Inlägg från: limegrön |Visa alla inlägg
  • limegrön

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Idag visade äl-testet positivt, äntligen.

Väkommen alla nya.

• limegrön
    Fsake skrev 2015-08-24 17:41:24 följande:

Funderar på hur mycket svårare det kan vara att bli gravid nu när man är lite äldre.. Är nu 34 och är visserligen bara inne på 4:e försöket.. Barn 1 då var jag 24 år och blev gravid direkt efter p-piller stopp. Barn 2 då var jag 27 och blev gravid på andra försöket..

Hur har det varit för er andra?

Vi kommer ge det ett par 3-4 månader till, blir det inget då så lägger vi ner bebisverkstaden och fokuserar på de fina pojkar vi redan har

Det där kunde lika gärna jag skrivit.

jag är 34 år, fick första när jag var 24 år och det tog sig direkt. Nr två 26 år och tog sig på andra försöket. Nu sittr jag här och har försökt få en tre sedan feb 2014. Vill ju inte få dej att tappa hoppet men såhär är det för oss iaf. Jag fick däremot ett missfall förra månaden så ska man se ngt positivt med det så lyckades vi iaf bli gravida på egen hand.
  • limegrön
    Lectin skrev 2015-08-24 10:58:36 följande:

Fniss! Ännu värre! Vi har bara ett badrum och nu är vi sex pers som använder det... Men det funkade bra igår. Det är riktigt trevligt att tvingas vara helt tyst. En extra liten "förbjudet-faktor" kanske?

Hos oss besöks tvättstugan mer intensivt ett par dgr i mån. Barnen börjar ju bli stora och fattar mer vad två vuxna kan göra under ett täcke nu är tidigare. Så tvättstugan är en säkrare zon
  • limegrön

Nu börjar det närma sig bim för dig iskristall. Spännande.. När har du tänkt testa? El har du börjat?

• limegrön
    Iskristall skrev 2015-08-28 06:22:38 följande:

Och nu kom mensen

Nu blir det paus i verkstan! Tills min nyopererade sambo är återställd osv.

Lycka till tjejer!

Nej Nej Nej skit också.. hoppas sambon återhämtar sig snabbt.
  • limegrön
    emjh skrev 2015-09-03 09:23:49 följande:

Jag plussade svagt imorse på ÄL+9. Tjoho! 

Fast även: hjälp! 

Härligt! Grattis!

• limegrön
    Lectin skrev 2015-09-05 08:46:10 följande:

Ett svaaagt men tydligt streck fick jag på lloyds testa tidigt idag! Späääännande! Enligt min läkare kan det alltså inte vara äl-sprutan som hänger kvar så nu är det bara att hålla tummarna att det vill sig och blir starkare.

Bild finns i mitt bildgalleri om någon är nyfiken på HUR svagt det var.

Hur gick det för dig emjh? Härligt att det var starkare igår.

Åååh jag håller tummarna för dej Lectin.

Själv fick jag mens igår, suck
  • limegrön
    Lectin skrev 2015-09-06 07:37:47 följande:

Men för i h..... Hur svårt ska det vara? Plussade men började blöda på samma toabesök som jag tog testet... Jahopp. Då kör vi ett varv till då.

Det var tråkigt Alltså ibland förstår man sig verkligen inte på kroppen. Tycker man får tydliga signaler att nu jäklar och sen nähhä?!? kroppen är så oförutsägbar. frustrerande är bara förnamnet.
  • limegrön

Skit oxå VeronikaK..

Kör hårt med gubben nu Lectin. ????

Själv är jag på äl + 4 så det är bara att vänta och vänta. Men känner mig positiv denna mån, fick till det både före och på äl-dagen...

• limegrön

Fronten: jag tror oxå att man kan räkna från första dagen av pos äl test. Testar man med cb digitalt så står det i instruktionen att man ska sluta testa när den fasta gubben visar sig.

• limegrön

Hej Fia14, välkommen hit. Jag tror nog man kan ha äl ändå utan temphöjning. Jag har aldrig haft ngn iaf så jag slutade Tempa, svårt att få det att funka. Jag använder bara äl test, dock de dyra cb digital. Litar inte på de billiga stickorna. Jag får pos ungefär vid samma tidpunkt i cykeln varje mån. Jag har oxå tagit blodprover så jag vet att jag har egna äl. Så stirrar inte dej blind på tempen är mitt råd.

• limegrön

Idag är jag riktigt bitter. Fick mensen idag! Förstår mej verkligen inte på min kropp. Jag var 100 på att det tagit sej denna gång. Har alla symptom jag har haft de andra graviditeterna men näh..... Denna enorma besvikelse gång på gång.. Fick ett psykbryt förrut och berättade minsann för min stackars sambo att det kommer aldrig bli ngn trea så vi kan lika gärna lägga ner allt vad göra barn är. Jag kommer väl förmodligen komma över även denna besvikelse som alla andra gånger (tappat räkningen tom) och dyka på sambon vid nästa äl. Men just nu vill jag bara ge upp.

• limegrön

Fia14: Det är samma med min sambo, han visar liksom inte sin besvikelse som jag gör. Det gör ju mig lite frustrerad, vill ju se han lika ledsen som jag. Han säger ju såklart att det är tråkigt att det inte vill ta sej och han förstår min besvikelse. Han är annars inte nån direkt "känslomänniska" så ser det som att det är hans sätt att hantera situationen. Som du säger så hade man nog mått bättre av att vara lite "man" just nu. Hade blivit mindre knäckt då. I vår situation är det ju oxå så att vi har inga barn ihop (jag har 2 sedan tidigare) så jag blir mer besviken än sambon över tanken på att han kanske aldrig kommer få några biologiska barn. Han är världens bästa bonuspappa och jag vill så gärna ge honom ett biologiskt barn.

• limegrön
    Iskristall skrev 2016-03-29 16:27:28 följande:

V.30, vilken bit på vägen ni kommit Ja, vart tar tiden vägen?! Jag gick in i v.10 igår, känns helt ofattbart. Illamåendet är mycket bättre, blir bara illamående när jag blir hungrig

Hej iskristall! Vad glad jag blir när jag läser att ni oxå har lyckats tillslut. Tror du och jag är iungefär samma vecka. Det tog sig för oss oxå tillslut, när vi som minst anade det, haha. Jag är i v 13 nu, bf 25 okt. När har du bf?
  • limegrön
    Lectin skrev 2016-04-18 17:25:22 följande:

Men limegrön! Så underbart! Grattis!

Tack så mycket Lectin. Och du har inte så långt kvar, shit vad tiden går fort. Jag är jättenojjig denna grav, har redan gjort 2 VUL. Senast idag, så härligt att få se den lille/lilla sprattla omkring i magen. Då kommer lugnet.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea