Inlägg från: mangoo |Visa alla inlägg
  • mangoo

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

malbjo skrev 2014-12-01 11:22:37 följande:

Jaha då är det igång. Ömma bröst illamående trötthet mm mm. Hade man bara trott att det verkligen skulle resultera i en graviditet istället för att bara lura en innan man fått mensen att tro/hoppas att man är gravid. Kan ju inte ens ligga på mage och sova för att brösten är så ömma. Är det fler som har det så här innan mens varje månad. Försöker intala mig att inte hoppas för mycket men hur lätta är det??? Går bara och tänker på vad som kan vara annorlunda denna gången mot de andra.

Jaja bara en vecka kvar tills jag vet med säkerhet.

Grattis till alla er som plussat skicka över lite bebisbaciller till oss andra:)

samma här ömma bröst och illamående från några dagar efter ägglossning varje månad.

bara två dagat till BIM
  • mangoo
    Micka! skrev 2014-12-02 21:03:22 följande:

När tänkte du testa ? Mammave du har ju också bim imorgon....så spännande. ...håller tummarna för två fina plus !

Börjar själv må lite mer illa.....och har lite molvärk i tjejmagen!!!!

Minxy skrev 2014-12-02 21:28:39 följande:

Mammave och Mangoo: jag undrar också när ni tänker testa :)

Ska ni ha is i magen och avvakta lite?

I går var det 2 v sen jag hade ägglossning men i dag är det 28 dagar sen senaste mensen, har varit sugen att testa men tänkte nog vänta till i morgon bitti. Min cykel brukar vara 27- 28 dagar men det har nån enstaka gång varit 26 el 29 dagar. ????
  • mangoo
    Janna84 skrev 2014-11-30 20:42:11 följande:

Just ja, på tisdag ska vi till den privata kliniken för första gången. Min man var förvånansvärt positiv till utredningen. Han hispar inte upp sig i onödan men även han är lite orolig över mina störtblödningar och det faktum att vi inte blir gravida.

Hur gick det?
  • mangoo

Ingen mens... men jag ska försöka ha is i magen och vänta med att testa till i morgon bitti.. har ju hänt att mensen har kommit dag 29 men aldrig senare!

• mangoo
    Janna84 skrev 2014-12-03 18:40:33 följande:

Snurriga jag låg en vecka tidigare i min planering, vi hade i själva verket tid den 9:e... Och den 9:e funkade det inte för min man. Ny tid är måndagen den 15:e. Men det känns helt okej för det är strax innan nästa ÄL (förutsatt att jag inte är gravid).

Ja jag är oxå lite snurrig gick på en arbets intervju två timmar för tidigt! .

Första besöket när vi va på "koll" var enligt ägglosningstest dagen efter ägglossning vilket läkaren kunde bekräfta med ultraljud.

Men håller tummarna på att du är gravid ist!
  • mangoo
    Minxy skrev 2014-12-05 05:49:51 följande:

Äsch...hur får man det åt rätt håll?

tycker oxå jag ser ett svagt plus! !
  • mangoo
    Micka! skrev 2014-12-05 07:50:06 följande:

Stort Grattis, vad härligt ! vad kuuuul! Nu kan vi prata gravidkrämpor, har du några

Janna84, håller tummarna för ett plus, så länge mensen inte kommer så finns hopp!

Minxy; det är ju nåt där ju, svagt, men tror det blir starkare, du lär ju teeeeesssta imorgon igen

inte så mycket lite molande i magen och antydan till illamående.
  • mangoo
    mammave skrev 2014-12-13 22:45:07 följande:

Ni som plussat ska ni ringa BM snart el avvaktar ni lite?

Hallåj var på inskrivningi veckan..

ni som plussat och mår bra... GRATTIS Jag mår skit.... mådde bra i en vecka sen började det..men jag ska inte klaga. ? Är extremt trött och mår konstant illa.
  • mangoo
    Janna84 skrev 2014-12-21 23:31:03 följande:

Här kom ÄL en dag senare än beräknat så BIM är 2 dec (ändrar när jag sitter vid datorn).

Mammave, en fördel med kort cykel är att man får fler försök per år Min cykel har nästan alltid varit 21-26 dagar och just nu snittar jag på 25 dagar.

Jag brukar se illamåendet som ett positivt tecken mangoo, det brukar vara ett solklart tecken på att allt står rätt till med bebisen. Samtidigt avundas jag självklart dem som mår bra under graviditeten. Om man nu råkar tillhöra den gruppen som mår illa får man helt enkelt ta det onda med det goda. Kämpa på! <3 Jag hoppas jag får göra dig sällskap snart (jag mår alltid illa i v 6-12).

Det blev inget nytt jobb för mig men jag är glad iaf. Jag fick bra feedback och jag blev uppmanad att söka igen, uppmaningen kom flera gånger om under ett och samma samtal så jag upplevde den som äkta. Det kanske jag gör men det beror på hur situationen ser ut då, jag hoppas ju bli gravid väldigt snart!

Om 1-2 månader går arbetsbelastningen ner på mitt nuvarande jobb och då ska jag passa på att läsa en kurs på universitetet. Under våren kommer jag med stor sannolikhet söka in till en magisterutbildning som ges på halvfart och distans (med start HT-15). Då kan jag med gott samvete gå ner i tid och förhoppningsvis minska min arbetsbelastning när vi har högsäsong på jobbet (vi arbetar till största delen med vinterprodukter så det är ett starkt säsongsbetonat jobb, väldigt roligt men samtidigt otroligt slitsamt). Det blir dessutom perfekt med 50% studier under föräldraledigheten

Ja visst är det så... men OTROLIGT jobbigt närjag inte kan äta eller dricka. Orkar bara ligga... tvingar i mig nått litet men inget smakar gott inte ens godis och jag är en godisrotta. Har inte berättat för någon ännu så det kommer bli en tuff jul. ? Men men bra härda ut! Lycka till alla! Hoppas på plus snart för er med!GOD JUL
  • mangoo

Hej

Minxy skrev 2015-01-07 21:12:07 följande:

Ja jag ångrar att jag har skrutit om mina två tidigare illamåendefria graviditeter. Senaste veckorna har jag mått så förbannat jävla illa att jag knappt tar mig utanför dörren förrän efter 15.

Maken är utomlands i en vecka, jag håller på att dö av både illamående och en vansinnig hunger medan jag lägger barnen.

Imorrn börjar jobbet igen. Tjopp tjohej! :D

Det där känner jag igen... men jag mår bäst på morgonen/förmiddagen. ? Efter lunch mpr jag piss.. jag har mått illa båda gångerna men den här gången är värst. Jag äter varje timme men inget smakar gott. Hoppas det går över snart.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea