Inlägg från: Smulan 89 |Visa alla inlägg
  • Smulan 89

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Idag fick jag gjort min gravidfotografering =) Vad spännande att det snart verkar komma mer bebisar i tråden =) Själv har jag bf 31:e mars, så får nog vänta på min bebis tills ni andra har fått era =P

• Smulan 89
    ebe91 skrev 2015-03-09 06:42:10 följande:

Igårkväll kl 19:13 kom våran fina gosse! Hade en väldigt tuff förlossning som slutade med sugklocka o klipp, pojken var tagen efteråt o har legat på neo under natten men tycks må bra! Ska snart över o hälsa på honom igen :) jag är helt slut både fysiskt o psykiskt så återkommer hit när det känns lite bättre.

Grattis =)
  • Smulan 89
    Kpax skrev 2015-03-09 09:05:13 följande:

Åkte in vid fem, var öppen 2-3cm, fick morfin och något att sova på, så jag har faktiskt kunnat halvsova mellan värkarna. Sjukt skönt!!

Nu är jag uppkopplad på ctg igen, och ska väl snart bli undersökt. Värkarna kommer var femte minut och är rätt tuffa.

Lycka till =)
  • Smulan 89

pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Misty W skrev 2015-03-10 06:44:11 följande:

Nu är jag duschad & svärmor har droppat oss på SöS. Anmälan kl.07:10 & sen en lång väntan..

Lycka till idag =)

• Smulan 89
    Kpax skrev 2015-03-10 09:03:46 följande:

En liten uppdatering då!

16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).

Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)

När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.

Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.

Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)

Grattis =)
  • Smulan 89
    Misty W skrev 2015-03-11 02:35:51 följande:

Ligger här vaken och kom på att jag inte skrivit till er än..

Imorse 10:21 kom en liten kille (liten om man jämför med hans bror) på 53,5cm & 4590g.

Han tog en stor kallsup fostervatten så han och pappa fick springa iväg med läkare och låg på neo i 5timmar med sond & andnings maskin innan han blev utskriven och jag äntligen fick träffa honom & framför allt hålla honom i in famn! Men nu verkar han ok och ligger i baljan å sover sött!

Jag är väl ganska mör efter snittet, men tycker att det gått bra. Längtar tills imorgon när jag får duscha, klä på mig, dra katetern & kanske träffa mina stora barn ;) men framför allt försöka mig på ett liv på benen med en bebis.

Har verkligen en sann hjälte till sambo som springer runt å fixar mat, byter blöja, hämtar mat till mig osv. Och sjukt imponerad över hur cool han var under hela 5 timmars kaos med lilleman.

Stort grattis till alla nyblivna mammor! Och sen håller jag tummarna för att ni andra får era snart!

Grattis till bebisen =)
  • Smulan 89

Vilka söta bebisar ni har fått =)
    Min är klar i alla fall idag v 37+0. Så 3-5 v kvar.

• Smulan 89
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen

Grattis =)
  • Smulan 89
    Dideliana skrev 2015-03-12 10:19:40 följande:

Nu är vår lilla prinsessa född. Blev igångsatt den 4/3 pga allvarlig hepatos. Annie föddes 5/3 kl 21.28 efter en helvetes förlossning. 51 cm lång och 3490 gram tung. Grattis till er andra som fött och lycka till ni som är kvar.

Grattis =)
  • Smulan 89
    Mildamilda skrev 2015-03-13 17:37:02 följande:

Ni som fött, kände ni er nåt annorlunda före? Typ extra trött, extra pigg ellervadsomhelst? Jag har i två dagar varit megatrött typ som full på nåt sätt. Det kanske bara är kroppen som säger åt mig attjagbör sova...

Jag har varit helt slut idag. Hade nog nästan kunnat somna stående.  Magen har varit skum också. Vet att jag var lös  magen dagen innan båda barnen, men då hade ag igångsättning, så tror att min stressmage var orsaken.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?