• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-29 22:01:34 följande:
    Igångsättning tyckte jag var först väldigt seg och sen gick det fort som tusan. Jag blev igångsatt en tisdag morgon klockan 7-8 med tabletter och sen hände inte ett skit utan bara tablett varannan timme och ctg varannan. Sen 23 gick vattnet och bebis kom inte förrän onsdag 16.39. Så de där 15 timmarna som det inte hände något på hade jag gärna tillbringat hemma istället.

Nu blir det springa i trappor, putsa fönster, rulla höfter på gymboll, käka ananas och ha sex från 1 mars smile5.gif så bebisen kommer ut av sig själv.
    För mig gick det i ett rasande tempo och det var en rätt jobbig upplevelse.

Jag ska följa ditt recept med trappor, sex och allt annat dom kan sätta igång det.

Ny graviditet och ny förlossning, kan bli helt annorlunda denna gången.
  • Teresiat

Vill inte trampa någon på tårna, men så här ser jag på saken... Man behöver kanske inte behöver överdriva och snöa in på negativa saker i en större överdrift, men jag röstar helt klart på att man ska kunna prata om allt som rör en graviditet. Det som är positivt för den ena kan ju vara negativt för den andra.. Så ska man bara hålla uppe lyckliga fasader och blunda för mindre roliga saker blir det ju jätte svårt så alla har olika referensramar. Alla förlossningar är olika, missfall är vanligt etc, att blunda för detta förändrar inte hur verkligheten ser ut. Är det inte bättre om vi stöttar varandra och att alla får lätta sina hjärnan? Det tycker jag iaf men jag antar att TS bestämmer om hon vill förbjuda vissa samtalsämnen :)

• JhjärtaK
    Astilbe skrev 2014-09-29 20:43:02 följande:
    Ha ha! Eller hur! smile1.gif Jag ska dock ta det på allvar och sätta igång på riktigt. Med start...ehm...i morgon... smile5.gif
    Tänk på att lite knipövningar är bättre än inga .

Men att knipövningar kan förhindra att man spricker tror jag tyvärr inte, däremot så återhämtar sig bäckenbotten väldigt mycket snabbare om man knipit ordentligt innan. Och som någon annan skrev så kan det vara svårt att hålla tätt mot slutet och det blir lättare om knipet sitter där
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2014-09-30 06:37:27 följande:

För mig gick det i ett rasande tempo och det var en rätt jobbig upplevelse.

Jag ska följa ditt recept med trappor, sex och allt annat dom kan sätta igång det.

Ny graviditet och ny förlossning, kan bli helt annorlunda denna gången.

Håller tummarna för en naturlig förlossningen den här gången som går lagom snabbt.
  • Skumbollen
    JhjärtaK skrev 2014-09-30 06:54:22 följande:
    Tänk på att lite knipövningar är bättre än inga smile1.gif .

Men att knipövningar kan förhindra att man spricker tror jag tyvärr inte, däremot så återhämtar sig bäckenbotten väldigt mycket snabbare om man knipit ordentligt innan. Och som någon annan skrev så kan det vara svårt att hålla tätt mot slutet och det blir lättare om knipet sitter där smile1.gif
    Det finns massor av forskning på att knipövningar minskar risken för bristningar :) bara att googla. Som jag nämnde så skriver även Gudrun abascal om det i sin bok "att föda" Vid knipövningar ökar man blodgenomströmningen i bäckenbotten som i sin tur leder till en mer elastisk vävnad.

Idag har jag förövrigt gjort 40% enligt appen :) snart är man i nedförsbacken :)
  • LillLouise84
    Skumbollen skrev 2014-09-30 08:09:55 följande:

Det finns massor av forskning på att knipövningar minskar risken för bristningar :) bara att googla. Som jag nämnde så skriver även Gudrun abascal om det i sin bok "att föda" Vid knipövningar ökar man blodgenomströmningen i bäckenbotten som i sin tur leder till en mer elastisk vävnad.

Idag har jag förövrigt gjort 40% enligt appen :) snart är man i nedförsbacken :)

Samma här 40 %
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2014-09-30 08:08:01 följande:
    Håller tummarna för en naturlig förlossningen den här gången som går lagom snabbt.
    Samma till dig! :)
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2014-09-30 08:09:55 följande:

Där ser man, visste jag inte men det låter ju logiskt när du säger det att knip kan minska risken. Tyvärr kan man ju inte eliminera den, tänk om det hade varit möjligt, vilken grej!
  • LillLouise84

Hmm sitter nu och tittar på nyhetsmorgon och de diskuterar influensavaccinering. En läkare där rekommenderar alla gravida att vaccinera sig. Hur tänker ni göra? Jag är kluven hur jag ska göra. Med en ettåring på dagis så känns det som jag behöver allt skydd jag kan få. Men en spruta är en spruta med främmande ämne i kroppen.

• tovemaja

jag kommer inte att vaccinera mig! Känns inte värt risken... man blir ju ändå inte "immun" och en influensa kan de flesta (inklusive gravida) klara tror jag!

ManoMani: tråkigt om du hoppar ur! Jag vill heller inte läsa skräckhistorier om förlossningar men jag hoppar förbi de styckena. Hoppas du vill stanna!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?