• klarsson

Någon i Karlstads trakten som väntar på IVF (hösten 2014)?

Hej hej! Min man och jag, både 35, väntar på besked på när jag ska börja IVF proceduren. Troligtvis kommer detta ske i örebro någon gång under hösten men undrar om det är någon annan som håller på att vänta på IVF eller har genomgått det som bor i Karlstads trakten? Vore kul att få höra andras erfarenheter och följa uppdateringen om hur det går samt få lite extra stöd. Tack :)

• Svar på tråden Någon i Karlstads trakten som väntar på IVF (hösten 2014)?
  • klarsson
    Muliin skrev 2014-10-06 14:14:53 följande:
    Hoppas på det bästa nu att det tar sig :)

Dom ringde från Örebro idag. 2 st blastocyster gick till frysen ev mer imorgon.

Synd bara att jag blev överstimulerad så att vi måste vänta tills slutet på november :/
    Hej hej! Tänkte bara kolla hur det går med dig?
  • Muliin
    klarsson skrev 2014-10-09 12:57:33 följande:
    Hej hej! Tänkte bara kolla hur det går med dig?
    Jo då det går bra. Väntar på min mens som jag ska ha om några dagar och att mensen ska komma nästa månad igen så vi kan göra insättning nångång :)

Hur går det själv?
  • klarsson

Det går bra. Har troligtvis också blivit lite överstimulerad så jag var inne idag för blodprover. Känner som en liten uppsvullen gris men annars går det bra :)

• Muliin
    klarsson skrev 2014-10-09 18:33:11 följande:

Det går bra. Har troligtvis också blivit lite överstimulerad så jag var inne idag för blodprover. Känner som en liten uppsvullen gris men annars går det bra :)

Men va tråkigt! Är du en ruvare nu? :)
  • klarsson

En ruvare är en som har ett ägg insatt eller förstår jag fel? I sa fall, ja, vi är på dag 9 efter en 5 dagars transfer. Har din överstimulerings symptomen försvunnit? 

• Muliin
    klarsson skrev 2014-10-10 12:39:30 följande:

En ruvare är en som har ett ägg insatt eller förstår jag fel? I sa fall, ja, vi är på dag 9 efter en 5 dagars transfer. Har din överstimulerings symptomen försvunnit? 

Ja precis helt rätt :)

En del symptom har jag kvar. Illamåendet som kommer och går och fruktansvärt öm i mina bröst sen sprutorna haha!

Fick brev från Örebro idag, 1 till blastocyst på 6:e odlingsdagen fick vi så totalt 3 st har vi som gick till frysen :)
  • lanalei
    Muliin skrev 2014-10-10 17:09:53 följande:

En del symptom har jag kvar. Illamåendet som kommer och går och fruktansvärt öm i mina bröst sen sprutorna haha!

Fick brev från Örebro idag, 1 till blastocyst på 6:e odlingsdagen fick vi så totalt 3 st har vi som gick till frysen :)

Vad kul att ni fick flera embryon till frysen! Har du förresten någon koll på hur de bedömer blastocyster? Det finns ju bra och sämre blastocyster och antar att de bara fryser dem av väldigt bra kvalité?
  • Muliin
    lanalei skrev 2014-10-10 19:03:46 följande:
    Vad kul att ni fick flera embryon till frysen! Har du förresten någon koll på hur de bedömer blastocyster? Det finns ju bra och sämre blastocyster och antar att de bara fryser dem av väldigt bra kvalité?
    Jag är faktiskt inte så himla insatt i det där men vad jag har förstått så är dom bra eftersom dom är odlade 5-6dagar :)

Hur går det för dig då?
  • klarsson
    Muliin skrev 2014-10-10 17:09:53 följande:

Grattis!! :) Hoppas att du mår bättre snart!
  • Muliin
    klarsson skrev 2014-10-10 22:52:21 följande:
    Grattis!! :) Hoppas att du mår bättre snart!
    Tack :)
  • Muliin

Hej! Hur går det för er här inne?

Är inne och läser trådarna ganska mycket men skriver sällan själv :)

• Seb81

Puffar denna tråd!

Någon som är från Karlstad som ska börja eller har börjat med ivf? :)

• Seb81
    Hontmail skrev 2018-02-27 13:39:22 följande:

Hur gick det för er?

Vill jag också veta :)

Ska du genomgå ivf eller har?
Svar på tråden Någon i Karlstads trakten som väntar på IVF (hösten 2014)?