Inlägg från: Janna84 |Visa alla inlägg
  • Janna84

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

TheLe003 skrev 2015-01-25 10:13:32 följande:

Hej allihop! Jag har BIM imorgon och har testat ett par gånger redan. Jag testade i onsdags och i fredags och de var helt blanka. När jag testade idag blev jag först besviken men efter en liten stund kunde man skymta ett svagt streck. Nu är inte jag insatt i spökstreck och allt vad det kan vara. Strecket är rosa och lika brett som kontrollstrecket. Min man ser det också och håller jag det i "rätt" ljus syns det tydligare.

Jag har många graviditetssymtom så vi har nog anat det här både jag och min man men nu har jag så kraftig mensvärk att jag inte riktigt vågar hoppas på något. Jag avvaktar ett par dagar.

Spännande! Spökstreck brukar beskrivas som smala och mer grå i färgen. Jag håller tummen för ett starkare teststrecket inom kort!
  • Janna84
    TheLe003 skrev 2015-01-26 08:07:08 följande:

Jag kunde inte hålla mig och tog ett digitalt idag. Jag är gravid! Nu känner jag mig riktigt nervös.

Stort grattis!
  • Janna84
    Noli skrev 2015-01-26 21:05:09 följande:

Hej på er! Det här känns som en passande tråd för mig ?

33 år, två barn sedan tidigare (-09 och -12) och nu är vi inne på första försöket för en trea.

Känns både läskigt och spännande på samma gång. Är rädd att inte räcka till men samtidigt är längtan så stor att den inte går att bortse från. Skräckblandad förtjusning kan man säga!

Jag har ca 8-10 dagar kvar till BIM, har oregelbunden mens så det är svårt att veta. I lördags fick jag kraftig molvärk i nedre delen av magen som varade hela dagen, precis som mensvärk. Hoppas ju att det är ett symtom men tänker samtidigt att borde ha varit för tidigt för något sådant. Så nu börjar den långa väntan på nästa vecka...

Välkommen!

Vi har tagit upp liknande funderingar tidigare och det verkar som att mer eller mindre alla känner lite skräckblandad förtjusning inför planerna att skaffa ett tredje barn.

Vi får hoppas att molvärken var ett positivt tecken Lycka till!
  • Janna84
    barnlägtan skrev 2015-01-27 07:06:53 följande:

Hej alla

Jag hoppar också in i den här tråden om det är ok. Jag är 33 år och har 2 barn 2 och 5 år. Nu satsar vi på en trea, har velat fram och tillbaka fast har aldrig varit mer säker att jag vill ha en trea som nu. Särskilt när alla runt omkring en går med stora magar.

Vägen till barn har inte varit lätt och inte helt självklar. 1 barnet kom till med ivf och andra naturligt efter 13 månader. Nu har jag både en övervikt att tampas med och sköldkörtelproblem som kan sänka fertiliteten. Men skam den som ger sig

Iaf så har jag min mens nu och väntar in ägglossning som ska komma i mitten på feb.

Välkommen och lycka till! Det här verkar vara lite av en turtråd
  • Janna84

Spännande Iskristall, jag håller såklart tummarna!

Och hejaheja till mammave, du får köra hårt med mannen de kommande dagarna

• Janna84

Nej, vad tråkigt Iskristall

Vad spännande limegrön, lycka till!

Välkommen Lia_78!

• Janna84

Nämen oj, nu ser jag att det blev fel smiley i mitt senaste inlägg. Det skulle såklart vara en ledsen gubbe Iskristall.

Jag fortsätter hålla tummen limegrön.

• Janna84
    limegrön skrev 2015-01-31 00:28:47 följande:

Och där kom mensen..

Nej vad tråkigt
  • Janna84
    Lectin skrev 2015-02-04 09:39:53 följande:

Heja mammave! Då räknar vi ner tillsammans igen! Vad har du för teststrategi den här gången? Jag ska försööööka hålla mig till efter bim. Får se hur det går med den saken.

Här pendlar humöret mellan "Att det aldrig ska gå! Nää nu lägger jag ner det här..." och "oj! Hugg i tjejmagen?! Och molvärk efter?! Oooohhh så spännande! Tänk om..." för att i nästa sekund svänga tillbaka till "Äh det är säkert bara magknip... Det här kommer aldrig ta sig.... det var säkert inte ens ägglossning på riktigt..."

Jag känner igen mig i din beskrivning! Tänk när jag plötsligt fick plus på BIM-4 (man förväntar sig ju inte ens plus så tidigt, man bara testar för att...). Snart sitter du också med ett positivt test i handen och ser ut som en fågelholk.

Lycka till Lectin och mammave!
  • Janna84
    mammave skrev 2015-02-07 09:49:33 följande:

Kmr nog avbryta försöken ett litet tag. Har varit inlagd, troligen pga stress. De hittade inga fel förutom att hjärtat var liiiiite påverkat, vilket de tillskrev som stress efter att ha uteslutit propp el allvarliga hjärtfel (lång historia). Hoppar nog in o läser lite emellanåt o återkommer om några månader på allvar tror jag.

Oj då, låter ju inte alls bra. Ta det nu lugnt så ser vi fram emot din återkomst när du mår bättre.
  • Janna84

Hej alla! Det var länge sedan sist nu.

Till att börja med, stort GRATTIS mammave!

limegrön skrev 2015-07-19 16:45:30 följande:

Hej igen..

varit off ett tag men ändå läst och följt er kamp och strävan. Är imponerad av er Lectin och iskristall (och er andra) som orkar kämpa vidare trots besvikelsen varje månad. Jag har saknat er så ska försöka vara lite mer aktiv framöver. Gick in en sväng och läste på bim-Tråden och då slog det mig att flera som var med i tråden i början ska föda sina bebisar nu snart. Och vi är inte ens gravida än....kändes tungt i hjärtat..

Vi kämpar oxå på, inget plus än. Men har gjort en början till utredning. De kan inte hitta några fel på varken mig eller mannen. Också lite frustrerade, vad gör vi för fel då liksom? Nästa steg är att kolla äggledarna så det är fri passage, spolning eller vad det kallas. Så fram till dess kör vi på som vanligt. Nu är det den eviga väntan på bim som hägrar, nedräkning. Bim ca 28 juli.

och stort grattis till mammave

Vi körde på utan skydd i drygt tre år innan vi lyckades, varav ca 1,5 år med seriösa försök att pricka in ÄL. När utredningen påbörjades så frågade jag om jag kunde ha för låg produktion av progesteron varpå läkaren skrev ut det med kommentaren "det kan inte skada". Gissa om vi blev förvånade när det tog sig redan första månaden med extra progesteron (och dessutom dålig tajming från vår sida när jag hade ÄL). Det kan kanske vara värt ett försök (eller kanske tre?) även för er del? Kolla med läkaren. Det går att mäta progesteronhalten men dessvärre inföll alla våra blodprov på helgdagar så vi testade aldrig mina värden utan körde på med extra progesteron direkt.

Lycka till alla nya och gamla! Jag var nästan på väg att ge upp men jag är glad att vi fortsatte kämpa för snart kommer vår efterlängtade lillebror
  • Janna84
    limegrön skrev 2015-07-24 16:32:53 följande:

Ja det kan ju vara värt ett försök absolut. Man börjar ju gripa efter halmstrån nuförtiden. Ska tillbaka i augusti nästa gång och göra spolningen så får ta upp det med dem då.

Samtidigt kände är vi inte nöjda med första besöket, vi fick känslan av att läkaren ville bli av med oss så fort som möjligt. Vi skulle ju få ett SAMTAL stod det i kallelsen. Men det som skedde var att läkaren berättade att alla blodprov och spermaprovet så bra ut och sedan gjorde hon ett VUL för att kolla om ÄL var på gång. sen bye bye.. När jag försökte inleda ett samtal om vår situation fick man höra i sil med  "ni vet väl att ni ska vara samman vid äl?" öh...hallå!? kände oss väldigt dumförklarade. Vet inte vad jag förväntade mig av besöket men lite tips och råd kanske och inte bli behandlad som jag vore på ungdomsmottagningen 14 år gammal. Så hoppas spolningen ger mer.

Jag fick ett liknande bemötande från början men blev sedan hänvisad till en privat gynläkare som var helt underbar. Jag hoppas att ni får träffa en annan läkare nästa gång eller allra helst att ni blir spontant gravida. Stort lycka till!
  • Janna84
    Iskristall skrev 2015-07-22 16:37:20 följande:

Men grattis Janna84! Vad roligt!

Tack för gratulationen även om min avsikt var att peppa er andra Vi har ju fått vänta på både tvåan och trean så jag vet hur jobbigt det är med längtan.
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea