Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Idag lurade mannen ut mig på en promenad i det fina vårvädret med strålande sol. Blåste men väldigt trevligt tills vi var ungefär längst bort på rundan och jag blev helt plötsligt jättetrött. Tyvärr var det lång tid tills bussen skulle gå hemåt (vi gick för att ha den möjligheten om jag skulle bli trött) så det var bara att traska hemåt igen efter att ha köpt varsin macka och dricka på Ica. Det är väl ungefär 2 km från Ica och det var inte roligt. I slutet där det är en backe fick mannen trycka på i ryggen för att jag skulle komma framåt. Nästan tre timmar var vi ute på något som jag tror var 6 km lång runda. Men sol fick vi och kanske är det det som gör att jag är på bra humör trots att mina ben inte vill göra mer idag. Nu ska jag vila och kanske dessutom få sova lite och ta igen nattens förlorade sömn.

• Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-03-08 14:29:01 följande:
    Usch jag blev trött bara av att läsa det där! 6km, hur orkar du!?! Jag är grymt stolt över mig själv om jag tar mig den kilometern jag har hem till mina föräldrar och då måste jag ha skjuts hem och tar mig ingenstans på två-tre dagar efteråt!
    Det undrar jag också. Kanske var det solen och att jag skulle bara gå de första kilometrarna och sen skulle vi hitta ett café att äta på och den ta bussen hem. Men allt var stängt på söndagar (har bara bott här ett år så har inte full koll på öppettider) så det blev lite mer promenad av att leta runt och sen var det så lång tid tills bussen gick hem att jag tyckte att jag lika gärna kunde plåga mig hem än sitta och vänta. Och vi kom nästan hela vägen hem innan bussen körde om oss
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-03-08 19:08:06 följande:

Det KAN ha kommit en skvätt fostervatten. Men det var i samband med toabesök, så jag vet inte vad som var kiss, flytning och fostervatten isf. Det kom liksom en rejäl skvätt av något, utan att jag kissade. Såg grumligt ut i toan, och ljust ljust rosa på papperet.

Jag tog på mig en binda nu, så får vi väl se om det kommer mer, annars var det nog inget.

Jag har inte sett någon slempropp, ska den alltid komma först?

Har f.ö sytt ett underlakan, ett påslakan, ett örngott (allt av ett befintligt set vi aldrig använder eftersom vi inte har enkelsäng) och ett överdrag till spjälskyddet. Det hjälpte mitt humör att åstadkomma något.

Vad spännande! Hoppas det är något på gång för dig.
  • Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-03-09 06:42:10 följande:

Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.

Stort grattis till sonen! Hoppas ni får mycket möjlighet att vila så ni återhämtar er fort.
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-03-09 06:56:13 följande:
    Jag ringde skolan och de tyckte jag gjorde helt rätt som håller honom hemma så det känns skönt:) tydligen går magsjukan fortfarande för fullt där så hon såg inte alls någon anledning till att jag ska lämna honom och utsätta oss för den risken nu. Var tydligen inte den enda föräldern som gjort likadant som höggravid:)
    Vad skönt att de var förstående. Då slipper du gå omkring och oroa dig över det.
  • Trollunge85

14 dagar kvar till BF. Känns konstigt att nu gå över till att räkna ner jämfört med tidigare då jag räknade antal veckor. Ställde mig på vågen och det skulle jag inte ha gjort.. Vet inte vilket som kändes mest jobbigt, att det var 400 g kvar tills jag gått upp 20 kg sen inskrivning eller att det bara är 1,4 kg kvar innan jag kommit upp på 90 kg, vikten jag tänkte undvika. Men med fötter och händer som är jättesvullna kanske jag inte ska vara så förvånad över att jag går upp hela tiden. Undrar var det kommer att sluta. Dags för barnet att komma ut nu tycker jag. Vill inte gå upp mer. Idag måste väskan packas så barnet fattar att det är dags att komma ut

• Trollunge85
    Kpax skrev 2015-03-09 09:05:13 följande:

Åkte in vid fem, var öppen 2-3cm, fick morfin och något att sova på, så jag har faktiskt kunnat halvsova mellan värkarna. Sjukt skönt!!

Nu är jag uppkopplad på ctg igen, och ska väl snart bli undersökt. Värkarna kommer var femte minut och är rätt tuffa.

Åh vad roligt att det verkligen är på gång nu! Fick maken också morfin för ryggen? Tänkte lite två till priset av en och så han kan klara av att vara ett stöd för dig

Ska bli roligt att läsa om det blir någon uppdatering längre fram idag eller imorgon.

Stort lycka till nu!
  • Trollunge85
    JhjärtaK skrev 2015-03-09 08:54:28 följande:

Grattis ebe91 och lycka till Kpax!

