Kpax skrev 2016-10-03 14:00:13 följande:
Shit, det låter tufft. Josefin var inte heller en nöjd bebis (kanske mkt pga sitt magknip iofs), och tanken på att Frank kan bli likadan inom nån vecka får det att brusa i öronen på mig. Jag kunde inte sätta ner henne första evigheten, och sova mer än 30min i stöten började hon inte med förrän jag började jobba i november.
Går Olle på förskola? Tror det kommer bli räddningen för oss, för Josefin är inte heller nöjd med att vara inne i lägenheten och greja en hel dag. Å andra sidan blir hon fruktansvärt trött av dagis och orkar knappt med livet mellan 14 och 18. Min plan är att ta Frank i vagnen (bärsele som backup) och ta en promenad när jag hämtat henne. Då kan hon äta en frukt eller klämmis under tiden och få 30-60 minuters extra vila. Hon sover mellan 12 och 13.30 på förskolan, så jag tror inte hon somnar. Och sedan är det bara 1-1,5h tills sambon kommer hem.
Men jag drömmer också om hus, gud vad skönt det vore...
Ja alltså jag mistänker ju magknip på Sigge, för han är vääääldigt gasig. Men han är ju nöjd när man bär han å skulle det vara kolik skulle han väl skrika vidare.
Ja alltså det går ju, men får dåligt samvete att jag inte hinner leka med Olle. Som tur är så har han alltid lekt bra själv, knappt så man får vara med. Men jag VILL ju hinna leka med han också.
Men nu sen jag skrev sist så har vi faktiskt haft några bra dagar, då Sigge faktiskt lekt i gymmet iaf 5 min nån gång per dag!
Olle börjar på förskola om 2 veckor, bra för båda han och mamman! Han kommer tycka det är superkul och jag hinner fokusera fullt på Sigge! :)
Vi har lagt bud på ett radhus för två veckor sen, håller alla tummar att vi ska få det.