Inlägg från: Trollunge85 |Visa alla inlägg
  • Trollunge85

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-04-15 11:54:44 följande:

Livet som trebarnsmorsa alltså.

5.30 slog larmet igång men just precis då låg minsta och åt som bäst så jag låg kvar en halvtimme. Upp och bokstavligen KASTA i sig frukosten, ställa fram frukost till sonen och väcka honom. Amma bebis, tvätta och klä bebis, amma lite till, hjälpa sonen med kläder och tandborstning, dra kammen genom håret på mig själv. På med ytterkläder och iväg till skolan. Hem igen och amma, duscha och amma lite till. Och skifta maskin i tvättstugan.

Ut och handla, ner på bvc, in på labb och ta odling på såret, grinig bebis, stressad mamma. Nu är det bara några minuter tills sonen slutar skolan och ska bli hämtad och jag sitter och turboammar en hungrig bebis!

Hade varit skönt att få andas lite också;)

Och jag som tycker det är jobbigt med en... Jag måste nog träna på det här med multitasking...

Starkt jobbat!
  • Trollunge85
    Chuckiiii skrev 2015-04-15 12:38:39 följande:
    Har också haft en skitnatt! Min fis sov 21-01 och somnade inte igen, bara små halvtimmeslurar! Vi matade, vaggade, hon fick ligga mellan oss och på oss. Inget hjälpte, man känner sig så hjälplös!

Hon har fortfarande inte sovit nån längre stund, en knapp timme som mest:(
    Fortfarande inte? Hjälper promenad med vagn? Låter jobbigt. Här har lillkillen sovit flera pass under dagen och han lyckades till och med somna utan att jag behövde ge mig ut med vagnen = jag fick äta frukost. Det räckte med att jag gungade liggdelen några gånger medan jag gick runt och plockade i köket. Hoppas bara han är lättsövd i natt. Men å andra sidan nu ska mannen inte till jobbet förrän tisdag så det känns inte lika jobbigt att hans sömn blir fördärvad
  • Trollunge85
    Mildamilda skrev 2015-04-15 22:23:59 följande:

Jag har cirka 5 kg att gå ner, skulle behöva minska min dagliga chokladdos... Men jag blir så hungrig och sötsugen av amningen. Var inte alls sötsugen under graviditet. Tips på bra, smidig mellanmål som mättar? Efter mitt första barn hade jag tre envisa kilon kvar under hela första året. De försvann samtidigt som sonen fyllde ett, jag blev magsjuk och slutade amma. Tror kroppen "höll kvar" de extra kilona för amningens skull.

Chiapudding. Kan smaksättas med kakao så du får en lättare övergång. Lite som nyttig chokladpudding.
  • Trollunge85
    septemberbarn08 skrev 2015-04-16 08:44:37 följande:

Jag vet inte vad det blivit med mig men jag äter och äter hela tiden nu! Frukost kl.6 och nu vid 8 smällde jag i mig en hel portion gröt och nu äter jag frukt och kakor;)

När jag fick de andra två barnen hade jag verkligen NOLL aptit under de första veckorna. Nu håller jag på att hungra ihjäl hela tiden, igår åt jag lunch redan 9.30 för att jag var så hungrig. Och så HÄLLER jag i mig minst 1,5 liter vatten om dan.. Jag som HATAR vatten i vanliga fall.

Hoppas det visar sig på vågen också:)

Amningen kanske Jag är konstant törstig. Kan dricka hur mycket vatten som helst. Om H inte krävt min uppmärksamhet hade jag nog ätit konstant också. Men jag är nöjd om jag får i mig två mål mat när jag är själv hemma och äter lite mer när mannen också är hemma (vilket lär innebära att jag kommer gå på 5:2 dieten när han jobbar fullt igen)
  • Trollunge85
    Mildamilda skrev 2015-04-16 10:59:28 följande:
    Just ja det är det nog...

Pina colada chia lät gott, du får rapportera sen. Annars tänker jag mig att ha i mkt saker som frukt, bär och nötter gör det lite lättare att äta. Men då är det inte lika smidigt längre.
    Jag hade i kakao och dadlar. Funderar på att söta med lite honung nästa gång eller ha i lite fler dadlar. Men det var helt ok tyckte både jag och mannen. Vi toppade med färska hallon så jag tror på det där med frukt i eller till.
  • Trollunge85
    sommarstad skrev 2015-04-16 13:27:35 följande:

Vilka fina bebisar ni visar upp :)

idag kommer jag strunta i att äta nyttigt och una mig lite fika. Jag fyller nämligen år idag :) maken är ledig men har varit iväg och fixat med bilen och köpt present (han är verkligen ute i god tid :p ). Han ska även köpa med sig lunch och fika på vägen hem. Sen blir det en promenad för att gå bort fikan :D

Grattis på födelsedagen!
  • Trollunge85
    Kpax skrev 2015-04-16 15:10:17 följande:
    Ja dadlar kan man ju ha i! Det ska jag prova.

Jag gjorde goda bollar med dadlar, nötter, kaffe och kakao för ett par veckor sedan.
    Smart tips. Ska testa det. Som nyttiga chokladbollar
  • Trollunge85

Idag gick jag en 50 min promenad. Utöver det var vi och hälsade på en kompis på hans jobb för att lämna lite saker och sen en tur till Ikea. Så nu har jag ammat offentligt för första gången och kände mig inte riktigt bekväm med det men det funkade även om H inte heller kom riktigt till ro. Det var tur att vi visste exakt vad vi skulle ha på Ikea för självklart slutade besöket med gallskrik för att H var övertrött (förstår honom, Ikea gör så med mig med och då var vi bara i butiken en halvtimme). Han somnade dock i bilen och är nu inne på sitt andra långpass i sömn. Vet inte om det är bra eller dåligt inför i natt men vi passade också på att sova lite efter utflykten så vi kan orka med natten om det behövs.

För min egen del känner jag att jag eventuellt tagit lite för långa promenader lite för tidigt. När vi kom hem efter vår utflykt hade jag ont och borde nog satsa på lite mer vila. Men samtidigt är det bra både för mig och H att komma ut så får kanske satsa på kortare promenad och sen fortsätta vara ute men kanske sitta ner istället för att gå omkring.

• Trollunge85

Vägde mig idag för att börja ha lördagar som vägdag. Två veckor sen fl och vikten fortsätter neråt. 1,5 kg ner sen förra vägningen i mitten på veckan. Nu är det 11,5 kg kvar till mitt mål. Försökte få på mig mina ringar igen idag. Gick inte. Hoppas det går av sig själv när jag tappat några fler kilon men annars får jag väl lämna in dem så de tas ut.

• Trollunge85
    snö 81 skrev 2015-04-18 16:07:20 följande:
    Jag fick inte heller på mig mina ringar först, men sen helt plötsligt en dag så gick det. Dom satt fortfarande inte helt bra från början, men nu känns det som vanligt. Tror i mitt fall att det var vätska som försvann, känns inte som att mina kilon gick så långt att dom satte sig på händerna :)
    Hoppas det bara är vätska som inte kommit ut än. Men det är ju bara två veckor sen jag födde så jag får ge det lite tid innan jag ger upp. Vad säger de? 9 mån upp, 9 mån ner?
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?