Vaknade inatt av den där jäkla molvärken men två alvedon gjorde att jag kunde somna om. Har mindre tecken nu på att de vill ut än jag hade kring vecka 30 så jag tror att dessa stannar till det planerade snittet faktiskt.

Har börjat lägga på mig rejält med vätska! Plus 3 kg på två veckor och skorna sitter tighta och fingrarna är som prinskorvar!

Idag är det mitt sista TUL. Känns lite sorgligt men också skönt då det verkligen är nära nu! Jag undrar så vilka de här två tjejerna kommer visa sig vara. Precis som sin storasyster eller kommer de vara helt annorlunda? Läkaren som vi skall till idag mäter dock "smått" så jag är inställd på att de enligt hennes mätning knappt har växt de senaste två veckorna men vi får se, kanske har jag fel och hon mäter stort idag

Sen är det gravidfotografering, har sminkat mig men ännu inte orkat fixa till håret. Vill egentligen inte ha med mitt ansikte på korten då jag är så jäkla svullen men kände ändå att jag måste göra det "möjligt" att ha med ansiktet såklart. Har några sidenband med mig så jag tänkte knyta en rosett över varje bebis och hoppas att det blir fint

Har också lagt på mig mycket vätska. Mina stora gympaskor är snarare små nu och mannens foppatofflor som jag ibland lånar när jag inte ska långt börjar också bli trånga. Det är inte alls roligt.

Jag var på gravidfotografering/familjefotografering (en del bilder togs med mannen också för att ha någon bild på hela vår lilla familj som den är just nu) för tre veckor sen. Vi har nu  fått provbilderna för att hitta vilka vi vill behålla. En del guldkorn men man ser att jag gått upp mycket i vätska speciellt i ansiktet där ögonen ibland försvinner när jag ler samtidigt. Men där finns några som blev bra, speciellt en där jag står lutad mot ett träd och tittar ner på magen (och då ser man inte så mycket av ansiktet så det kan vara därför ). Nu ska vi bara komma överens om vilka vi vill behålla och om vi vill ha några fler än de som ingår i grundpriset.
  • Trollunge85
    Misty W skrev 2015-03-09 09:23:41 följande:
    Så hade jag det med dottern. Kom in vid 02, fick morfin för att sova & sen fick dom dra igång mig igen med dropp. Skönt att ditt inte stanna av utan att det rullar på av sig själv!

Håller alla tummar och tår att du snart får bebisen i famnen!

Tur att någon här inne sa till mig att ladda ner appen så jag kan kika in med jämna mellanrum ;)

13:30 har jag inskrivning inför mitt snitt imorgon! Men först Ikea & chilli med sambon som är ledig idag..
    Vad roligt att det är dags nu! Ha en riktigt bra mysdag med mannen!
    snö 81 skrev 2015-03-09 09:30:28 följande:
    Härligt med en mysdag med mannen och vilken häftig grej att veta att detta är sista dagen innan ni blir fem i familjen!

Jag börjar bli galen av att inte veta exakt när bebisen ska komma...
    Jag vill också veta när det är dags så jag slipper gå omkring och undra. Men jag vill ju inte heller ha kejsarsnitt eller bli igångsatt utan hoppas att det startar av sig själv. Synd att man inte kan få en app som är kopplad till barnet och som kan berätta att nu är barnet klart och tänker starta födsloprocessen om 20 timmar eller likanande Men det kanske kommer i framtiden
  • Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-03-09 09:51:24 följande:
    Jag vill absolut inte snittas så ett sånt datum är inget jag vill ha. Jag vill helst inte bli igångsatt heller, men jag är samtidigt livrädd för övertid och då är igångsättning lockande. Men även fast vi har tid den 19:e för bedömning om igångsättning finns inga som helst garantier på att det kommer bli av då. Men dom har lovat att jag får komma in och kolla att allt ser bra ut varje dag efter BF om jag vill :)

Helst av allt vill jag att det sätter igång av sig själv nu i veckan alternativt början av nästa vecka. Jag håller med om att en app som kunde se när det är på gång hade varit toppen!!
    Jag hade velat att det satte igång i nästa vecka. Hellre lite före än efter BF. Det går även bra om det sätter igång nu även om vi inte är klara med förberedelserna. Vi har ju allt som behövs och skulle något mer behövas så går det ju att införskaffa. Det är det här med att passera BF som skrämmer mig för då känns det som oändligt lång tid kvar.

Som en liten parentes så måste jag berätta vad min man trodde BF stod för. Vi var på besök hos några kompisar för flera veckor sen och då frågade de när det var beräknat. Då sa mannen att bäst före datumet var den 23 mars Bäst före, ja jag håller med men tror inte vetenskapen gör det för isf hade alla satts igång direkt efter BF
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?