limegrön skrev 2014-11-10 09:48:36 följande:
Blir lite nyfiken och frågvis nu bara, hur länge har ni försökt bli gravida? Vart sökte ni hjälp? Och vilken "behandling" har ni fått?
Har hört att det ska vara svårt att få hjälp när man har barn sen innan. Vi har 2 barn och har försökt (så gott som) 9 mån. Men vart ska man vända sig? jag var inne på kvinnokliniken för ca en månad sedan och gjorde ett cellprov, försökte då prata med läkaren om vårt "problem" men fick liksom inget gehör, läkaren tog mig inte på allvar och bytte ämne hela tiden. Enda hon sa var -tänk inte så mycket på det.... och hur lätt är det liksom, blev besviken för den kalla handen jag fick.
är det så att man måste ha försökt i ett helt år innan någon tar en på allvar och vart vänder man sig?
skäms nästan att säga det men vi har gjort 5 försök. . Sa iaf att vi försökt 8 månader för att få komma, va inga problem alls fick tid en vecka senare.. vill veta att allt är ok för om det inte är det kunna sätta in behandling snarast. Vill inte ha "för stort" glapp till de andra två. . Vände mig till en privat klinik i uppsala. Har hittills fått veta att min livmoder och äggstockar ser bra ut, och precis nu hörde dom av sig och sa att min mans prov var bra. Så nu ska jag dit för spolning av äggledarna på torsdag!..