ebe91 skrev 2015-03-04 11:49:13 följande:
Alltså detdär med blodgrupperingspapper, undra om min bm missat det eller om det inte är rutin i mitt landsting? Sen verkar det ju som att alla får lämna urinprov när ni är hos bm, har fått göra det en gång o det var i v 20 eller 25? Har hon missat det också? Eller har det funnits orsak till att ni fått lämna urinprov?
Jag har inte fått några papper om blidgruppering. Födder man inom mitt landsting behöver man inga papper har de sagt.
Hos barnmorskan har jag under hela graviditeten kissat på sticka för att kolla hf (inget annat urinprov) samt kollat blodtrycket. Det gör de med alla har de sagt. Vägt mig har jag bara gjort vid inskrivningen plus en gång till nu i slutet (v35 tror jsg stt det var). Sen har jag kollat blodsockret några gånger, järnet har jag bara kollat en gång i början (är inte det ovanligt lite? Men jag äter oavsett järntabletter på inråd av barnmorskan). Annars är det magen som mäts från v 25 (tror jag att det var) och från v35 har de kollat hur barnet ligger. Sen har de kollat blodgrupp två ggr. Kanske har de kollat nåt annat också men det minns jag i så fall inte. Tillhör örebro landsting
Måste lägga till att min sammanfattning tog mindre än 3 min. Hon skrev att min graviditet varit normal och att jag önskade guidning gällande bedövningen. Har så svårt att föreställa mig hur det blir så jag hade inga önskemål. Jag hoppas förvisso att bara klara mig på lustgas men gissar när jag väl är där kommer jag känna helt annorlunda och därför tyckte jag att det är bättre att de på förlossningen kommer med råd så får vi se hur jag gör då.