timme innan han föddes :) så nu är Folke storebror vilket känns helt absurt! Men så mysigt med två små grabbar nu!

• Villhaenbebbe
    tovemaja skrev 2016-08-11 07:42:43 följande:

Kanske glömde skriva här? Natten till söndag föddes lillebror äntligen med en väldig fart! Vi var inskrivna på förlossningen 1 timme innan han föddes :) så nu är Folke storebror vilket känns helt absurt! Men så mysigt med två små grabbar nu!

Grattis! Vad kul :) hoppas allt gick/går bra!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?