• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • JhjärtaK
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-01 08:23:09 följande:

Jag köpte en doppler från Celarblue igår och fick lyssna på bebisens hjärta. Det var det finaste jag någonsin hört :) Nu kan jag verkligen andas ut och njuta lite. 

Skönt att få bekräftelse när man inte fått göra KUB/VUL eller hört hjärtat innan :)

Åh så mysigt! Jag vill också lyssna på mina smås
  • Villhaenbebbe
    JhjärtaK skrev 2014-10-01 09:36:17 följande:
    Åh så mysigt! Jag vill också lyssna på mina smås
    Ja det var det verkligen :) Är så glad att jag köpte den! :) 
  • KarinIngrid

Va? Kan man köpa en manick o lyssna hemma????

Det vill jag med. Är i v 16 o har ännu inte fått lyssna hos bm

• Villhaenbebbe
    KarinIngrid skrev 2014-10-01 14:26:02 följande:

Va? Kan man köpa en manick o lyssna hemma????

Det vill jag med. Är i v 16 o har ännu inte fått lyssna hos bm

JA :) världens bästa grej ju :)

Den här köpte jag:
    www.billiga-tester.se/clearblue-prenatal-ultraljudsmonitor-p-10176.html

:) :) Jag hittade direkt - först hittade jag mitt egen puls, men efter lite mer letande så hittade jag hjärtljudet på bebis :) räknande till 160 slag i minuten!

Här ser du hur det funkar:

• Villhaenbebbe
    laila88 skrev 2014-10-01 14:39:54 följande:

www.tradera.com/search

finns några på tradera med :)

Haha, jag jobbar på Traderas kundtjänst :) :) 

Vill bara infa om att många av dessa är kopior och skickas från Kina. 
    Det är inte samma säkerhet på dessa som av Clearblue eller Angelsounds! 

Bara för att vara på den säkra sidan :)
  • laila88
    Villhaenbebbe skrev 2014-10-01 15:00:43 följande:
    Haha, jag jobbar på Traderas kundtjänst :) :) 

Vill bara infa om att många av dessa är kopior och skickas från Kina. 
    Det är inte samma säkerhet på dessa som av Clearblue eller Angelsounds! 

Bara för att vara på den säkra sidan :)
    Kul :) Aha, Ja det borde man ju kunnat räkna ut. Många såna där butiker på tradera huserar väl i Asien :)
  • maddec88

Hej! Jag får bebis nummer ett i slutet av mars :) har inte så jätte många gravida kompisar eller med kompisar med barn så om någon vill följas åt vore det kul :)

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-10-01 06:43:40 följande:
    Vad bra att allt såg fint ut men trist att den inte ville visa sig "från den sidan" smile5.gif

Ja bf blir efter RUL. Påpekade du att det inte stämde med kub eller med ÄL? Ibland mäter de då en extra gång för att se.

Det enda potentiella negativa med att få ett "missvisande" bf och bli tillbakaflyttad är att man ev får gå över tiden mer än de två veckorna då man vid bf redan är en vecka över tiden mätt från ÄL. Men de gör ju UL när man går över tiden för att se så att allt ser bra ut så det är bara en liten liten negativ aspekt trots allt smile1.gif
    Med dottern blev jag flyttad 9 dagar bakåt på RUL. Och i mitt landsting gör man inget UL förrän man gått två veckor över tiden! Dock tjatade jag mig till ett UL när jag var 1 vecka över och då visade det sig att vattnet var slut och moderkakan hade dålig produktion så jag blev igångsatt. Vill inte ens tänka på hur det hade sett ut efter ytterligare en vecka?!

Denna gång kommer jag inte att gå med på att bli flyttad mer än någon enstaka dag.
  • snö 81
    snö 81 skrev 2014-10-01 15:30:02 följande:
    Med dottern blev jag flyttad 9 dagar bakåt på RUL. Och i mitt landsting gör man inget UL förrän man gått två veckor över tiden! Dock tjatade jag mig till ett UL när jag var 1 vecka över och då visade det sig att vattnet var slut och moderkakan hade dålig produktion så jag blev igångsatt. Vill inte ens tänka på hur det hade sett ut efter ytterligare en vecka?!

Denna gång kommer jag inte att gå med på att bli flyttad mer än någon enstaka dag.
    Och dessutom får man gå tre veckor över tiden i mitt landsting!! I Stockholm vet jag att man gör UL efter max en veckas övergång och max två veckor över får man gå. Återigen sjukt att det kan vara så annorlunda från landsting till landsting
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?