Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Så spännande med era uppdateringar LillLouise och Snö! Hade ni inte bf samma dag också? Fullmånen är ju i kväll så ska bli kul att se om det blir dags för er båda att åka in idag. Fortsätt uppdatera

• Trollunge85
    fruberg skrev 2015-03-05 15:55:07 följande:

Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3

Lycka till
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-03-04 23:26:47 följande:

Träffade en kompis idag (hon har fött tre barn) som jag inte sett på över ett halvår och hon utbrast "villa svullna läppar du har! Nu är förlossningen nära!" Det skulle vara ett säkert tecken, tydligen. Någon annan som hört nåt liknande?

Svullna läppar tänker jag mer har att göra med att (i mitt fall om jag fått höra det) att jag svullnar på lite här och var sen ett tag tillbaka. Tror jag konstaterade någon dag att jag fått större läppar så antingen är det vätska eller så är det ett täcken på att det närmar sig
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-03-06 08:17:45 följande:

Sambon har varit hemma från jobbet två dagar så nu har jag gjort ett ryck här hemma igen. Nu är garderoberna färdiga och jag är SÅ nöjd! Ordning och reda bland alla kläder, äntligen! Och så tog vi en tur till soptippen igår och slängde hur mycket rat som helst som legat länge och stört mig. Och så renbäddade jag igår och dammtorkade hela huset.. med onda fogar som resultat så jag fick inte på mig höger strumpa imorse haha.

Nu när jag fått färdigt allt som stressat mig tänkte jag varva ner och vänta på bebis i lugn och ro..

Skämtar förstås! Åker till syrran i eftermiddag och hämtar några dvd-skåp som jag ska måla i helgen:P

Men SEN.. Kanske;)

Vilken energi. Hoppas du lyckas varva ner lite mellan varven. Vi ska till ikea efter jobbet idag och det ser jag inte fram emot. Ikea verkar plocka fram det värsta trots att jag vet precis vad vi ska ha och det teoretiskt sätt borde vara ett snabbt besök...
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-03-06 12:13:33 följande:

Äckelvarning för de känsliga!

Tjejer! Nu håller vi tummarna här :) var nyss på toa och ut kom en matskedsstor dallrig klump (lite lätt vitstrimmig, annars genomskinlig med lätt gul ton), kan det vara den där kända slemproppen som precis lossnade?! Har inte haft några flytningar alls under graviditeten, och den kändes så stor för att bara vara en vanlig flytning? Hoppas hoppas hoppas! (Bf+7!)

Jag hoppas att det är slemproppen och att det kommer igång för dig!
  • Trollunge85
    laila88 skrev 2015-03-06 13:01:48 följande:
    Precis som du beskriver är det! Blivit lite bättre efter en natts vila :) Håller med om att det ska bli skönt att bli fri! Nu tar jag mig knappt upp ur sängen! Hur gör ni andra? Är det så för er med?
    Kan knappt vända mig i sängen, knappt ta mig upp och knappt gå. Vill bli rörlig igen! ålar mig på rygg så benen ramlar ur sängen sen måste jag ta tag i sänggaveln eller nåt annat så jag kan slita mig upp med armarna, hjälper till lite med magmusklerna men jag är less på va en val! Utan hjälp.
    Jag försöker typ kasta mig upp ur sängen med hjälp av magmusklerna och farten. Ibland funkar det utan problem och ibland hugger det till och ibland kommer jag ingenstans utan ser bara ut som en strandad val och då drar min man upp mig.

Och sen när man väl är uppe blir det dags för strumppåtagningen...
  • Trollunge85
    laila88 skrev 2015-03-06 13:01:48 följande:
    Precis som du beskriver är det! Blivit lite bättre efter en natts vila :) Håller med om att det ska bli skönt att bli fri! Nu tar jag mig knappt upp ur sängen! Hur gör ni andra? Är det så för er med?
    Kan knappt vända mig i sängen, knappt ta mig upp och knappt gå. Vill bli rörlig igen! ålar mig på rygg så benen ramlar ur sängen sen måste jag ta tag i sänggaveln eller nåt annat så jag kan slita mig upp med armarna, hjälper till lite med magmusklerna men jag är less på va en val! Utan hjälp.
    Det är starkt av dig att klara dig utan hjälp! Hade glömt bort att du gick igenom allt själv, det är jätteimponerande att du gör det. Du måste känna dig ännu mer trött på det här med att försöka ta dig ur sängen än vad jag gör när det inte finns fler alternativ än att klara det på egen hand.
  • Trollunge85
    laila88 skrev 2015-03-06 16:51:22 följande:
    Ärs gnälla får väl alla ;D det är inte lätt även om man har en sambo, än om det är en fullt frisk,tillfälligt handikappad eller förkyld, hehe. Man glömmer verkligen hur tungt de blir mot slutet märker jag :)
    Trollunge85 skrev 2015-03-06 14:37:17 följande:Det är starkt av dig att klara dig utan hjälp! Hade glömt bort att du gick igenom allt själv, det är jätteimponerande att du gör det. Du måste känna dig ännu mer trött på det här med att försöka ta dig ur sängen än vad jag gör när det inte finns fler alternativ än att klara det på egen hand.
    Jaa huvva trött på att va en flodhäst nu. Och stoltheten att klara sig själv är nog värst av allt hehe. Min exsambo hör av sig lite mer nu iaf och börjar visa engagemang mer. Men då han erbjuder sig att komma en vecka innan BF så är stoltheten för stor för att låta han :) Men han ska ändå komma några dagar innan och storhandla och hjälpa till med det sista som behövs göras säger han, så då ska han minsann få pumpa vagnen och sätta upp hyllor och lite annat jobbigare på min att-göra-lista ;D
    Låter bra. Utnyttja hans vistelse maximalt med att få gjort allt du inte orkar med.
  • Trollunge85

Överlevde besöket på Ikea. Kan bero på att det var väldigt lite folk och där så det gick att gå dit man ville direkt utan att följa den vanliga färdriktningen. Nu har vi en skötbädd och madrasskydd för läckande blöjor eller när vi ska in till förlossningen för att skydda bilen mot fostervatten. Dessutom införskaffades lite nya förvaringslådor och lite tyg och fleece till mina syprojekt. Tänkte fel igår när jag skulle klippa till baksidan till mitt lapptäcke så vi behövde en ny fleece. Tur de kostar 9kr så jag hade råd att tänka fel den felklippta får användas till att sy ett babywrap.

Men trots att besöket var kort fick jag ändå huvudvärk i slutet. Nu får det vänta med ikeabesök tills efter barnet har fötts.

• Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-06 18:50:05 följande:
    Härligt!

Bubbel hade såklart varit på sin plats att fira med, men jag tål inte vitt vin så det går bort för mig. Om jag dricker mer än en halv klunk vitt vin börjar jag spy efter ca 2 timmar - ungefär som när man blir matförgiftad.
    Jag tål inte rött vin. Vissa dyrare sorter funkar men oftast mår jag väldigt dåligt även när jag bara druckit lite. Så jag håller mig till de vita vinerna. Tänk så olika det kan vara.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?