BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Så spännande med era uppdateringar LillLouise och Snö! Hade ni inte bf samma dag också? Fullmånen är ju i kväll så ska bli kul att se om det blir dags för er båda att åka in idag. Fortsätt uppdatera
Så spännande med era uppdateringar LillLouise och Snö! Hade ni inte bf samma dag också? Fullmånen är ju i kväll så ska bli kul att se om det blir dags för er båda att åka in idag. Fortsätt uppdatera
Blev igångsatt pga för lite fostervatten. Ligger på förlossningen nu. Fått 3 doser cytotec, kan få 6 st.. inga värkar än.. v. 41+3
Träffade en kompis idag (hon har fött tre barn) som jag inte sett på över ett halvår och hon utbrast "villa svullna läppar du har! Nu är förlossningen nära!" Det skulle vara ett säkert tecken, tydligen. Någon annan som hört nåt liknande?
Sambon har varit hemma från jobbet två dagar så nu har jag gjort ett ryck här hemma igen. Nu är garderoberna färdiga och jag är SÅ nöjd! Ordning och reda bland alla kläder, äntligen! Och så tog vi en tur till soptippen igår och slängde hur mycket rat som helst som legat länge och stört mig. Och så renbäddade jag igår och dammtorkade hela huset.. med onda fogar som resultat så jag fick inte på mig höger strumpa imorse haha.
Nu när jag fått färdigt allt som stressat mig tänkte jag varva ner och vänta på bebis i lugn och ro..
Skämtar förstås! Åker till syrran i eftermiddag och hämtar några dvd-skåp som jag ska måla i helgen:P
Men SEN.. Kanske;)
Äckelvarning för de känsliga!
Tjejer! Nu håller vi tummarna här :) var nyss på toa och ut kom en matskedsstor dallrig klump (lite lätt vitstrimmig, annars genomskinlig med lätt gul ton), kan det vara den där kända slemproppen som precis lossnade?! Har inte haft några flytningar alls under graviditeten, och den kändes så stor för att bara vara en vanlig flytning? Hoppas hoppas hoppas! (Bf+7!)
Överlevde besöket på Ikea. Kan bero på att det var väldigt lite folk och där så det gick att gå dit man ville direkt utan att följa den vanliga färdriktningen. Nu har vi en skötbädd och madrasskydd för läckande blöjor eller när vi ska in till förlossningen för att skydda bilen mot fostervatten. Dessutom införskaffades lite nya förvaringslådor och lite tyg och fleece till mina syprojekt. Tänkte fel igår när jag skulle klippa till baksidan till mitt lapptäcke så vi behövde en ny fleece. Tur de kostar 9kr så jag hade råd att tänka fel den felklippta får användas till att sy ett babywrap.
Men trots att besöket var kort fick jag ändå huvudvärk i slutet. Nu får det vänta med ikeabesök tills efter barnet har fötts.