Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Vad skönt att höra att ni mår bra!
Vad skönt att höra att ni mår bra!
Är det på måndag ni påbörjar utredningen, Janna? Du får uppdatera oss vad de säger. Håller tummarna att det går bra
Vi fick träffa en helt underbar läkare idag! Vi blev inte alls dumförklarade utan han sade att något måste vara förändrat eftersom vi inte blivit gravida på tre år (vi har tidigare haft relativt lätt att bli gravida även om det flera gånger slutat med missfall).
Jag fick göra VUL och allt såg bra ut, dvs fin slemhinna och en äggblåsa som var ca 14-15 mm vilket stämde helt med min beräknade ÄL på torsdag. Nästa steg är att ta blodprov en vecka efter ÄL samt dag 2-4 i nästkommande cykel om vi inte blir gravida (det här kan bli problematiskt den här månaden med tanke på att jag ska ha ÄL på torsdag vilket innebär att båda blodproverna infaller mitt bland alla röda dagar). Första testet ska mäta progesteronhalten (för att se om livmodern bäddar om för att kunna behålla ett embryo) och andra testet ska visa om jag närmar mig klimakteriet eller om vi fortfarande har goda chanser att bli gravida.
Förutom inplanerade blodprov har jag fått progesteron utskrivet för att ta efter nästa ägglossning. Det kan vara överflödigt men det är inte skadligt och läkaren ville minska risken för missfall om vi skulle bli gravida.
I slutet av januari kommer läkaren utföra en spolning av äggledarna och efter det väntar IVF om vi inte blir gravida på egen hand. Jag och min man har bestämt att vi försöker själva fram till våren/sommaren men efter det kommer vi överväga IVF om inget sker den naturliga vägen.
Janna: vad glad jag blir! Det låter jättebra att ni fick fin kontakt med läkaren, sånt är superviktigt. Bra att ni har planen utstakad, men jag förstår om du oroar dig lite för alla röda dagar nu.
Jag fick också progesteron utskrivet efter ett missfall. Månaden därpå blev jag gravid och 9 månader senare föddes dottern! :)
Blir lite trött på att inte veta min menscykel. Den haralltid varit regelbunden förr, men bara för att vi börjat försöka har den blivit helknäpp. Hur ska jag räkna bim då? Allt mellan 23 och 30? Får se när denkmr denna gång om den normaliserat sig (hoppas förstås den uteblir dock ). Tidigast bim på fred, men tror inte den är så kort egentligen, det var ngt konstigt då.
Hos läkaren skrattade vi när vi berättade om det senaste halvårets desperata försök Läkaren skrattade med oss och tyckte ändå att vi hade hållit ut bra länge innan det blev sexschema och specialglidmedel. Sök på Klas Eriksson och "aldrig får man ta det lite lugnt" så ska ni få se ett roligt klipp på hans facebooksida
Här kom ÄL en dag senare än beräknat så BIM är 2 dec (ändrar när jag sitter vid datorn).
Mammave, en fördel med kort cykel är att man får fler försök per år Min cykel har nästan alltid varit 21-26 dagar och just nu snittar jag på 25 dagar.
Jag brukar se illamåendet som ett positivt tecken mangoo, det brukar vara ett solklart tecken på att allt står rätt till med bebisen. Samtidigt avundas jag självklart dem som mår bra under graviditeten. Om man nu råkar tillhöra den gruppen som mår illa får man helt enkelt ta det onda med det goda. Kämpa på! <3 Jag hoppas jag får göra dig sällskap snart (jag mår alltid illa i v 6-12).
Det blev inget nytt jobb för mig men jag är glad iaf. Jag fick bra feedback och jag blev uppmanad att söka igen, uppmaningen kom flera gånger om under ett och samma samtal så jag upplevde den som äkta. Det kanske jag gör men det beror på hur situationen ser ut då, jag hoppas ju bli gravid väldigt snart!
Om 1-2 månader går arbetsbelastningen ner på mitt nuvarande jobb och då ska jag passa på att läsa en kurs på universitetet. Under våren kommer jag med stor sannolikhet söka in till en magisterutbildning som ges på halvfart och distans (med start HT-15). Då kan jag med gott samvete gå ner i tid och förhoppningsvis minska min arbetsbelastning när vi har högsäsong på jobbet (vi arbetar till största delen med vinterprodukter så det är ett starkt säsongsbetonat jobb, väldigt roligt men samtidigt otroligt slitsamt). Det blir dessutom perfekt med 50% studier under föräldraledigheten
God jul!
Ja visst är det så... men OTROLIGT jobbigt närjag inte kan äta eller dricka. Orkar bara ligga... tvingar i mig nått litet men inget smakar gott inte ens godis och jag är en godisrotta. Har inte berättat för någon ännu så det kommer bli en tuff jul. ? Men men bra härda ut! Lycka till alla! Hoppas på plus snart för er med!GOD JUL
Nu drar testjävulen i mig..testade negativt imorse bim-3.. testar im igen, forts följer. GOD JUL till er alla.
Här värker det i livmodern men jag misstänker att det är en biverkning av progesteronet. Hur som helst är jag glad att jag sluppit övriga biverkningar för det var ganska mycket otrevligt man kunde drabbas av.
Hur mår ni andra? Hade ni en trevlig jul?
Jag passar på att skjuta en tidig nyårsraket och meddelar att jag är gravid!
Jag har dock fått små blödningar både igår och idag så jag försöker att inte ha för höga förhoppningar. Trots blödningarna är det ett stort framsteg för oss att bli gravid efter nästan 3,5 år!
Blä.....mår illa :(
Har aldrig mått illa med de tidigare barnen, så det här tog mig verkligen på sängen.
Ska väl iofs bara vara tacksam över att jag inte mått såhär med de tidigare två, men fy vad jag önskar att jag hade fått vara illamående-fri även den här gången :(
Äter mest hela tiden, varvar mellan att vara hungrig och illamående.
Hur går det för alla andra här inne?
Här väntas det på mens tyvärr
Men usch förstår att det inte är kul att vara så illamående!