Inlägg från: mangoo |Visa alla inlägg
  • mangoo

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej

jag hänger gärna med i er grupp

är 36 år och vi planerar en tredje kotte.
    har en flicka som är 6 år och en pojke på 3 1/2 år

har försökt i 6 månader nu med de två första gick det nästan på en gång så jag börjar tappa hoppet.

• mangoo
    Minxy skrev 2014-11-04 12:50:18 följande:

Välkommen Mangoo :)

Lectin skrev 2014-11-04 12:24:42 följande:

Välkommen mangoo! Håller tummarna för att det tar sig snart. Var i cykeln är du nu?

Tack!
    Jag hade ägglossning för ca två veckor sen. testade - i går men har bmi på fredag.. hoppas det var för tidigt för ett plus men mannen var på "fertilitets" besök i dag så jag testade för att om det visade sig att det var plus så kunde han strunta i att gå dig...

• mangoo
    VeronikaK skrev 2014-11-04 15:32:51 följande:

Hej!

Behöver också en plats att hänga på. Är verkligen pratsjuk och ältande ang. detta med en trea. Vi har ganska nyss börjat (typ tredje "försöket") denna månad, men vägen dit har varit slingrig. Min man har inte varit så sugen, eller i alla fall tveksam. Nu kör vi i alla fall. Vi har två barn, en på 8 år och en på 5 år.

Jag har längtat efter ett barn till länge, flera år, men tycker ändå att det känns läskigt. Många praktiska saker vi inte löst. Och säkert en del känslomässiga också. Men det får vi ta då. Om det blir något. Shit, känns nervigt..

Var valet med en trea självklart för er andra?

Min man var inte så sugen han heller men i våras sa han ok.. jag har försökt "övertala" han i ett år innan han gav med sig...
  • mangoo
    Janna84 skrev 2014-11-04 21:35:28 följande:

Välkomna mangoo och VeronikaK!

Jag har önskat mig en trea sedan tvåan föddes men jag har ändå tvekat ibland när det uppstått situationer där tålamodet tryter. Det är ett stort beslut för jag vill verkligen känna att jag kan ge bästa tänkbara stöd till alla våra barn och jag misstänker att det kommer krävas mycket energi om 10-15 år. I grund och botten känns det som ett självklart val men jag har övervägt beslutet ett antal gånger. Min man har resonerat på ett liknande sätt och han har nog varit än mer tveksam samtidigt som vi ändå kört på med inställningen "händer det så händer det" (vi har varit utan skydd sedan tvåan föddes 2011). Just nu är båda mer motiverade än någonsin och ett tredje barn känns helt självklart.

jag har också velat när det är lite tungt här hemma. jag är mycket ensam med barnen då mannen pendlar långt varje dag..Man tänker kommer jag orka eller räcka till? men jag hoppas och tror att det ger mer glädje än något annat. visst det är tufft ibland när barnen är på krigsstigen men när man ser barnen försvara och måna om varandra känns det genast varmt i hjärtat.
  • mangoo

Jag var på ultraljud för två veckor sen och allt såg bra ut.. hon såg till och med att ägget precis släppt som jag anade och enligt mina beräkningar så jag trodde och hoppades på att allt skulle gått vägen. Men icke. På måndag är det dax för mannen att lämna prov. ..

• mangoo

Nu har vi varit och lämnat mannen prov.. nervöst. Vet inte hur länge vi behöver vänta på svar dom skulle återkomma ????. Ev skulle dom ringa om provet var ok för att jag Ev skulle få komma in och kolla mina äggledare på torsdag

Någon som kollat/sköljt äggledarna?

• mangoo
    limegrön skrev 2014-11-10 09:48:36 följande:

Blir lite nyfiken och frågvis nu bara, hur länge har ni försökt bli gravida? Vart sökte ni hjälp? Och vilken "behandling" har ni fått?

Har hört att det ska vara svårt att få hjälp när man har barn sen innan. Vi har 2 barn och har försökt (så gott som) 9 mån. Men vart ska man vända sig? jag var inne på kvinnokliniken för ca en månad sedan och gjorde ett cellprov, försökte då prata med läkaren om vårt "problem" men fick liksom inget gehör, läkaren tog mig inte på allvar och bytte ämne hela tiden. Enda hon sa var -tänk inte så mycket på det.... och hur lätt är det liksom, blev besviken för den kalla handen jag fick.

är det så att man måste ha försökt i ett helt år innan någon tar en på allvar och vart vänder man sig?

skäms nästan att säga det men vi har gjort 5 försök. . Sa iaf att vi försökt 8 månader för att få komma, va inga problem alls fick tid en vecka senare.. vill veta att allt är ok för om det inte är det kunna sätta in behandling snarast. Vill inte ha "för stort" glapp till de andra två. . Vände mig till en privat klinik i uppsala. Har hittills fått veta att min livmoder och äggstockar ser bra ut, och precis nu hörde dom av sig och sa att min mans prov var bra. Så nu ska jag dit för spolning av äggledarna på torsdag!..
  • mangoo

Vilka test använder ni? Sista månaden använde jag clearblue ägglossningstest men det blir väldigt dyrt om man ska köpa det i längden. Nu använde jag bara halva paketet så det räcker nog denna månad med. Grav test sticka har jag köpt på gravidkollen.nu men eftersom jag inte varit gravid vet jag inte om dom är bra eller inte.

• mangoo
    Minxy skrev 2014-11-13 05:35:31 följande:

Idag kom mensen, med dunder och brak. Nya tag inför nästa ÄL.

Jag har ändrat i BIM-listan. Eftersom jag skriver från mobilen (via FL-appen) blir radbrytningen konstig. Om någon vill "städa upp" efter mig så är det fritt fram :)

Beklagar! ! Hoppas det tar sig nästa gång.

Är lite nervös inför spolningen vi dag.

Hoppas allt går bra har ägglossning söndag måndag nått sånt. Har läst om andra dom blöder Flera dagar efter... och att det kan göra jätte ont...huha och själv måste jag gå oxå då mannen är bortrest.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea