Inlägg från: Micka! |Visa alla inlägg
  • Micka!

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej! Försöker också få ett tredje barn, en sladdis! Mina barn är 7 o 6 år

, är 6:e försöket, har bim 30/10...vill så gärna ha ett plus...känner

avensvärk, diffust illamående och är trött!

• Micka!

Tack Lectin!

Känns bra att kunna prata om det med någon om detta för, det är inget jag pratar med någon annan om, jobbigt att det inte har hänt något på fem månader, men har försökt som längst i ett år för att bli gravid, det var tuft, efter ett ma i vecka 19!

Just nu får många massa bebisar runt omkring en, är lite jobbigt att se, knäppt nog!

Har rfsu tester hemma,vad har ni för några..?...hoppas mensen håller sig borta för oss alla! Håller tummarna, mådde så här när jag var gravid med sonen....

• Micka!

Mammave; kul att vi har bim samtidigt, ska du testa då ellar vågar du innan? Brukar ha regelbunden cykel, men ibland får jag lite förvarning av mensen några dagar innan med bruna flytningar, sist fick jag det fyra dagar innan! Vet att det inte är någon tid alls fem månader, men det jäkliga är ju att det känns som ett nederlag varje gång! Vilka symtom har du?

Lectin; ja det är inte lätt alla gånger att bli gravid, många har ju mycket svårare än mig, men när man var yngre, är 33 nu, trodde i alla fall jag att det skulle gå lätt, min första graviditet blev till när jag åt minipiller! Fast den slutade i missfall.....sedan när det tog sådan tid undrade jag om det var något fel på mig! Har du några symtom på graviditet?

• Micka!

Lectin; såg att du beskrivit symtom högre upp, lite trött idag...! Själv känner jag mig svälld i magen, har lite illamående av och till, molande mensvärk, trött....precis som när jag väntade sonen ....fast då hade jag lite sura uppstötningar och kissade ofta också ! Kanske är skengravid som bara sjutton! Med dottern fick kag tokont i brösten så då förstod jag en vecka innan bim att jag var gravid, kände även på mig att jag var gravid när jag väntade sonen...men inte nu.....blir man veligare när man blir äldre... !!!!!

• Micka!

Hur lång tid tog det för er andra att få barn ett och barn två? För mig tog ettan 1 år och tvåan 2 månader, han tog sig på tredje försöket , nu som sagt är jag på sjätte försöket på ett eventuellt tredje barn.....få ser hur många det blir.....!

• Micka!

Har 1 år och 5 månader mellan mina, var väldigt intensivt när de var små, med amning av minsta och en liten som springr runt och vill leka, nu när de går i skolan är det lättare, kul att de leker med varandra, men de är duktiga på att bråka också

• Micka!

Lectin; vid en av mina gravditeter plussade jag inte förns i vecka 7, då var jag en låghormnare....och som du säger...har du plussat senare tidigare....så länge mensen inte kommit finns hopp ! Håller tummarna !!!!!

• Micka!

Har fått ett till symtom, blivit satmara.....höll på att storkna av irritation när min sambo surplade högljutt upp sin soppa! Å så tyckte jag den luktade illa och starkt, kan mitt luktsinne ha blivit starkare....eller är det pms...brukar dock inte ha så här mycket i vanliga fall!!!! Har varit lite galnare och mer knäpp vid mina graviditeter.....ni andra då?

Blir halvt konfys.........urk!

• Micka!
    mammave skrev 2014-10-24 15:32:52 följande:

Micka: hihi, kort stubin är ju gravtecken

Ja, hehe ....hoppas det , kände verkligen hur jag gick från noll till tusen och hasplade ur mig; ha lite bordskick för sjutton, sen sa jag; här kan man ju inte sitta...här blir man ju knäpp!!!!.........stackars min karl, han har det inte lätt, jag är annars hyffsat lugn!! Det sjuka var att jag absolut inte kunde kontrollera impulsen.....ojoj!

Längtar tills jag kan testa, ska nog testa på mån (bim-3) eller ons (bim-1), har tre gravtest hemma, tidigast som jag plussat förut är v. 4+2, men då har jag inte försökt testa tidigare heller i o för sig!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-10-24 15:27:21 följande:

Micka: humörsvängningar låter faktiskt lovande.

När jag har varit gravid med mina två så har jag (som annars är rätt timid och lugn) farit ut i gråtattacker mot min stackars man.

Dessutom har jag båda gångerna varit löjligt varm och svettig dagarna innan BIM.

Min BIM ligger en bit bort. Tror rätt datum är 13 november vilket känns som en evighet!

Hoppas verkligen att det är lovande .......jag var ungefär så här när jag väntade sonen...men då var jag så säker att jag var gravid...det är jag inte nu! Undra om det kan ha att göra med könet på bebisen vilka första symtom man får....kanske är helt ute och cyklar ...men det vore lite häftigt i så fall!

För för mig att jag är skenis....vågar inte tro på graviditet än....

Tiden går lite snabbare om man sysselsätter sig med något...försöker själv baka!!! Vilket min familj uppskattar väldigt mycket!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea