Mullan skrev 2015-02-18 22:52:49 följande:
Mimmi är toppen!:)
Det är den avdelningen jag har hört dåligt om, just för att det ska kännas så hemma som möjligt så använder dom inte full utrustning. En bekant till mig gick över ett dygn tack vare det. Hon sa att nu åker jag till Näl, och helt plötsligt så hade dom plats på den vanliga avdelningen som hon ville till först men som var "full" enligt dom. Och då fick dom se att hon hade mkt urin ståendes i blåsan. Så fort dom fick tappat så öppnade hon sig som hon skulle och förlossningen kunde fortsätta.
Det är väl en trygghet att åka tillbaka till samma ställe, man vet lite mer om vad man har att vänta sig liksom. :) när har du bf?
Okej, det var ju inget vidare. Jag hade bara lustgas sist och första gången lustgas och eda. Nu har de ju tagit bort lustgasen, men jag tror att det går bra utan. Sist hade jag den i 2,5 timme av 12 timmar. Jag vill ha det så naturligt som möjligt och är inte intresserad av en massa smärtlindring.
Kompisen har fött 1 eller 2 av sina 3 barn på vån 7 och hon var väldigt nöjd. Jag får säkert igångsättning igen och hamnar på den vanliga eller special ändå.
Har bf 31:e mars, så gissar att den kommer till påsk.