Inlägg från: mangoo |Visa alla inlägg
  • mangoo

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hallåj. Fick i går reda på att jag har en liten polyp i livmodern. Hon började med att säga att jag inte skulle lägga för stor vikt vid det men man KAN ta bort den för den KAN påverka möjlighet till att bli gravid. Hon sa även att den KAN försvinna och många kvinnor går med såna utan att veta om det.

Jaha. .. hur ska jag göra och tänka nu då. ..

Hon skulle skicka remiss eftersom det är ca 3 månaders väntetid så kunde jag tänka på hur jag ville göra under tiden. . Men tänk om jag blir gravid då? Då kan den ev öka risken för missfall och tänk om den växer under graviditeten vad händer då?

För övrigt var det bra "flöde" i äggledarna. ..

Skulle jag kunna skulle jag ta bort den nu innan graviditet men om jag vill vänta tre månader med att bli gravid vet jag inte. ..

Mycket att fundera på och läkaren var inte direkt sugen att svara på frågor. Hon. Ville nog bara iväg på lunch. .

• mangoo

Hallåj

När skulle ni ha sex om ägglossningstest visar höjning i dag samt att vi hade sex i går kväll. I dag? I morgon?

• mangoo
    Iskristall skrev 2014-11-17 16:16:41 följande:

Mangoo: Egentligen är det väl bara att sexa på. Kan väl aldrig bli för mycket om inte mannen har dålig kvalitet och måste "spara" upp så att säga.

Jag skulle velat ha sex varje dag här i helgen, men så bra fick vi inte till det. Nu hoppas jag att vi fick till det tillräckligt iallafall.

Ja jag vet men min man är inte lika sugen att köra på VARJE dag. .. han menar... tar det sig så tar det sig...medan jag vill max våra chanser
  • mangoo
    Iskristall skrev 2014-11-17 16:17:39 följande:

Mangoo: Ett tillägg... Det är ju dagarna  precis före samt äl-dagen som är de viktigaste dagarna.

Ja om jag skulle få välja skulle vi sexa o dag och i morgon.. eftersom ägget förmodligen släpper i morgon!
  • mangoo
    Iskristall skrev 2014-11-17 16:17:39 följande:

Mangoo: Ett tillägg... Det är ju dagarna  precis före samt äl-dagen som är de viktigaste dagarna.

Ja om jag skulle få välja skulle vi sexa o dag och i morgon.. eftersom ägget förmodligen släpper i morgon!
  • mangoo

Fy svamp är inge roligt. . Hade det månaden innan min yngsta blev till. Tog en engångs tablett så var det borta!

I dag är det 4 dagar sen ägglossning, blev endast sex kvällen innan och hoppas nu på det bästa! Tycker redan jag har symtom ???? men det är säker inbillning. Hoppas oxå att spolningen gav resultat

• mangoo
    Minxy skrev 2014-11-22 08:42:36 följande:

Åh, jag håller tummarna Mangoo! Det är klart det kan räcka med sex kvällen innan - det behövs ju bara en liten rackare :)

Och ja, jag vet. Man känner symptom som fasen bara några dagar efter ÄL. Det som stör mig är att jag har känt lika mycket symptom de gånger som det inte blivit något som de gånger jag plussat. Jag antar att min pms är väldigt lik tidiga graviditetstecken helt enkelt :(

precis så har det varit för mig utom sista gången då jag inte hade några symtom. . Annars har jag varje månad trott jag är gravid!
  • mangoo
    limegrön skrev 2014-11-24 09:36:21 följande:

Jag har oxå varit mindre aktiv de senaste veckorna el månaden kanske. Ibland behöver man ta en paus från hysterin med symtom letandet.. blir ju knäpp emellanåt, haha. Men nu har mitt hopp tänds lite igen, är på bim -2 och såklart kunde jag inte hålla mej utan testade imorse. Använde mig av en teststav från testlagret och är därför osäker på kvaliten. Det visade sig nämligen ett svagt, svagt streck bredvid kontrollstrecket. Har visat 2 vänner och de tycker oxå det syns men mycket svagt. Kan jag lita på att det är ett plus? Vågar nog inte tro hundra än. Funderar på att åka och köpa ett känsligare test. Men kan jag testa idag då el måste det vara morgonurin? Åh... är ju sååå nyfiken, vill veta..

Micka! skrev 2014-11-23 10:21:50 följande:

Tack Hoppas på ett plus så klart, men kroppen är bra lurig!

Spännande. Håller tummarna!

är det nån som haft stickningar svag värk i nedre magen straxt ovanför ljumsken? Hade det mer eller mindre hela dagen i går ägglossning+5?
  • mangoo
    Umeje skrev 2014-11-26 10:35:39 följande:

Strecket på testet igår blev lite skarpare inom avläsartiden. Testade med cb i morse och det blev ett tydligt plus! :)

Känns helt snurrigt, var ju så säker på att det inte blivit något då det var negativt i fredags. Ska nu försöka njuta av detta och inte oroa mig för mycket för mf och annat...

Skickar en massa gravbaciller till er alla så att alla snart får sina plus!

Va roligt!

dJälv får jag vänta en hel vecka till jag får veta hur det gått denna månad. ?.

d
  • mangoo

Hallåj!

vet era nära och kära om era planer?

Jag har berättat för mina närmaste vänner och en av mina systrar ( som är rätt nygravid). Min pappa har tidigare tydligt uttryckt sin åsikt om att vi ev skulle ha fler barn: DET TYCKER JAG ABSOLUT INTE! Därför känner jag att jag kommer vänta så länge jag kan med att berätta när jag väl är det.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea