Inlägg från: Micka! |Visa alla inlägg
  • Micka!

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Minxy skrev 2014-11-13 09:35:37 följande:
    Aha, kul!

Jag insåg redan imorse att mensen skulle komma idag. Tempade igår och hade 36,8.

Imorse hade den dippat till 36,5.

Nästa månad ska den fan hålla sig högt!
    Åh...så tråkigt att den nedrans tempen sjönk...tänkte liksom hålla lite koll på tempen mot bim, för att inte använda gravtester för tidigt! Blir ju lite billigare!
    Har bara ett gravtest kvar!!!!

Eller hur....den ska minsann hålla sig högt och med ett plus på bim! Kan bara tänka mig vilka svordomar som kommer ur mig annars..........
  • Micka!

Lectin;

Vad jobbigt.....förstår dina tankar! Jag har känt ungefär lika!

Men det blir bättre även fast allt känns som skit just nu......! Men det kan ta lite tid....

Bebisverkstad som inte ger nåt resultat, kan göra en sansad person till en något galen !!!! Men, som sagt...försök att ta det lugnt och saker kommer nog ordna till sig

Skickar över en drös med kramar! :)

• Micka!

VeronikaK; vad jobbigt, känner igen! Kände så efter att vi fått tvåan, och jag sa till karln att jag vill ha en trea om några år, men det ville inte han!

Hade världens babyblues då, för att vi inte kände lika, ville ju att vi skulle tycka lika och jag kände att han bestämde över mig, det var jättejobbigt!

Men nu nästan 6 år senare kommer han och säger att han vill ha en trea, ett barn till! Har inte funkat tidigare för oss ändå av andra anledningar här i livet!

Hoppas det ordnar sig!

• Micka!
    Lectin skrev 2014-11-14 23:25:17 följande:

Återigen kliver jag in och är enbart egoistisk! Min kropp upphör aldrig att förvåna mig! Idag kom plötsligt mensen lagom tills jag börjat räkna ner till äl! Suck, pust och stön för mer väntan men inte den våldsamma besvikelse jag skulle ha känt om jag fått mens för tre veckor sedan när jag ändå trodde det var dags.

Väntan är skitjobbig, hoppas vi får plus till jul! Har ägglossning idag...... vill ha bebis nuuuuu.......
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-15 19:08:06 följande:

Lectin och Micka: håller med er till 100%, väntan är sjukt jobbig. Just nu antar jag att jag har ÄL om typ 13-14 dagar. En evighet dit ju!

Ja....att tiden ska gå så långsamt. ...annars går den ju fort ju! Men till slut blir man väl gravid men man vill ju det nuuuu...
  • Micka!

Nu har jag fått en temphöjning, så det innebär att jag ägglossat den här månaden, känns ju bar eftersom det är sjunde försöket! Hoppas det tar sig...har myst ordentligt kring ägglossningen, hade den antagligen i lördags, för på söndagen steg temperaturen och den steg ytterligare idag! Är på ägglossning +2

Hoppas tiden flyter på, ska försöka fokusera på nuet....och inte på tiden om 12 dagar! Får spendera tid med barnen jag har

Trodde aldrig jag skulle jaga ett plus så här igen, eftersom sonen blev till så snabbt! Tänk vad barnlängtan kan göra med en!

• Micka!
    Minxy skrev 2014-11-17 12:33:15 följande:

Micka: härligt, själv har jag ca 11 dagar kvar till ÄL. Sega dagar :P

Ja, jag tyckte också de var sega först, men sen när mensen var slut, kan man ju mysa en hel del, och då går ju tiden fortare

Läste en artikel, där man sett att spermiekvaliteten ökat ju oftare man har sex!
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-17 13:28:41 följande:
    Då lär maken ha av högsta kvalitet eftersom vi har sex varje dag *s*

Fast jag har hört någonstans att man inte ska ha för ofta, just för att spermakvaliteten kan bli lidande av för frekventa utlösningar. Fast då kanske dom menade 5-6 ggr/dag... Inte lätt att veta!

Vi har hur som helst sex så ofta som vi hinner/har lust :)
    Japp

Har man få spermier så är det bra att kanske ha sex 2-3 dagar emellan, annars 1 gång per dag som gör att spermierna inte blir gamla, och har bättre kvalité! Vi har också sex så ofta vi vill, jag är ju mer på under ägglossningen också, man blir instinktivt mer sugen

Åhhh....snart blir det symtomletning...i helgen säkert  
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-17 21:04:24 följande:

Åh, symptomletning! Det är spännande att "leva" genom andras symptomletning och BIM i väntan på sitt eget :)

Jaaa....eller hur, tycker också det ! Om det inte blir nåt plus för mig nu.... kan jag uppehålla mig lite på din symtomletning, tills min kommer igen Vi går ju om varandra lite.....

Försöker hålla mig lite coolare den här månaden, blir det inget plus så är det rätt så bra ändå, (försöker intala mig det) för att min son fyller i augusti och ev bebis skulle då komma den månaden! 
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-17 21:15:09 följande:

Jag försöker för övrigt se det som positivt att det inte togs sig förra månaden. Nu har jag tid på mig att äta folsyra i minst en månad innan :)

Hihi....du tänker som jag Letar alla positiva saker........
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea